Toon posts:

VMWare Fusion-vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tot voor kort gebruikte ik Fusion icm Vista dat vanaf mijn bootcamppartitie werd geladen.
Zonet heb ik de bootcamppartitie verwijderd dan een nieuwe partitie gemaakt om vervolgen XP te installeren. Allemaal vlekkeloos.
Maar nu wil ik via Fusion XP ook gebruiken maar ik kom enkele probleempjes tegen;

-Elke keer als ik XP start dan krijg ik de melding dat er nieuwe hardware is gevonden. Dit terwijl ik de bootcampdivers al heb geinstalleerd en ik dit probleem niet heb via Bootcamp.

-Hiervoor kon ik het Fusionvenster vergroten/verkleinen en de resolutie van Vista werd automatish aangepast. Nu krijg ik schuifbalken te zien.(Vista-only feature?)

-Hiervoor kon ik met mijn muiscursor zowel in het Fusion-venster als er buiten klikken (nu moet ik telkens ctrl-cmd klikken en dan kan mijn cursor het venster niet uit.
-Wat hiermee gepaard gaat is dat ik geen bestanden vanuit het venster naar mijn desktop kan slepen (of omgekeerd). Ik kan dus geen bestanden delen.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

VMWare tools installeren oid?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Dat was het dus. Wist niet dat je dat elke keer opnieuw moest installeren.
Hiermee zijn alle problemen opgelost! :)

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:58
je installeert VMware tools niet op je host-machine maar op je guest-machine(wat in VMware draait dus) daarom moet je dat steeds opnieuw installeren, dat zijn als het ware de drivers die met VMware praten, en windows-input naar osx-input vertalen en vice versa

[ Voor 1% gewijzigd door TheIbex op 27-10-2007 22:10 . Reden: :O Geinstalleert met een d? ]

Interpolis, glashelder!

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-01 16:21

ram.con

non-profit ram

Voor het begrip, VMware tools wordt IN je virtuele OS geinstalleerd. Het zijn door VMware speciaal voor specifieke OS'en (bijvoorbeeld windows XP) geschreven programma's.
Daarom moet je het ook installeren, anders zouden ze het wel standaard aanzetten. De tools zorgen ervoor dat allerhande handelingen zodanig worden verwerkt door je virtuele OS dat het resultaat is dat je het allemaal mooi ziet, en het met recht Fusion heet (bijvoorbeeld doorhebben dat de muis naar de rand van het venster gaat.)

/blaat ;)
edit: en ook nog /spuit11 :X