[Probleem] koos RAIDloos

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-05 09:24

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben sinds kort de trotse baas van een MSI P35 Neo-FI. Werkt geweldig, wereldbord, maar ik heb een probleempje. Ik heb met mijn vorige bord (MSi K8N Neo4 Platinum) altijd 2 Hitachi Deskstar 250Gb harde schijven in Raid0 laten lopen, zodat de laadtijden van spellen behoorlijk verkort zouden worden. Ik kan echter nergens in de BIOS van dit nieuwe bord, noch ergens anders in de post, een optie vinden om de harde schijven in RAID te zetten, terwijl er bij de specificaties in de manual en op de doos staat dat dat wel kan.

Heb ik die optie niet gevonden of kan hij het simpelweg niet? Moet ik een raidkaartje aanschaffen of een van men schijven verkopen?

Groet
scheermesjuh

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:31
Je had de MSI P35 Neo-FIR moeten kopen als je RAID had willen hebben [/gokje]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-05 12:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

http://global.msi.com.tw/...nc=prodpage1&maincat_no=1

Zo te zien heeft jouw bordje geen RAID, alleen de P35 Platinum heeft het.

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Balen :|. Een van men schijven verkopen denk ik dan.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je kan toch altijd nog die windows feature gebruiken ervoor? (software raid diskmanager?)

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 27-10-2007 18:01 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zult een RAIDcontroller moeten kopen, of software raid gaan draaien. Als je een RAIDcontroller koopt, pak dan wel een ding op PCIe, op PCI ga je cht tegen de limieten van de bus aanlopen, in praktijk haal je een goede 100MB/s als throughput op de PCIbus, 2 moderne hdds zijn al sneller, dus dan loop je de snelheid weer flink af te knijpen.

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Die dingen kunnen wel achterlijk duur worden. Daar had ik niet op gerekend :o. Vanaf 40 euro heb ik gezien (SATAII PCI-E)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-05 12:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Liever 40 eu uitgeven dan je T7K250 verkopen en 250GB inleveren natuurlijk.

...en voortaan beter opletten als je een nieuw mobo aanschaft.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 09:42
Het lijkt me duidelijk, je had dus even de specs van hetgeen je hebt gekocht door moeten nemen (beter: doornemen vóórdat je het had gekocht). Wat er verder over RAID te melden valt is allemaal terug te vinden in het OM subforum en bijbehorende FAQ.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.