Draadloze router: kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 939 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-12-2025
Hallo,
Ik heb al een tijdje een Sitecom WL-160, met de daarbij horende USB-stick.
Nu had iemand mij aangeraden up te daten naar firmware 1.69, de nieuwste beta drivers, omdat ik dan verbinding zou kunnen maken tussen router en mijn Nintendo DS Lite.
Zo gezegd zo gedaan, updaten was gelukt, en ik had verbinding met mijn DS.

Vandaag kwam mijn vader echter klagen dat het internet ontzettend traag was. Ikzelf even gekeken, en ja, het was traag. Sites laden ging niet, of het duurde minimaal 5 minuten. Wat gekloot met de instellingen in de router, maakte niets uit. Overigens was de download en uploadsnelheid wel perfect (1500kb/s down, 180kb/s up)
Toen heb ik dus de router er tussenuit gehaald, en het modem direct aangesloten op mijn pa's pc.
En ja hoor, alles deed het weer, elke site ging helemaal snel.
Het lag dus aan de router. En aangezien ik hem gisteren hebt geupdate, concludeerde ik dat het daar aan lag. Nou, downgraden dus.
Ik had eerst nog even weer 1.67 gedownload, op me vaders pc, want die stond er eerst ook op.
Router er weer tussen gezet, en naar het router adres gegaan. Firmware update aangeklikt, en de normale procedure gedaan.
Echter, nadat ik het eerste (je moet 2 bestandjes gebruiken voor updaten, eerst 1.bin en dan 2.bin) bestandje had geupload naar de router, viel de verbinding met de router weg. Op geen enkele manier, op geen enkele pc kreeg ik meer verbinding met de router, niet met draadje, en niet draadloos. Handmatig ip of automatisch maakt niet uit. Het is niet zo dat ik niet weet hoe ik een computer aan een router aansluit, want dat heb ik wel vaker gedaan :)

Kort samengevat: router doet het niet meer tijdens het downgraden. Na het uploaden van 1.bin naar router werkt hij niet meer, ik had geen kans om 2.bin te uploaden.

Ik heb de router al van het stroom gehaald, kort gereset, lang gereset, en alles.

Heeft iemand dan maar ook een idee wat er mis kan zijn?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je pech hebt is de firmware flash fout gegaan, en dan kun je weinig doen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Als je de router dmv een draad met je pc hebt verbonden.. geeft de router dmv het ledje nog aan dat er een verbinding is? Stel dan een vast ip adres is en probeer de router te pingen. Als de ping werkt dan is er nog een goede kans dat je het gefixed krijgt

Sommige routers zou je dmv tftp nog kunnen flashen. Met een aantal sitecom routers lukt je dat sowieso.. of het met de jouwe kan is gewoon lekker uitproberen :).

[ Voor 28% gewijzigd door job op 28-10-2007 02:03 ]

• bóòbó
Hij gaf wel aan dat hij verbonden was aan een pc ja. Ik zal hem nu even aansluiten en proberen te pingen :)

• bóòbó
Ik had dus de router aangesloten, LEDje geeft aan dat hij verbonden is, maar ik krijg geen verbinding met de router op de pc. Wat is dat TFTP?

En zou het nog helpen als ik de pc met de router verbind via de WAN poort van de router? Of werkt het dan helemaal niet...

Verwijderd

Hallo, ik heb hetzelfde probleem met mijn sitecom wl-160 wireless router.

Als ik hem met een kabel aan mijn pc koppel. Dan geeft hij aan, beperkte of geen verbindingsmogelijkheden. Er staat dan een uitroeptekentje bij. Ook heb ik geen draadloos singaal.
Ik heb een Filmware update proberen te installeeren, toen ik hem daarna rebootte, deed hij niets meer, en kreeg ik dit probleem. Ik heb met de casema, motorola modem, wel gewoon verbinding, met de router ertussen ontstaat het probleem weer. Ik kan ook met geen mogelijkheid contact leggen met de router. Soft reset, kort/lang. En hard reset kort/lang, heeft niets uitgehaald. Ook krijg ik geen ping singaal, en zegt hij, domein host niet bereikbaar. of beschikbaar.

Wie kan mij helpen?

MVG Raymond

• bóòbó
Mijn router is ondertussen ook nog niet gemaakt, en de sitecom helpdesk heb je ook niets aan.

Verwijderd

ow das niet handig dan, Ga morgen wel even terug naar de winkel, heb hem zaterdag gehaald.

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-03 20:35
laat ik nu net heel toevallig hetzelfde hebben met deze router. Ging van 1.68 naar 1.67 terug omdat het niet echt goed werkte( hoge latency's) na het 2e bestandje stond er update succesvol en moest ik op OK drukken voor restart. Daarna nooit meer verbinding kunnen maken. Pingen mislukt en reset of wat dan ook helpt niets. Lichtjes branden nog wel gewoon goed.

Helaas geen bonnetje meer en ding is bijna 1.5 jaar oud :'(

[ Voor 8% gewijzigd door PainkillA op 19-02-2008 21:50 ]

Verwijderd

Hallo ik ben hier een beetje newbie.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik weet niet of ik jullie ermee kan helpen. Van sitecom kreeg ik deze handleiding.
Bij deze een handleiding om de firmware van de WL-160 te herstellen.

zet de router uit.

druk de resetknop in, en houd deze ingedrukt terwijl de stroom weer op de router gezet wordt.

na 5 seconden kan de resetknop losgelaten worden.

stel een statisch IP adres in voor uw netwerkkaart in de PC; 192.168.1.2

Ga hierna naar start > uitvoeren > cmd , klik op ok.

U komt nu in het Dos scherm terecht.

upload firmware bestand1 met het volgende commando: TFTP -i 192.168.1.6 PUT 1.bin

na de melding "upload complete", wacht een minuut, en koppel de router wederom los van de stroom.

druk de resetknop in, en houd deze ingedrukt terwijl de stroom weer op de router gezet wordt

na 5 seconden kan de resetknop losgelaten worden

stel een statisch IP adres in voor uw netwerkkaart in de PC; 192.168.1.2

upload firmware bestand2 met het volgende commando: TFTP -i 192.168.1.6 PUT 2.bin

na de melding "upload complete", wacht een minuut, en herstart de router.
Ik ga het vanavond uitproberen om te kijken of het werkt.
Mijn vraag is. Waar haal ik die 1.bin en 2.bin vandaan? Welke firmware versie moet ik daarvoor gebruiken?

Ikzelf dacht dat het 1.dat en 2.dat waren.

Verwijderd

Perfect!
deze walk-through werkt uitstekend voor het resetten van de router toen deze volledig gecrashed was na het verkeerd flashen van de firmware!

thanx
Pagina: 1