Toon posts:

Videokaartprobleem bij Via Epia nano ITX NX15000G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met de bouw van een carputer die tevens in de huiskamer dienst gaat doen als mediapc. Voor het moederbordje heb ik gekozen voor de Via Epia nano ITX NX15000G.

Bij de installatie ging als van een leien dakje, totdat ik de drivers voor de videokaart wilde installeren. Na herkenning door Windows XP Pro en de installatie, ging het beeldscherm op zwart en kreeg geen signaal meer. Het vreemde echter, was dat ook bij reboot het bios-deel van de opstart geen signaal gaf naar het beeldscherm. Het beeldscherm of de ingebouwde videokaart (Integrated VIA UniChrome™ Pro II 3D/2D AGP graphics with MPEG-2/4 and WMV9 decoding acceleration) gaven niet meer thuis. Pas toen ik de BIOS gereset had, kreeg ik weer beeld bij het opstarten. Tijdens het opstarten van Windows XP Pro bleek echter dat de videodrivers de computer weer in de black-out toestand zette.
Pas na een tweede reset van de BIOS en het terugzetten in Windows van de laatst goed werkende configuratie, startte Windows weer goed op.
Ook nog wat oudere drivers geprobeerd, maar niets helpt. Het resultaat blijft bedroevend.
Ik wilde nog als laatste Windows opnieuw installeren, maar toen begaf mijn DVD-speler het, dus die laatste optie moet nog even wachten.

Heeft iemand op dit forum hetzelfde meegemaakt? Heeft iemand nog opties of suggesties? Of is mijn moederbordje gewoon kaduuk en moet ik de garantie aanspreken...

Alvast bedankt voor het meedenken!

• Vortex_be
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-03-2024
euhm... volgens mij heb je dit topic redelijk hard op het verkeerde forum onderdeel geplaats vraag hier maar eens dat zal meer nut hebben. Dit heeft namelijk niets met een casemod temaken.

i5 3570K|16 GB DDR3|GTX 1080TI|512 GB samsung 840 SSD - Samsung 46F8000 TV - Samsung 24" LCD - Logitech G11 + G903 + G25 + Z5500

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 15:07
@Vortex_be: dit graag de volgende keer in een topic report.
Schopje naar videoplanken en beeldkanonnen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem al zelf opgelost:

Windows XP opnieuw geïnstalleerd en andere drivers uitgeprobeerd. En... Het werkt! Je vindt ze op deze pagina.
En dit is een rechtstreekse downloadlink.

Succes!