Ik merk heel geregeld dat mijn HDD ontzettend traag werkt. Ik zie dit voornamelijk als ik met Quickpar een rits RAR files ga repareren. Dan staat de snelheid hiervan gewoon op 18MB/s terwijl dit normaal toch over de 600MB/s staat. Hierdoor duurt het repairen ontzettend lang en is de computer ook gewoon heel erg traag.
Ook met het bewerken van films als de HDD nodig is merk ik dit. Bij taakbeheer staat alles redelijk normaal, CPU heeft het er niet moeilijk mee en RAM is ook in orde. Mijn configuratie is als volgt:
Moederboard: Asus A8N Sli Deluxe
CPU: AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.22GHZ
RAM: 1GB V-Data (moet ik ooit nog vervangen voor wat beters)
HDD1: Seagate ST332062 (system disk dacht ik)
HDD2: Maxtor 6 L300S0
Beide schijven hebben nog behoorlijk wat vrije ruimte. Er draaien geen vreemde processen en er staat ook vrij weinig aan wat het kan veroorzaken. Ik heb al gezocht naar oplossingen hiervoor, maar ik wordt nergens iets wijzer van. Het is ook op volledig willekeurige momenten dat dit gebeurd. Soms ook gewoon na het opstarten. Iemand enig idee waar dit door veroorzaakt wordt? Beide schijven zijn SATA schijven en ook goed aangesloten.
Ook met het bewerken van films als de HDD nodig is merk ik dit. Bij taakbeheer staat alles redelijk normaal, CPU heeft het er niet moeilijk mee en RAM is ook in orde. Mijn configuratie is als volgt:
Moederboard: Asus A8N Sli Deluxe
CPU: AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.22GHZ
RAM: 1GB V-Data (moet ik ooit nog vervangen voor wat beters)
HDD1: Seagate ST332062 (system disk dacht ik)
HDD2: Maxtor 6 L300S0
Beide schijven hebben nog behoorlijk wat vrije ruimte. Er draaien geen vreemde processen en er staat ook vrij weinig aan wat het kan veroorzaken. Ik heb al gezocht naar oplossingen hiervoor, maar ik wordt nergens iets wijzer van. Het is ook op volledig willekeurige momenten dat dit gebeurd. Soms ook gewoon na het opstarten. Iemand enig idee waar dit door veroorzaakt wordt? Beide schijven zijn SATA schijven en ook goed aangesloten.