Toon posts:

[iPod nano] Geen vrije ruimte meer!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn nieuwe nano is een mooi ding, maar amper bruikbaar! Na een paar keer herstellen met iTunes is er totaal geen ruimte meer vrij om muziek toe te voegen. Alle ruimte wordt door de software in beslag genomen, terwijl er niets in staat. Alles lijkt goed te werken, maar resetten en herstellen lost niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:32

zAo

GPLv2 Fanboy

Al opnieuw geformatteerd d.m.v iTunes ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zover ik weet zijn er geen iPod nano's van 256MB, dus het kan onmogelijk zijn dat de besturingssoftware alle ruimte in beslag neemt. Staat de automatische synchronisatie van muziek, foto's of video's niet toevallig aan, waardoor de iPod automatisch gevuld wordt met content?

Aan dit balkje in iTunes kun je uiteraard ook goed zien waar de beschikbare ruimte naar toe gaat...
Afbeeldingslocatie: http://virtual-life.net/img/getimg/sync.jpg

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het probleem: mij iPod is 4 Gb, alles wordt in beslag genomen! @ Datafeest: de hele balk bij mij is oranje gekleurd (other). Ik heb de hersteloptie van iTunus een paar maal gedaan.
Is er een mogelijkheid om alles te formateren (onder Linux of Windows) en opnieuw de firmware te installeren. Ik begin echt te denken aan een ernstige bug waar kennelijk de nieuwste nano of iTunes last van heeft...... Help!

.. en, ik heb niets erop staan, geen foto's, of video en nu geen muziek....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
kijk in iTunes eens wat er naar gekopieerd wordt; misschien sync je foto's oid?

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 10:08
Als je iets verwijderd van een extern apparaat, dan blijft het nog wel op je externe apparaat [klinkt gek]. Je moet ff je prullenbak legen, dan is het pas echt verwijderd van je externe apparaat.
Wellicht heb je zo meer vrije ruimte.

Dit 'probleem' heb ik namelijk ook bij mijn W800i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nilski schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:06:
kijk in iTunes eens wat er naar gekopieerd wordt; misschien sync je foto's oid?
Ik heb alles uitgeschakeld, geen muziek, geen foto's o.i.d. (dit weet ik vrij zeker, omdat mijn Windows 'heel schoon is' (net geinstalleerd in Virtualbox onder Linux.)

Vreemd vind ik dat de hele balk (4 Gb) oranje is, dus geen audio of video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer hem is op een mac aan te sluiten als dat mogelijk is, en daarna op windows, zo dwing je hem tot een volledige vervanging van het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:36:
probeer hem is op een mac aan te sluiten als dat mogelijk is, en daarna op windows, zo dwing je hem tot een volledige vervanging van het systeem.
Dal lijkt mij een slimme aanpak. Ken helaas niemand met een mac......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:03:
[...]

Dal lijkt mij een slimme aanpak. Ken helaas niemand met een mac......
misschien naar een lokale Mac reseller gaan en je iPod proberen te herstellen op 1 van hun machines?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Je moet de 'Repair' optie hebben, wordt ie meteen geformatteerd. En ga naar 'Voorkeuren' en zet daar ALLES uit wat met 'syncen' en 'automatisch' te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gamo schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:44:
Je moet de 'Repair' optie hebben, wordt ie meteen geformatteerd. En ga naar 'Voorkeuren' en zet daar ALLES uit wat met 'syncen' en 'automatisch' te maken heeft...
Ik heb in voorkeuren alles uitgeschakeld. Waar vind ik de Repair optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:02:
[...]

Ik heb in voorkeuren alles uitgeschakeld. Waar vind ik de Repair optie?
Vroegah kon je met de iPod update tool nog repairen, nu zit het allemaal in iTunes geintergreerd. Ik denk dat je de 'Herstellen' functie dan moet gebruiken, Repareren zie ik er niet meer bijstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat denk ik ook. Daarom kan ik met mijn nieuwe Nano geen kant meer op. Zowel onder Linux als Windows heb ik nog niets gevonden om alles te wissen. Ik las wel iets over een CD met wat sofware erop, maar die is niet mee geleverd...

De herstelfunctie heeft mij iPod totaal onbruikbaar gemaakt. Bij elke herstelpoging verdween er vrij ruimte. Alle bibliotheken zijn leeg..... Zonde voor die 149 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Echt, ik vind het een erg vreemd probleem. Een "Restore" actie zou alles moeten verwijderen en terugzetten naar de originele staat, maar als dat ook al niet werkt... Ik zou als ik jou was naar een Apple Center gaan, laat ze er daar naar kijken en indien het hardwarematig kapot blijkt te zijn een nieuwe bestellen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:05

HaTe

haat niet

Mijn zus heeft hier ook last van. En volgens mij heeft ze ook nog geen oplossing gevonden.
Zij heeft een iPod nano 2nd gen 4GB..

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Laatst online: 20:59
Kan ook te maken hebben met de manier waarop de iPod aangesproken wordt. TS draait XP in een VM, ik zou ook 'ns proberen je iPod op een XP boot aan te sluiten, niet in een VM.

Of idd gewoon terug gaan naar Apple Store :P

[ Voor 12% gewijzigd door Zsub op 28-10-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zsub schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:27:
Kan ook te maken hebben met de manier waarop de iPod aangesproken wordt. TS draait XP in een VM, ik zou ook 'ns proberen je iPod op een XP boot aan te sluiten, niet in een VM.

