Alweer een "SD kaart onleesbaar" vraag...

Pagina: 1
Acties:
  • 1.775 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 16:43
Ik zit met een SD kaart vol foto's die op elk apparaat behalve de camera onleesbaar is. Om dit op te lossen ben ik begonnen met de search-functie van het forum, en alle aangetroffen oplossingen zoals Zero Assumption recovery, GetDataBack en SanDisk rescue pro heb ik al geprobeerd maar geen van allen kunnen ze er wat mee. De kaart is ogenschijnlijk leesbaar, als ik hem in de cardreader stop kan ik de map DCIM zien. Als ik die probeer te openen is het echter "game over" en loopt de zaak vast. In de camera kan ik de foto's wel bekijken. :? Ik durf het niet echt aan om de kaart te formatteren en daarna een recovery te proberen, zijn er nog andere oplossingen voordat ik naar dit nogal drastische middel grijp?

En de volgende vraag: wat kan dit veroorzaakt hebben? De kaart is er niet uitgetrokken terwijl hij actief was en de camera heeft nooit een schok te verwerken gekregen. Kan dit spontaan ontstaan of is er toch een manier om dit te voorkomen?

[ Voor 20% gewijzigd door Kurgan op 27-10-2007 19:31 ]

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb je meuktracker: Recuva 1.07.138 al geprobeerd ?
Volgens mij is de FAT van je kaartje naar de haaien.

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• den 150
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Aangezien je camera de foto's wel kan lezen: probeer eens met usb kabel de foto's rechtstreeks van je camera te downloaden.

• Kurgan
Wauw, dat was snel. _/-\o_ Dit progje kende ik nog niet, ga ik nu proberen. Ik verwacht er eerlijk gezegd niet al teveel van, maar als het geluk inderdaad met de dommen is zou het me moeten lukken. ;) Alvast bedankt, over een paar minuten breng ik verslag uit.

UPDATE: Recuva komt me de mededeling "Er bevindt zich een onjuiste diskette in het station." Ik denk dus dat je gelijk hebt en dat de FAT corrupt is. Wel heel vaag dat de camera de foto's dan wel kan zien...

De vraag is dus: wat nu? De kaart door de camera laten formatteren en dan alsnog een recovery proberen?

[ Voor 41% gewijzigd door Kurgan op 27-10-2007 19:43 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik heb betere ervaring met een ouder (freeware versie) van zar

http://xs4all.nl/~fishbowl/got/zarsetup_ir.exe

Iperf

• Kurgan
den 150 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:33:
Aangezien je camera de foto's wel kan lezen: probeer eens met usb kabel de foto's rechtstreeks van je camera te downloaden.
Dat was uiteraard het eerste wat ik geprobeerd heb, en dat gaat dus niet. Was het maar zo makkelijk...

[ Voor 4% gewijzigd door Kurgan op 27-10-2007 19:44 ]

• Kurgan
Okee, we kunnen dus rustig stellen dat recovery programma's bij de huidige stand van zaken niets meer kunnen doen. Heeft iemand nog suggesties, of is formatteren en dan een recovery echt nog de enige hoop?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

in wat voor format sla jij je foto's op .jpg wordt vaak wel gevonden maar als je (bijv)raw opslaat moet je wellicht even zoenem naar recovery proggies die jouw raw formaat herkennen

heb je al contact met je camerafabrikat opgenomen/geinternet of die recovery shit hebben voor hun kaartjes

Iperf

• Kurgan
in wat voor format sla jij je foto's op
JPEG, het is geen top-of-the-line camera.
heb je al contact met je camerafabrikat opgenomen/geinternet of die recovery shit hebben voor hun kaartjes
Hebben ze niet, maar ik betwijfel of hun progsels meer resultaat zouden hebben gehad dan de tot dusver gebruikte tools.

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Als de FAT kapot is moet je een programma gebruiken die data carving techniek gebruikt. Onder andere Flash Memory Toolkit gebruikt deze techniek.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kurgan schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:51:
[...]

JPEG, het is geen top-of-the-line camera.

[...]

Hebben ze niet, maar ik betwijfel of hun progsels meer resultaat zouden hebben gehad dan de tot dusver gebruikte tools.
zolang je camera ze kan vinden .. moeten ze te resquen vallen

ik zou wel even een image maken van die partitie

Iperf

• Kurgan
Nu dat alle programma's gefaald hebben, toch maar de kaart geformatteerd en daarna alsnog een recovery gedaan. Nog steeds met nul resultaat - behalve bij flash memory toolkit. Daarmee heb ik alsnog zo'n 95% van de foto's terug kunnen halen. Helemaal geweldig, en mijn hartelijke dank aan iedereen die gereageerd heeft! _/-\o_

Pagina: 1