Toon posts:

Vista prestatie index als norm voor nieuwe laptop ?

Pagina: 1
Acties:
  • 961 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ben van de week eens gaan kijken voor een nieuwe laptop , en deze 3 lijken me wel wat , ik wil er voornamelijk mee foto bewerken , licht video bewerken en eventueel een spel als COD er op spelen .

De HP en de Sony lijken erg op elkaar qua specificatie,s , en zien er in theorie voor mij sneller en beter uit voor het doel waarvoor ik de laptop wil gaan gebruiken , maar is dat ook zo of redeneer ik verkeerd .

Ik heb ook bij de Laptops in de Vista prestatie index gekeken en daar kwam de HP met de hoogste score uit 4,7 , is deze index als vergelijk tussen de 3 toestellen een goede indicatie of is deze index niet alles zeggend ?

Graag jullie input hiet over ,

Gr WIllem

Pavilion dv9670ed

Type processor
Intel Core 2 Duo
Uitvoering T7250
Kloksnelheid
2000 MHz
Intern geheugen
2048 MB
Intern geheugen (max.)
4096 MB

Beeld
Beeldscherm type
TFT
Beeldscherm grootte
17 inch
Beeldscherm resolutie
1440 x 900
Videokaart type NVIDIA GeForce 8600M GS
Videogeheugen 256 MB (tot 1023 MB gedeeld)
Model videokaart videokaart

Geluid
Geluid onboard
Luidsprekers intern

Opslagmedia
Opslagcapaciteit
320 GB
Snelheid harde schijf
5400 rpm
Media station DVD±RW DL, cardreader, LightScribe

Sony VGN-AR51J

Processor
Processor-kloksnelheid 2000 MHz
Processorfamilie Intel Core 2 Duo
Processor T7250
Processor systeembus 800 MHz
Chipset PM965
L2 cache 2 MB
Schijf
Opslagcapaciteit 250 GB
Harde schijf-interface SATA
Rotatiesnelheid 4200 RPM
Beeldscherm
Beeldschermdiagonaal 17 "
Beeldscherm X-black LCD
Resolutie 1440 x 900 Pixels
Geheugen
Intern geheugen 2048 MB
Intern geheugentype DDR2 SDRAM
Compatibele geheugenkaarten Memory Stick™ standard, Memory Stick™ Duo, Memory Stick™ PRO, Memory Stick™ PRO Duo/SD
Geheugenlayout 2 x 1024 MB
Maximum intern geheugen 4 GB
Kloksnelheid geheugen 667 MHz
Videogeheugen
Grafische adapter NVIDIA® GeForce® 8400M GT GPU

Toshiba Satellite P200-15N

Technologie type : Intel® Centrino® Duo processor technology featuring Intel® Core™2 Duo Processor T7100 Intel® Wireless WiFi™ Link 4965AGN network connection and Intel® PM965 Express chipset
clock speed : 1.8 GHz
front side bus : 800 MHz
2nd level cache : 2 MB
Besturingssysteem Legitieme Windows® Vista® Home Premium

Systeemgeheugen standaard : 2,048 (1,024 + 1,024) MB
maximale uitbreiding tot : 4,096 MB
technologie : DDR2 RAM (667 MHz)
Harde schijf capaciteit : 250 GB
certificatie : S.M.A.R.T.
DVD Super Multi drive (Dubbellaags) compatibiliteit : CD-ROM, CD-R, CD-RW, DVD-ROM, DVD-R, DVD-R(DL), DVD-RW, DVD+R, DVD+R(DL), DVD+RW, DVD-RAM
maximale snelheid : Lezen: 24x CD-ROM, 8x DVD-ROM/ Schrijven: 24x CD-R, 4x CD-RW, 10x HS CD-RW, 10x US CD-RW, 8x DVD-R, 4x DVD-R (Double Layer), 4x DVD-RW, 8x DVD+R, 4x DVD+R (Double Layer), 4x DVD+RW, 5x DVD-RAM
type : DVD Super Multi (Double Layer) drive
Beeldscherm grootte : 17.1 "
type : Toshiba TruBrite® WXGA+ TFT display
interne resolutie : 1,440 x 900
Grafische controller fabrikant : ATI
type : ATI Mobility™ Radeon® HD2600 supporting HyperMemory™ technology
geheugengrootte : 256 MB dedicated VRAM (up to 1.023 MB total available graphics memory using HyperMemory™ technology with 2 GB system memory)
geheugentype : DDR Video RAM (resp. DDR Video RAM and DDR system memory combined)
aangesloten bus : 16x PCI Express
Interne video modi resolutie : 1,440 x 900
maximaal aantal kleuren : 65,536
Max Externe Video Modes Max Resolutie : 2.048 x 1.536
Max kleuren : 16 miljoen
Max Refresh Rate : 60 Hz

• Nap
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Nap

Als ik jou was zou ik me niet zo vastbijten op die score in vista.

Ik heb hier een laptop met een T7500 2.2 Ghz, 2 Gb RAM en een 8600mGT 512mb en hij geeft hier een score van 4,5.

Misschien is het weer een soort trucje, dat ze dat hebben getest met vista, alles uit en laag en zo weinig mogelijk opgestart, een beetje snoepen dus.

