Ik heb hier een ietwat vreemd fenomeen met de versterker van mijn stereoketen, waarvoor ik toch wel eens een plausibele verklaring zou willen hebben. Het fenomeen kan als volgt beschreven worden: om naar muziek te luisteren is mijn pc aangesloten op mijn versterker (een 30 jaar oude Philips). Nu gebeurt het af en toe dat ik niet alleen mijn muziek, maar op de achtergrond ook héél zachtjes stemmen kan horen (meestal in het Brits of het Duits)... Op dat moment staat mijn radio echter tuner volledig uit. De kabel tussen mijn pc en versterker is enkele meters lang, kan dat van invloed zijn? Anyway, het zou leuk zijn indien iemand dit fenomeen kon verklaren
Yup, ik heb het ook
kkan er alleen geen verklaring voor vinden!
Alleen was gisteren mijn muis verdwenen
Alleen was gisteren mijn muis verdwenen
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Je versterker pikt op de een of andere manier een korte- of middengolf frequentie op.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Waarschijnlijk staat je versterker nog gewoon op netspanning en pikt het op de een of andere manier radiouitzendingen op en laat ze dan horen. Ook wel eens gehad, best raar eigenlijk.
Verwijderd
Als jou kabel 75ohm weerstand heeft en heeft een goeie dikte/lengte kan het idd zo zijn dat je dus mid/lange golven oppikt als inferentie. Woon je toevalllig "dicht' in de buurt van een zendmast zoals dicht / rondom de veluwe? Kan ook zo zijn dat je radiokabel die bij je binnenkomt stoort om je stroomnet.
het kan ook wel dat babyfoonsignalen opgepikt worden, mijn wekker deed dat vroeger wel eens 
heb je toevallig duitse buren met kids ?
heb je toevallig duitse buren met kids ?
EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6
ik ving vroeger met mijn eerste gitaar versterker (een vector ?? ) vaak russische zenders op, mijn gitaar en snoer waren blijkbaar dan de antenne. Ghehehe, ik stond toen ook raar te kijken de eerste keer. En als je het dan met opzet wilt horen krijg je het uiteraard niet voor elkaar.
Er gaan toch steeds meer mensen dood? Komen dus ook meer geesten vandaar dat mensen ze ook vaker gaan horen.
Sorry mensen dacht dat dit HK was.
Sorry mensen dacht dat dit HK was.
[ Voor 17% gewijzigd door Coldcat op 27-10-2007 20:42 ]
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Is dit geen geval van White Noise Syndroom?
http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561
Verwijderd
Ik weet dat ik dat fenomeen ook ken met oude draadloze telefoons waar ik gesprekken opving van anderen. Misschien in jouw geval is het buitenaardse intelligentie
Hehe, zo'n fenomenen komt precies wel meer voor dan ik dacht, te zien aan al die reacties 
En ondertussen zijn er weer britten door mijn muziek aan het leuteren
Voor zover ik weet zit ik niet echt dicht in de buurt van een zendmast. Zou het helpen van een andere, beter afgeschermde kabel te kopen? Storing van de radiokabel op het stroomnet is eigenlijk ook goed mogelijk, gezien dit een nogal oud huis is en er toen precies niet zo erg nauw gekeken is bij de aanleg van de verschillende kabels...Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:16:
Als jou kabel 75ohm weerstand heeft en heeft een goeie dikte/lengte kan het idd zo zijn dat je dus mid/lange golven oppikt als inferentie. Woon je toevalllig "dicht' in de buurt van een zendmast zoals dicht / rondom de veluwe? Kan ook zo zijn dat je radiokabel die bij je binnenkomt stoort om je stroomnet.
Weet je zeker dat die versterker 30 jaar oud is en niet 50 of 60 jaar? 
Je zou kunnen proberen zo'n speciale stekkerdoos met ruisonderdrukking aan te schaffen. Belkin verkoopt ze. "surgemaster' heten ze geloof ik. Kosten een tientje voor 4 aansluitingen ofzo.
Ik ken het euvel zelf ook. Heel vroeger hoorde ik ook wel eens stemmen uit mijn boxen terwijl de versterker uit stond. De zaak was toen overigens a) niet geaard en b) zat geen spanningsbeveiliging tussen. Sinds ik dat wel allemaal heb nooit meer last van gehad.
Je zou kunnen proberen zo'n speciale stekkerdoos met ruisonderdrukking aan te schaffen. Belkin verkoopt ze. "surgemaster' heten ze geloof ik. Kosten een tientje voor 4 aansluitingen ofzo.
Ik ken het euvel zelf ook. Heel vroeger hoorde ik ook wel eens stemmen uit mijn boxen terwijl de versterker uit stond. De zaak was toen overigens a) niet geaard en b) zat geen spanningsbeveiliging tussen. Sinds ik dat wel allemaal heb nooit meer last van gehad.
[ Voor 33% gewijzigd door Paquito op 28-10-2007 00:13 ]
Je kabel doet in z'n hvrije tijd graag voor antenne spelen. Dat doen er wel meer, niks raars 
franse zender uit me speakerboxen
Morse en stemmen over mijn boxen!! (ook met pc uit!)
Ik hoor stemmen
En zo zijn er nog wel wat.
Beter afgeschermde kabeltjes kopen kan soms ook helpen.
franse zender uit me speakerboxen
Morse en stemmen over mijn boxen!! (ook met pc uit!)
Ik hoor stemmen
En zo zijn er nog wel wat.
Beter afgeschermde kabeltjes kopen kan soms ook helpen.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Gewoon middengolf dus. Je hoeft niet vlakbij een zendmast te wonen om dat effect te krijgen. Gebeurt wel vaker bij goedkope/oude speakers enzo.BlueArchon schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:15:
Middengolf gaat tot honderden kilometers ver, als ik me niet vergis 's nachts zelfs nog verder door weerkaatsing tegen de ionosfeer (schiet me niet dood als er iets niet 100% klopt mogelijk aanwezige zendamateurs
Zo was er een tijd terug een bepaald Logitech speakersetje wat er last van had. Kreeg je hier ook af en toe een topic ivm stemmen en muziek door de speakers terwijl er op de pc helemaal niks aan stond.
De kabels gaan gewoon als antenne fungeren en vangen die zenders op. De versterker gaat dat daarna lekker versterken waardoor je het gewoon stilletjes kan horen op de achtergrond.
[ Voor 10% gewijzigd door DinX op 28-10-2007 00:21 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Pagina: 1