20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro
Je bent hopelijk op de hoogte van het feit dat de videokaart niet gevirtualiseerd wordt? Sommige games doen het in Parallels, maar lang niet alle. Hiervoor zul je BootCamp moeten gebruiken.
Ja ik verwacht inderdaad dat het op Parallels een stuk minder soep zal draaien, maar ik wil het juist even proberen omdat het een stuk makkelijker is dan de hele tijd tussen OS switchen.. Maarja om het te testen moet ik het wel eerst werkend krijgenzAo schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:43:
Je bent hopelijk op de hoogte van het feit dat de videokaart niet gevirtualiseerd wordt? Sommige games doen het in Parallels, maar lang niet alle. Hiervoor zul je BootCamp moeten gebruiken.
Je kaart wordt niet gevirtualiseerd, ook niet soort van gevirtualiseerd, maar er wordt een 3D-omgeving ge-emuleerd met behulp van Wine (winehq.org). Je zult dus geen Radeon tegenkomen in Windows, maar een zogenaamde videokaart dit alle calls doorstuurt aan Parallels (Wine dus eigenlijk) welke ze vertaalt naar dingen die OSX en de OSX driver voor je Radeon begrijpen.bekok schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:47:
[...]
Ja ik verwacht inderdaad dat het op Parallels een stuk minder soep zal draaien, maar ik wil het juist even proberen omdat het een stuk makkelijker is dan de hele tijd tussen OS switchen.. Maarja om het te testen moet ik het wel eerst werkend krijgen
Verwacht niet teveel. Niet alleen zullen prestaties minder zijn, de meeste spellen zullen in het geheel niet werken. Zie appdb.winehq.org voor een indicatie van wat werkt en wat niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Brent op 27-10-2007 14:52 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Oke bedankt voor informatie in ieder geval! Nu heb ik op de wine website gevonden dat bij de demo wel alles het doet (van PES 2008) dus ik neem aan dat de full-version ook werkt. Nu heb ik alleen het probleem nog dat als ik PES 2008 in parallel opstart ik de volgende foutmelding krijg:Brent schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:51:
[...]
Je kaart wordt niet gevirtualiseerd, ook niet soort van gevirtualiseerd, maar er wordt een 3D-omgeving ge-emuleerd met behulp van Wine (winehq.org). Je zult dus geen Radeon tegenkomen in Windows, maar een zogenaamde videokaart dit alle calls doorstuurt aan Parallels (Wine dus eigenlijk) welke ze vertaalt naar dingen die OSX en de OSX driver voor je Radeon begrijpen.
Verwacht niet teveel. Niet alleen zullen prestaties minder zijn, de meeste spellen zullen in het geheel niet werken. Zie appdb.winehq.org voor een indicatie van wat werkt en wat niet.
Warning: Your computer does not meet the minimum specifications necessary to run this software. You may experience errors during operation. The video card does not have the necessary specifications. (Vertex/Pixel Shader 1.x)
Is er een mogelijk om het wel werkend te krijgen misschien?
even een andere situatie..
Ik heb hier een legale XP licentie nog liggen, kan ik die licentie makkelijk delen tussen bootcamp en parallels ?
Hij zal bij beide voor activatie vragen, maar aangezien parallels een machine emuleert verwacht ik niet dat dit gaat werken en dat XP totaal andere hardware ziet en dus een dubbele activatie wil hebben (beetje zonde voor 1 machine)
Ik heb hier een legale XP licentie nog liggen, kan ik die licentie makkelijk delen tussen bootcamp en parallels ?
Hij zal bij beide voor activatie vragen, maar aangezien parallels een machine emuleert verwacht ik niet dat dit gaat werken en dat XP totaal andere hardware ziet en dus een dubbele activatie wil hebben (beetje zonde voor 1 machine)
Je bootcamp partitie met Parallels of Fusion starten, heb je maar 1 licentie nodig.
Ah, ga ik dat even proberen, moet ik eerst even een XP SP2 cd gaan slipstreamen want ik heb hier alleen een hele oude XP cd liggen zonder enig service pack er op.. (en dat kan goed mis gaan als ik sommige forums zo lees
)
Pagina: 1