Ik vind persoonlijk de toshiba er het best uitzien (ik vind ati gewoon iets overzichtelijker qua drivers etc.) en een HD2600 zou ongeveer gelijk of iets beter zijn dan mijn 8600GT (die weer beter is dan de 8600GS)

Index is nietszeggend. Kijk naar wat je belangrijk vind.
HD2600>8600GS>8400GT
T7250>T7100 (maakt niet zo veel verschil denk ik)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:25
Het gaat toch om de videokaart. Die van de 1e en de 3e die jij neerzet zijn ongeveer gelijk en wel normaal voor een laptop. De Sony heeft een veel mindere en voor gamen niet aan te raden eigenlijk.

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-01 20:01
ik weet niet wat jouw budget is maar kijk eens naar de compal ifl90 in het gelijknamige topic.
kan alles wat deze ook kunnen maar dan met extra's

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:01
Ga hoe dan ook niet voor een 4200rpm disk.. 5400 is echt minimaal maar liever 7200, dan komt het een beetje in de buurt van een desktop vervanger.
Als ie als meerprijs mogelijk is.. DOEN.. maar meestal is de 7200 niet groot te krijgen en omdat ie kleiner is is ie vaak net zo duur.

[ Voor 31% gewijzigd door DukeBox op 27-10-2007 22:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reactie,s ,

De Sony heb ik naar gekeken omdat ik die toch altijd wel ,van de A merken ,een mooi beeld vind geven en aangezien ik er redelijk wat foto bewreking op zal gaan doen leek me dat ook wel wat ,de HDD vanToshiba heeft overigens ook maar een 4200 snelheid .....

Ik wil er zo,n 1200 euro aan uit geven ,daar moet toch wel wat voor te vinden zijn , ook al "moet"het met een 17" scherm zijn dit ivm foto video bewerking .

Gr Willem

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 02:03 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:25
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 01:42:
Dank voor de reactie,s ,

De Sony heb ik naar gekeken omdat ik die toch altijd wel ,van de A merken ,een mooi beeld vind geven en aangezien ik er redelijk wat foto bewreking op zal gaan doen leek me dat ook wel wat ,de HDD vanToshiba heeft overigens ook maar een 4200 snelheid .....

Ik wil er zo,n 1200 euro aan uit geven ,daar moet toch wel wat voor te vinden zijn , ook al "moet"het met een 17" scherm zijn dit ivm foto video bewerking .

Gr Willem
Grootte <> Resolutie! Jij wilt foto's bewerken en wilt dus veel kunnen zien. Deze 3 laptops zijn 17" maar tegelijk ook maar een resolutie van 1440x900. De Asus F3Sv is bijvoorbeeld iets van 1100 uit mn hoofd en is dan wel 15.4". Maar, deze Asus F3Sv heeft ook een resolutie van 1440x900. Je ziet dus evenveel op het scherm, maar je hebt toch een compactere laptop. Er zijn zelfs wel 15.4" laptops met een resolutie van 1650x1050.

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Bijt je er niet aan die score vast, deze was namelijk alleen gebasseerd op de CPU, geheugen en de prestaties om Aero te kunnen draaien en dus niet games of iets dergelijks die zwaarder zijn. Voor earo heb ik een prestatie van 4.4 terwijl voor games prestatie ik een 4.8 heb gekregen.

Verwijderd

PCMedic schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:12:
Bijt je er niet aan die score vast, deze was namelijk alleen gebasseerd op de CPU, geheugen en de prestaties om Aero te kunnen draaien en dus niet games of iets dergelijks die zwaarder zijn.
dat ligt er maar aan. je systeem test al die losse onderdelen, en pakt vervolgens de laagste score als eindscore :P

\/\/\/ ach ja, vreemd :P
als je die test eens opnieuw uitvoert zie je dat het een soort mini-benchmarks zijn. kan aan vanalles liggen dus. ben bang dat als je MS mailt of je de source mag zien, dat het antwoord nee is :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 12:09 ]

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:15:
[...]

dat ligt er maar aan. je systeem test al die losse onderdelen, en pakt vervolgens de laagste score als eindscore :P
Maar dat is dan vreemd waarom de Aero functie lager presteerd dan de grafische weergave voor spellen. Deze zijn toch echt vele malen zwaarder dan die Aero functie. Indien er een beetje logica in zou zitten dan zou ik zeggen dat het interne geheugen het laagste scoort met een 4.5

Verwijderd

Topicstarter
Tja is ook nog een optie ,een 15,4 met een 14440x900 res.

Heb niet zo naar Asus gekeken maar inderdaad die Asus F3SV ziet er qua specs wel goed uit ja , heb geen idee hoe die beeldschermen zijn.

Is er een merk die er qua beeldscherm kwaliteit echt uitspringt,als ik een keuze zou moeten maken tussen een geweldig scherm en wat minder snel of een gemiddeld scherm en echt snel ga ik toch voor het betere scherm.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:52

Thandor

SilverStreak

Dit is een 'welke moet ik nemen?'-vraag en aldus het CSL Beleid en de CSL FAQ zijn deze niet toegestaan :). In de FAQ staat wel het e.e.a. aan nuttige informatie omtrent de aanschaf van een notebook, doe er je voordeel mee.

De Vista prestatieindex zegt inderdaad niet alles, gelukkig zijn er ook nog andere benchmarks van menig onderdeel te vinden ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.