Ik kom er echt niet meer uit... zit al een week lang van alles te proberen maar helaas lukt het me nog niet zo goed.
Ik volg de volgende stappen:
Ik begin met het aanmaken van een tabel in sql
Daarna geef ik de opdracht om de inhoud naar de tabel T te kopieren:
Maar als ik dit doe dan wordt de hele xml inhoud naar 1 kolom gekopieerd. Wat ik graag wil is de inhoud van een xml file in een tabel krijgen zodat bewaard kan blijven (omdat de XML file steeds verandert) (los van het feit dat ik het bestand niet .xml kan noemen dan werkt het ook niet maar dit is even als voorbeeld van wat ik niet wil
)
Dit is b.v. mijn xml file (c:\test\books.xml)
Deze wil ik kopieren naar een tabel:
Volgens mij moet dit wel kunnen maar ik heb geen idee hoe en op welke termonologie te zoeken... oude topics kom ik allemaal op xml vanuit een sql database of xml in het geheel invoegen. MSDN zit ik ook al tijden op te zoeken maar ook nergens de juiste info gevonden.
Ik volg de volgende stappen:
Ik begin met het aanmaken van een tabel in sql
code:
1
2
3
| USE MyDatabase CREATE TABLE T (IntCol int, XmlCol xml) GO |
Daarna geef ik de opdracht om de inhoud naar de tabel T te kopieren:
code:
1
2
3
4
| INSERT INTO T(XmlCol) SELECT * FROM OPENROWSET( BULK 'c:\test\SampleData3.txt', SINGLE_BLOB) AS x |
Maar als ik dit doe dan wordt de hele xml inhoud naar 1 kolom gekopieerd. Wat ik graag wil is de inhoud van een xml file in een tabel krijgen zodat bewaard kan blijven (omdat de XML file steeds verandert) (los van het feit dat ik het bestand niet .xml kan noemen dan werkt het ook niet maar dit is even als voorbeeld van wat ik niet wil
Dit is b.v. mijn xml file (c:\test\books.xml)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<books>
<book price="34.95">
<title>Teach Yourself Active Server Pages 3.0 in 21 Days</title>
<authors>
<author>Mitchell</author>
<author>Atkinson</author>
</authors>
<year>1999</year>
</book>
<book price="29.95">
<title>Designing Active Server Pages</title>
<authors>
<author>Mitchell</author>
</authors>
<year>2000</year>
</book>
</books> |
Deze wil ik kopieren naar een tabel:
code:
1
2
3
| Price Title Author1 Author 2 Author 3 Year 34.95 Teach Yourself... Mitchell Atkinson 1999 29.95 Designing Mitchell 2000 |
Volgens mij moet dit wel kunnen maar ik heb geen idee hoe en op welke termonologie te zoeken... oude topics kom ik allemaal op xml vanuit een sql database of xml in het geheel invoegen. MSDN zit ik ook al tijden op te zoeken maar ook nergens de juiste info gevonden.
[ Voor 11% gewijzigd door Zorg op 27-10-2007 15:57 ]
Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be