USB 2.0 Bracket met voeding d.m.v. USB

Pagina: 1
Acties:

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:51
Ik heb enkele topics gelezen, waaronder deze. Echter, deze geven mij geen oplossing op een simpele vraag. Ik wil namelijk een simpele 250 gb harde schijf, 7200 RPM, merk Maxtor, aansluiten op een externe USB 2.0 bracket. Maar deze bracket moet de harde schijf voeden met de USB aansluiting zelf, dus NIET via een extra kabel/adapter.

Bestaan deze? En zo ja, lever je 'iets' in? Een beetje snelheid ofzo vind ik niet erg, maar wat zijn eigenlijk precies de nadelen van zo'n bracket? Tenminste, als deze uberhaupt bestaan. Ik zie ze namelijk alleen maar met een extra voeding.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:43

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Voor 3.5" schijven bestaan het niet omdat die altijd meer energie vereisend dan één en zelfs twe USB-poorten kunnen leveren. De meest voor de hand liggende mogelijkheid is om een 2.5" harde schijf te gebruiken, maar zulke schijven een capacititeit van 250 GB zijn momenteel niet erg makkelijk verkrijgbaar.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:51
Johnny schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:50:
Voor 3.5" schijven bestaan het niet omdat die altijd meer energie vereisend dan één en zelfs twe USB-poorten kunnen leveren. De meest voor de hand liggende mogelijkheid is om een 2.5" harde schijf te gebruiken, maar zulke schijven een capacititeit van 250 GB zijn momenteel niet erg makkelijk verkrijgbaar.
Oke, een meer duidelijker antwoord kan ik me niet voorstellen :). Dank voor je reactie.