2 ip adressen?

Pagina: 1
Acties:

• mavano
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 09:41
Ik heb een probleem met het forwarden van een port van een router. De router heeft ip-adres 192.168.2.1 Alle computers die contact maken krijgen van de router adressen tussen 192.168.2.2 en 192.168.2.9 Dit wordt zowel bevestigt door de router setup pagina's, "ipconfig /all" als alle windows settings. Wanneer ik echter in e-mule of utorrent een geopende poort wil testen krijg ik de volgende melding

Checking port 50000 on 24.132.xx.xxx...

Error! Port 50000 does not appear to be open.

Als ik naar speedtest.net ga geeft hij ook hetzelfde 24.132.xx.xxx op. Alle pc's die via de router zijn aangesloten krijgen ditzelfde ip-adres.

Volgens UPC is het al sinds 3/4 jaar zo dat er slechts 1 ip-adres aan de router wordt toegekend, en dat je dus geen poorten meer kan openen voor de aangesloten pc's. Tot 2 maanden geleden werkte dit echter gewoon. Elke PC had zijn eigen ip-adres, en kon zijn eigen poorten openen. Mijn pa heeft echter een paar weken geleden de router ge-reset en sindsdien is dit probleem er pas. De router herkent natuurlijk dat 24.132.xx.xxx ip-adres niet, en kan dus niks openen...

Ik ben nu ff een weekendje bij mijn ouders op bezoek, en heb geen ideeën meer. Iemand een ingenieuze oplossing? of moet mijn pa zich bij de UPC terreur ;) neerleggen...

alvast bedankt!

gr,
Marc

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:05

DukeBox

loves wheat smoothies

google: port mapping
of lees de faq hier op tnet got.

[ Voor 54% gewijzigd door DukeBox op 27-10-2007 21:22 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12 12:33
Oftewel dat 24.xxxxxx adres is het ip adres wat je van je provider hebt gekregen. Onder dat adres ben je ook van buitenaf bereikbaar. Je moet in je router gewoon de poort die je nodig hebt openen naar het interne ip adres van de pc die emule gebruikt. Dus stel dat emule gebruikt wordt op 192.168.2.2 moet je dus poort 50000 forwarden naar dat ip adres. Als je dhcp werkt moet je wel uitkijken dat diezelfde pc steeds hetzelfde ip adres krijgt. Ik zet ze liever statisch in dit soort gevallen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• mavano
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 09:41
winwiz schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:29:
Oftewel dat 24.xxxxxx adres is het ip adres wat je van je provider hebt gekregen. Onder dat adres ben je ook van buitenaf bereikbaar. Je moet in je router gewoon de poort die je nodig hebt openen naar het interne ip adres van de pc die emule gebruikt. Dus stel dat emule gebruikt wordt op 192.168.2.2 moet je dus poort 50000 forwarden naar dat ip adres. Als je dhcp werkt moet je wel uitkijken dat diezelfde pc steeds hetzelfde ip adres krijgt. Ik zet ze liever statisch in dit soort gevallen.
Dat heb ik ook gedaan. Ik heb port 50000 op de ip adressen 192.168.2.1 (t/m .9) geopend. Welk ip-adres een pc ook krijgt, het zou dan altijd moeten werken. Zo stond het voorheen ook altijd ingesteld. Wanneer ik echter controleer in Emule of uTorrent of de port geopend is, zegt hij dat dat niet zo is. hij zegt: poort 50000 op ip ades 24.xxxx is niet geopend. Hij kijkt dus naar het ip-adres wat "UPC mij geeft". Niet naar het ip adres van de specifieke pc. Ik zie niet in hoe ik utorrent naar een ander ip-adres kan laten kijken. Dat doet hij toch automatisch op het ip adress waarop hij mij "ziet". Ik kan toch niet in utorrent aangeven dat hij naar een ander ip-adres moet kijken? Of wel?

Dat port mapping klinkt interessant. Ik zal eens kijken of ik daar wat mee kan.

bedankt voor de ulp in ieder geval!

gr,
Marc

• DukeBox
  • Laatst online: 08:05

DukeBox

loves wheat smoothies

Extern ip kun je per poort maar op 1 pc mappen.. dus niet op allen.
Anders moet je met upnp werken maar dan kan je nog steeds niet met alle pc's tegelijk emulen.
Voor torrent kun je voor iedere pc een andere poort mappen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Probeer ook eens andere poorten, het kan zin dat UPC dmv trafficshaping ED2K netwerken wegdrukt. Draai hier zelf op een KPN IPB aansluiten op poorten tussen 41000 en 43000 voor ED2K (emule) en KAD ...

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 11:43

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Sign here against sigs

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

DukeBox schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:18:
Extern ip kun je per poort maar op 1 pc mappen.. dus niet op allen.
Anders moet je met upnp werken maar dan kan je nog steeds niet met alle pc's tegelijk emulen.
Voor torrent kun je voor iedere pc een andere poort mappen.
Voor e-mule kun je net zo goed diverse poorten mappen, zodat je met allen tegelijk kun emulen. Maar ik zou dan eerder kiezen voor een centrale emule bak voorop iedereen zijn emule draait. Is sneller en beter.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mavano schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:19:
of moet mijn pa zich bij de UPC terreur ;) neerleggen...
Dit heeft niets met UPC te maken, maar alles met een te beperkt begrip van netwerken aan de gebruikerskant ;) . Begin eens met de volgende dingen door te lezen:
Het Grote Poortmappingsverhaal
FAQ - Netwerken

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1