Tiscali en extra ISDN aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-11 17:39

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Wij gaan binnenkort verhuizen, en hebben momenteel een Tiscali ADSL abonnement, zonder extra KPN abonnement (we betalen Tiscali dus 10 euro extra). Nu doet zich de situatie voor dat ik zakelijk ook een tweetal telefoonlijnen nodig heb (voice en dedicated fax), en kreeg ik het idee om er wellicht een ISDN2 aansluiting naast te laten leggen. Ik meen mij te herinneren dat ik ooit gelezen heb dat KPN in dat geval moeilijk doet, omdat de koperdraadjes reeds door Tiscali 'overgenomen' zijn. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Mocht dit inderdaad lastig zijn, dan is het wellicht makkelijker om gewoon een normale telefoonlijn aan te vragen bij de KPN, daar Tiscali op laten verhuizen en vervolgens een extra ISDN2 lijn aan te vragen.

Thanks!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Wil je Tiscali op een analoge lijn? Of wil je die gewoon zoals het nu zit met alleen ADSL op de lijn?

Je hebt best wat opties eigenlijk, maar het hangt er vanaf of je nieuwe huis twee aderparen heeft (twee lijnen) die gebruikt kunnen worden.

Mijn idee is eerst Tiscali verhuizen en als dat werkt bij KPN een ISDN2 lijn aanvragen. Die moeten ze dan een aparte lijn/aderpaar geven. Ze zullen dan een tweede lijn moeten verzorgen als die er niet is of niet is gekoppeld.

Doe je het andersom en er is naar dat huis maar één aderpaar/lijn dan kan het zijn dat je ISP de ADSL verbinding niet kan verhuizen omdat de enige lijn bezet is door je ISDN2 verbinding. Voor telefonie heeft KPN een lever verplichting, dus die moeten wel als je ADSL de enige lijn bezet houdt.

Andere optie is om ADSL op de ISDN2 lijn te laten zetten. Alleen heb je dan een ander modem nodig ook en die zal je denk ik moeten betalen bij je ISP. En de vraag is of je zakelijk ISDN2 wilt combineren met ADSL prive op dezelfde lijn.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 27-10-2007 17:56 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-11 17:39

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
bjck schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:54:
Wil je Tiscali op een analoge lijn? Of wil je die gewoon zoals het nu zit met alleen ADSL op de lijn?

Je hebt best wat opties eigenlijk, maar het hangt er vanaf of je nieuwe huis twee aderparen heeft (twee lijnen) die gebruikt kunnen worden.

Mijn idee is eerst Tiscali verhuizen en als dat werkt bij KPN een ISDN2 lijn aanvragen. Die moeten ze dan een aparte lijn/aderpaar geven. Ze zullen dan een tweede lijn moeten verzorgen als die er niet is of niet is gekoppeld.

Doe je het andersom en er is naar dat huis maar één aderpaar/lijn dan kan het zijn dat je ISP de ADSL verbinding niet kan verhuizen omdat de enige lijn bezet is door je ISDN2 verbinding. Voor telefonie heeft KPN een lever verplichting, dus die moeten wel als je ADSL de enige lijn bezet houdt.
Tiscali zal in dat geval gewoon op een analoge 'prive lijn' komen, de ISDN2 lijn zal puur en alleen zakelijk gebruikt worden voor telefonie. Als het inderdaad zo is dat de KPN sowieso een leverplicht heeft, ongeacht of een aderpaar reeds 'overgenomen' is door Tiscali, dan zie ik geen problemen. Dan verhuis ik gewoon mijn ADSL aansluiting via Tiscali, en vraag dan achteraf een nieuwe ISDN2 aansluiting aan. Ik zal prive vooralsnog gewoon Tiscali telefonie blijven gebruiken. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen en of er niet door een van de partijen een zooitje gemaakt gaat worden :-)