[OS X] probleem: dikke cijfers in finder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo jongens,

Ik heb sinds, ik denk 2 uur (mijn laatste reboot) iets heel raars op mijn MacBook.
In de finder staat alles heel netjes alleen.. de cijfers zijn allemaal dik gedrukt, oftewel bold.
Geen idee hoe dit mogelijk is en hoe dit kan.

Wel zie ik dat ook InDesign heel raar doet, daar (als je een layer selecteerd) krijg ik rare icoontjes te zien, een soort A in een hokje,.. terwijl er eigenlijk gewoon de naam maar dan dik moet komen.., in Photoshop ook en ook illustrator doet vrolijk mee :-(
Nu is het niet zo heel erg, maar ik zou het graag opgelost zien.

Iemand hier ervaring mee? Wat zou het hebben kunnen veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-07 09:17

Underworld

+1 Inzichtvol

Misschien heb je in het systeem het lettertype perongeluk veranderd, nou weet ik wel hoe je dat in windows heel simpel kan veranderen maar in OSX??? O-)

Maar goed er is hier vast wel een tweakert die het wel weet

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou niet weten hoe ik dat tijdens een reboot zou hebben moeten doen :-) maar het kan wellicht inderdaad zo zijn.. het heeft er alle schijn van.. Maar het rare is, dat het in Finder alleen bij nummers is en bij indesign alleen bij de layers. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-07 09:17

Underworld

+1 Inzichtvol

Hmm vreemd jah post anders eens een screenshot?

ik vermoed in weergave dat er iets anders staat bij jou:

anti-aliasniveau?

[ Voor 14% gewijzigd door Underworld op 27-10-2007 19:15 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even een screenshotje maken,..
Afbeeldingslocatie: http://www.vizzit.nl/iPhone/boldproblem.png

Ik kan niets vinden over anti-aliassing,.. hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-07 14:31
Ik had het toentertijd net zoiets onder Panther op m'n PowerMac G5, maar aan je configuratie te zien zal je die wel niet draaien. Weet niet zeker meer of het alleen met getallen was. Het trad maar af en toe op en ik heb er niks aangedaan om het er uit te krijgen. Panther is later gecrashd. Eigenlijk heb je dus niet zoveel aan m'n post, behalve dat je weet dat het vaker voorkomt.

[ Voor 9% gewijzigd door Dancing_Animal op 27-10-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hehe.. volgens mij doen ze het expres bij Apple met een update, want ik zat al een tijdje te denken om Leopard aan te schaffen.. Heb hem net toch maar besteld via Apple.nl, dit gaf wel een beetje de doorslag moet ik zeggen :-) haha..
Maar ik zou het het liefst zien verdwijnen.. hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De font cache cleanen kan dit soort problemen wel 'ns verhelpen. De font cache clean je door de folder com.apple.ATS in /Library/Caches/ te verwijderen en daarna gelijk te herstarten.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus, je bent een god! Dit is precies wat mijn probleem opgelost heeft.
Nu vraag ik me alleen af waardoor dit probleem heeft ontstaan.

font, numbers, bold, dik, gedrukt, fout, itunes, rare teksten, tekens, mac os x, tiger.

(heb even wat keywords erin gezet zodat mensen in de toekomst met hetzelfde probleem hier terecht komen en de oplossing vinden)

Wat mij betreft kan het topic dicht, hartstikke bedankt!
Pagina: 1