Verlengkabel USB : regels & materialen

Pagina: 1
Acties:

• HighLander
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2020

HighLander

One day you will see

Topicstarter
Okee dus.

Ik moet voor verschillende USB-apparaten dus een verlengkabel hebben.
Nu kost een kabel van 5 meter in de winkel zo'n 80 piek. dus ik ben ervan overtuigd dat dat goedkoper moet kunnen.

Dus tenzij iemand een adres of winkel weet voor me die die kabels goedkoop heeft.
Heb ik dus regels nodig,
- penningen van de stekkers,
- maximale lengte en
- stuf like that.

En waar ik dan eventueel lossen stekkers/contrastekkers kan vinden.

Kan iemand me hiermee es even van dienst zijn.

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience.

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Is wel erg duur, er zijn ook lange USB kabels die je met een Gender kan gebruiken als verlangkabel. 80 Piek voor een kabel is heel errug Duur ! voor een USB kabel van 5 Meter vragen ze hier iets van 30 piek voor ......

Murphy was an optimist

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Die dingen kan je niet zelf maken voor zover ik weet.

Ik weet wel dat ik voor 35,- piek een 7,5 meter verlengkabel had.
samen met de 2 meter die bij m'n webcam zat dus 9,5 meter...geen probleem!

Die winkel was geloof ik Passon in Arnhem, die zit in de Looierstraat schuin tegenover Funprice.

Verder kan ik je niet helpen.

Verwijderd

langer dan 5 meter mag niet volgens de spec. Verlengkabels mogen niet.
Meer dan 1 kabel met passieve hub er in (het enige soort 'verlengkabel' die kan) kan niet achter elkaar. (dan moet je een powered hub ertussen hebben)

Voor alle specs, kijk op usb.org, of voor de meer technische verhalen op de developer afdeling.

CC

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ik heb ook zo'n kabeltje, 5 meter USB verleng voor 20,- meen ik, bij een winkeltje in Hilversum. Vraag maar es rond bij wat winekls, vind je vast wel een goedkopere!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ik heb ook zo'n kabeltje, 5 meter USB verleng voor 20,- meen ik, bij een winkeltje in Hilversum. Vraag maar es rond bij wat winkels, vind je vast wel een goedkopere!

• Gman
Mag niet is zo'n onzin!

Net als UTP max 100 meter...je kan d'r zo 120 meter mee gaan.

Maar het wordt gegarandeerd goed te werken binnen 100 meter...voor USB is dat blijkbaar 5 meter.

Verwijderd

Even een reactie op bovenstaande, >100 mtr bij UTP (100 MHz) werkt dus niet, timing-probleem, RTFM (test het maar).
Bij USB moet je een beetje opletten dat er ook spanning over de kabel gaat, verkeerd aansluiten en je USB-poorten zijn kapot.
Verder zijn de connectoren en dan voornamelijk de krimp-tang ervoor zo duur dat je aardig wat USB-kabels nodig moet hebben om het lonend te maken.

• Gman
In netwerkwerk forum had er 1 120 meter gehaald zonder bergen fouten.

Die 100 meter regel heb ik niet bed8!

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 22:11 schreef stevend het volgende:
Even een reactie op bovenstaande, >100 mtr bij UTP (100 MHz) werkt dus niet, timing-probleem, RTFM (test het maar).
Bij USB moet je een beetje opletten dat er ook spanning over de kabel gaat, verkeerd aansluiten en je USB-poorten zijn kapot.
Verder zijn de connectoren en dan voornamelijk de krimp-tang ervoor zo duur dat je aardig wat USB-kabels nodig moet hebben om het lonend te maken.
CAT 5e ± 220 Mhz >:)
Pagina: 1