Toon posts:

Verwijderen beschadigde directory boom

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Via een programma wilde ik automatisch directories aanmaken. Dat is helaas niet helemaal goed gegaan. Ik heb nu een directory met daarin een subdirectory en in die subdirectory een subdirectory en zo verder tot ongeveer 60 niveau's diep.
Nu heb ik van alles geprobeerd van regulier verwijderen tot verwijderen met speciale delete programma's maar niets werkt. Ik krijg de melding dat de boom in gebruik is bij een ander proces (klopt niet volgens mij). Wie weet een oplossing om die boom te verwijderen.

Mijn systeem: Windows XP SP2 en de boom staat op een TrueCrypt gecodeerde partitie op een USB harde schijf. Verwijderen in veilige modus gaat dus niet en ook Linux is geen optie. En formatteren (altijd een effectieve methode), vind ik ook geen optie.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kan het niet zijn dat TrueCrypt die tree in gebruik heeft?

Ey!! Macarena \o/

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Waarschijnlijk is het programma explorer bezig met thumbs aan te maken. Voor elke map 1 :Y)
Zolang hij daar nog niet klaar mee is, heeft het programma de map in gebruik.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Supersheep40
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Met dit programmaatje kun je zien wat de boosdoener is:

http://www.dr-hoiby.com/WhoLockMe/index.php

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:51
Anders de geweldige tooltjes van Sysinternals proberen, die hebben tenminste niet zo'n irritant context-menu-itempje :).

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit helpt allemaal niet echt.
Ik heb een aantal unlocker programma's getest en ze zeggen allemaal dat er geen locking process is.
Het lijkt er op dat de moeilijkheid zit in de hoeveelheid geneste subdirectories. Ik heb verder nog Diskedit geprobeerd om de boom handmatig weg te halen, maar dat programma geeft een nogal onduidelijke brij van Hex codes. Is er iets duidelijkers beschikbaar?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 15:05 . Reden: Type fout ]

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:37
Misschien kun je XP in de dosmode starten en dan met deltree de directory verwijderen.

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:56
Of in veilige modus nog een keer proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee beste mensen, XP in dosmode of in veilige modus starten heeft geen zin. Die boom staat in een Truecrypt volume. Daarvoor heb je de Truecrypt device driver nodig en die werkt niet in veilige modus of in de dosmode.
En dat blokkerende proces waar sommigen van jullie het eerder over hadden is er misschien toch wel.
Als ik chkdsk toepas zouden er geen problemen zijn, maar als ik chkdsk /f doe krijg ik een melding dat dit niet kan omdat het volume in gebruik is bij een proces. chkdsk biedt dan aan dit te verhelpen waarbij alle geopende ingangen naar het station ongeldig worden.

Kan ik dat veilig doen zonder dat ik het Truecrypt volume om zeep help? Misschien dat chkdsk dan die boom kan weghalen.

Verwijderd

Kan je die data op je USB disk niet ergens heen kopieren in Windoos, die USB disk formatteren, de foldertree verwijderen in veilige modus, en alles weer terugkopieren op je USB disk?

• ph0t0nix
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-02 12:10
En waarom is Linux geen optie? Truecrypt werkt ook onder linux.

Verwijderd

Topicstarter
Mja, Linux zal best een optie zijn, maar helaas heb ik geen Linux anders dan Ubuntu (onder de virtuele omgeving van VirtualBox). Hoe je daar een USB disk kan aanhangen is mij nog niet helemaal duidelijk. Wie het weet mag het zeggen. En als dat onder een ander topic valt mag je het ook via Direct Message doen.
Het advies van ThePiet zal ongetwijfeld werken, maar dan moet ik een nieuwe harde schijf kopen om een backup te maken. Verder heb ik eigenlijk geen last van de boom. De schijf werkt goed alleen de aanwezigheid van die boom is optisch storend.

De eerder genoemde chkdsk/f methode heeft ook geen effect want er komt de mededeling dat er geen fouten zijn gevonden.

De Dosbox methode heb ik ook kunnen testen en daar volgt de mededeling dat het opgegeven pad (van de directory boom, dus) niet toegankelijk is.

• ph0t0nix
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-02 12:10
Je zou natuurlijk de nieuwste Ubuntu live CD kunnen downloaden. Daar kun je zonder problemen je USB disk aan hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is inmiddels verholpen.
De boom was wat groter dan verwacht (100+ geneste subdirectories). Het schijnt er op neer te komen dat Windows er maximaal 64 "ziet", maar verder wel weet dat er nog iets daaronder zit, maar het niet kan verwerken. Ik heb geprobeerd om de boom uit de hoofddirectory te verplaatsen zodat de boom 1 directory korter werd. Dit bleek te werken. Door het proces te herhalen kan je de boom steeds korter maken. Uiteindelijk kan je het restant gewoon verwijderen.

Jullie allen bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1