Toon posts:

USB Muizen onder XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn trouwe PS2-muis heeft gisteren het leven gelaten en ter vervanging daarvan heb ik vandaag een simpele USB optische muis gekocht, een Trust MI-2950R, niks fancy's, gewoon een plug&play optische muis met een draadje.

Nu weigert Windows XP echter om deze te herkennen. Als ik de pc opstart komt er netjes een pop-up met nieuwe hardware gevonden, maar hij kan geen stuurprogramma's vinden om de muis te installeren en hij werkt dus niet. Ik heb inmiddels ook al het Trust-schijfje met drivers geprobeerd, maar dit wil ook niet. Andere USB-poort helpt ook niet.

Ik heb daarnet even een USB-muis van iemand anders geleend om te kijken of het hieraan lag, maar dit gaf precies hetzelfde resultaat. Het lijkt wel of XP helemaal niks met USB-muizen te maken wil hebben. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? Ik zit een beetje zonder ideeen, behalve maandag een PS2-muis kopen.

Alvast bedankt,
Superboot

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:53
al opnieuw je usb poorten te laten detecteren door windows?
Dus door ze eerst te verwijderen in apparaat beheer, opnieuw op te starten en opnieuw laten installen.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Werkt de muis wel in een ander OS? Dus als je kijkt naar iets als ubuntulive (die support het in ieder geval). Dan kun je uitsluiten of het een hardware- of softwarematig probleem is.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-02 08:34

Sebazzz

3dp

Misschien is je USB controller kapot. Pak eens een Live CD tje van een willekeurige Linux distributie zoals Ubuntu en probeer het daar eens uit. Zelfde problemen?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:10

SeatRider

Hips don't lie

Turismo schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:58:
al opnieuw je usb poorten te laten detecteren door windows?
Dus door ze eerst te verwijderen in apparaat beheer, opnieuw op te starten en opnieuw laten installen.
Of misschien staan er uitroeptekentjes in Apparaatbeheer, dan moet je de drivercd die bij je moederbord zat even draaien.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
USB Controllers opnieuw installeren werkt niet en uitroeptekens staan er niet in apparaatbeheer, alleen een vraagteken bij de muis.

Ik zal eens even Ubuntu installeren en daar eens gaan kijken.

Dank voor de tips.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:09:
USB Controllers opnieuw installeren werkt niet en uitroeptekens staan er niet in apparaatbeheer, alleen een vraagteken bij de muis.

Ik zal eens even Ubuntu installeren en daar eens gaan kijken.

Dank voor de tips.
Ubuntu hoef je niet te installeren, als je de live versie ervan download hoef je alleen te booten vanaf het schijfje en je hebt gelijk een werkende desktop environment voor je neus :)

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:30
Heel vaag ringt er bij mij ergens een belletje van SP2, maar ben er niet helemaal zeker van, dus : heb je SP2 geinstalleerd ?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

MEN-O schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:23:
Heel vaag ringt er bij mij ergens een belletje van SP2, maar ben er niet helemaal zeker van, dus : heb je SP2 geinstalleerd ?
USBmuizen worden al vanaf win2000 gesupport, daar heb je echt geen SP2 voor nodig.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik denk dat dat belletje een klok-klepel verhaal is :+

Waarschijnlijk gaat het om het feit dat USB 2.0 pas gesupport is vanaf SP1. Maar aangezien muizen USB 1.1 apparaten zijn is dat hier niet bepaald het probleem :z

Oslik blyat! Oslik!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:20

Theo

moederbord

Doen de usb poorten het eigelijk wel? Kun je andere hardware wel aansluiten op de usb? (usb stick/hd, printer, kaartlezer enz)

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Heb je misschien een getweakte versie van WinXP? Ik heb namelijk wel eens gehad dat ik bij iemand een plug&play USB apparaat aan de praat moest praten op een illegale versie van XP, die zo getweakt was dat hij 'sneller' was, maar waar dus alle onnodige zaken (zoals verschillende drivers) weggehaald waren. Misschien dat het aan je versie van XP ligt.
Pagina: 1