Ik heb 2 computers, 1 nieuwe met windows xp en vista 64, dualboot en 1 oude waar ik een server van wil maken. Ik had namelijk in die nieuwe pc een wireless sitecom kaartje om internet op te vangen. Dit werkt prima in xp maar in vista kan ik er geen drivers voor vinden, op de site zeggen ze dat ze er ook niet komen. Ik heb in allebei de pc's ook een normale netwerkkaart zitten. Ik dacht dus als ik van die oude pc een soort server kan maken, die het internet via een lokaal netwerk doorsluist dan kan ik ook internetten in vista. Maar nu weet ik niet precies hoe ik die oude pc kan installeren als server zijnde. Ik heb geprobeerd om er smoothwall op te zetten maar die herkent ook geen wireless kaartje. Alles wat ik wil is dat de oude pc het internet binnen haalt met het wireless kaartje en dat ik dat doorsluis via een crosscable naar de nieuwe pc. Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Hoe deel ik Internet ?
begin hier eens en kom dan terug met eventuele vragen. Ik raad je aan gewoon met windows xp te beginnen. Wireless kaartjes geven wel eens problemen onder linux en als je nul ervaring hebt (en daar lijtk het op) is dat niet handig om mee te beginnen dan.
begin hier eens en kom dan terug met eventuele vragen. Ik raad je aan gewoon met windows xp te beginnen. Wireless kaartjes geven wel eens problemen onder linux en als je nul ervaring hebt (en daar lijtk het op) is dat niet handig om mee te beginnen dan.