Of idd gewoon terug gaan naar Apple Store :P
Heb ik vanmorgen geprobeerd...... Zelfde resultaat, moet maar eens apple bellen.
Ik vermoed een hele ernstige bug in iTunus of een defecte Nano (maar alles lijkt wel te werken, hoewel helemaal leeg. Op alleen maar een menu ben ik wel snel uitgekeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:29

DataGhost

iPL dev

Je zou zeker vanuit Linux moeten kunnen zien wat er precies op je iPod staat. Mount hem eens (/dev/xxx2) ergens en kijk welke bestanden er allemaal op staan (find) en hoeveel ruimte ze innemen (du en/of df). Als je *ECHT* een zerofill wilt doen kan je met dd if=/dev/zero of=/dev/xxx2 bs=1M (of je gebruikt /dev/xxx, maar ik weet niet of je ook de firmware eraf wilt gooien, hoewel dat niet uit hoort te maken) de datapartitie wissen, dan moet ie wel leeg zijn. Weer herstellen zou het dan op moeten lossen.

Ander alternatief: http://ipodlinux.org/Restore_without_iTunes. Ik zou je wel aanraden de partitietabel gewoon te laten staan, aangezien deze waarschijnlijk nog wel correct is en omdat er geen 'schone' partitietabel bij staat (als iemand zo'n Nano heeft zou het fijn zijn als die partitietabel werd toegevoegd, ook al is het apparaat unsupported). Het formatteren van de FAT32 partitie moet je niet overslaan :) Verder zouden die instructies gewoon moeten werken, dunkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 28-10-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, iPL, dat ga ik proberen. Ben alleen bang dat de reden dat ik de files niet kan zien te maken heeft met de encryptie die nu gebruikt wordt op de nano...

Heb geprobeerd Apple te bellen. Helaas met een wachttijd van meer dan een kwartier is er geen doorkomen aan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ik denk dat je een beetje teveel hebt gelezen. Het heeft opzich niet zoveel met iPodLinux te maken, de instructies staan enkel op die site. Het doet basically hetzelfde als iTunes, met als verschil dat je zelf controle over de acties hebt en kan verifieren dat alles lukt, of kan zien waar het fout gaat. Het is werkelijk gewoon het downloaden van de firmware vanaf de Apple site (zoals iTunes doet), die op je iPod zetten en je datapartitie formatteren. Het gedeelte met 'encryptie' zit in de firmware zelf, maar daar heb je niks mee te maken zolang je gewoon de firmware van Apple gebruikt. Die staat verder sowieso op een andere partitie, dus die zal nooit je muziekpartitie vullen. Wellicht dat daarom het herstellen van de firmware niet eens nodig is, enkel een format van je datapartitie.

Edit: ik zou het nog verkeerd begrepen kunnen hebben... als je met de encryptie bedoelt dat je niet bij de bestanden op de FAT32 partitie zou kunnen: dat kan wel. Die bestanden zijn niet versleuteld, enkel de firmware, die dus op een andere partitie staat.

[ Voor 14% gewijzigd door DataGhost op 29-10-2007 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan begin ik te vermoeden dat er iets mis is: hoe kan de data-partitie helemaal vol staan met 'other' (Oranje balk) en kan ik die partitie zowel in Windows als in Linux niet zien. In linux zie ik met b.v. Gparted slechts een niet toegewezen partitie van 470 Mb, die ik verder niet kan benaderen of formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:29:
Ok, dan begin ik te vermoeden dat er iets mis is: hoe kan de data-partitie helemaal vol staan met 'other' (Oranje balk) en kan ik die partitie zowel in Windows als in Linux niet zien. In linux zie ik met b.v. Gparted slechts een niet toegewezen partitie van 470 Mb, die ik verder niet kan benaderen of formatteren.
Die niet-toegewezen partitie is waarschijnlijk je firmwarepartitie, hoewel die wel een beetje groot is (of bedoel je serieus 470 Mbit? 58MB dus?). Het is in ieder geval de eerste partitie, en die heeft partitietype 0 (niet toegewezen). Die moet je dus niet stukmaken. Kan je anders de output van fdisk -l /dev/xxx geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In /media/iPOD zie ik iets meer: de partitie is 99% vol, en eigenschappen meld 11 files, 20 subfolders... ik zie slechts 4 folders: Calendars, iPod_Control, Notes en Contacts, geen onzichtbare files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en als ik alle mappen wis, blijft de partitie voor 99% vol..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Laatst online: 28-09 15:07
Bellen, je hebt toch garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ja, daar is je muziekpartitie gemount dus. Doe eens
du --all -h /media/IPOD/

En als dat dus geen resultaat oplevert ga je naar die 'Restore without iTunes' guide, waarin beschreven staat hoe je die muziekpartitie kan formatteren. Daarmee zou het opgelost moeten zijn.

[ Voor 56% gewijzigd door DataGhost op 29-10-2007 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02-2021

IbexGirl

Love Ibex forever

Open eens in Linux een terminal, en navigeer naar /media/iPOD. Wanneer je "pwd" zonder aanhalingstekens intikt, moet je de bevestiging krijgen dat je inderdaad op je iPod bezig bent. Daarna voer je het commando "ls -al" uit, zonder de aanhalingstekens. Mogelijks zullen een aantal bestanden en/of mappen beginnen met een . (punt). Indien dit het geval is, kan je die mappen verwijderen met het commando "rm -rf naamvandemap" of "rm -rf .naamvanmapmetpunt" indien de map of bestand met een punt begint. Wederom zonder aanhalingstekens natuurlijk.

Het lijkt me best mogelijk dat je met een verborgen map zit op je iPod. Wanneer je in Linux je bestanden verwijderd, kan het best zijn dat ze naar de prullenbak zijn verplaatst. Onder linux staat die prullenbak vaak als .Trash (een verborgen map) op je schijf zelf, en die neemt vanzelfsprekend ook plaats in :).
Pagina: 1