(XP student) installatie faalt

Pagina: 1
Acties:

• zwoelie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-02 12:34
Hoihoi allemaal,

We hebben een nieuwe shuttle voorzien van de nodige harde waren en toen kwam het mooie ogenblik van het OS.
Na de nodige entertjes toegekomen aan het installeren maar geeft de volgende foutmelding

"Setup kan de geplaatste cd-rom niet lezen, of de cd-rom is geen geldige windows cd-rom.
Plaats een van de volgende: XP Home Edition, XP prof, 2000.......95" :(

We gebruiken een XP prof. 32 bit student media/work at home versie die het gewoon doet.
Ik heb mijn versie al jaren draaien, vriend heeft zijn eigen cdrom, slechts 1 keer op zijn oude pc gegooid.
Ik heb ook reeds de cdrom van Shuttle gedraaid (32 bit drivers)...gaat na een paar regeltjes zeuren om een bootdisk.

Heb dit topicje al gevonden maar geeft geen antwoorden

Vraagjes:
1. Kan ik de aangegeven mogelijkheden voor het OS ergens veranderen ?? (Vista staat er ook niet bij)
2. Iemand anders kent dit probleem en weet een oplossing?

Verwijderd

Heb je een officiele Windows versie gekocht of heb je gewoon bij Surfspot DVD besteld?
In dat laatste geval heb je ook geen windows licencie gekocht, maar heb je een upgrade verkocht waarbij je al een officiele Windows versie op de PC moet hebben staan

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:45
Studentenversies van windows zijn vaak upgrade. Sommige versies kan je gewoon zonder oude windows installeren, sommige weer niet. Ik heb van dezelfde leverancier (slim.nl) zowel cd-roms gehad die nooit om een oude windows vroegen alsook cd-roms die met geen mogelijkheid verder wilden. Beiden droegen de naam 'upgrade'.

Volgens mij zal je dus gewoon het cd'tje van een oudere/mindere(xp home) windows moeten invoeren om die setup voort te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door doeternietoe op 27-10-2007 14:11 ]

• zwoelie
doeternietoe schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:11:
Studentenversies van windows zijn vaak upgrade. Sommige versies kan je gewoon zonder oude windows installeren, sommige weer niet. Ik heb van dezelfde leverancier (slim.nl) zowel cd-roms gehad die nooit om een oude windows vroegen alsook cd-roms die met geen mogelijkheid verder wilden. Beiden droegen de naam 'upgrade'.

Volgens mij zal je dus gewoon het cd'tje van een oudere/mindere(xp home) windows moeten invoeren om die setup voort te zetten.
ook @Dennis
Deze versie heb ik zonder andere roms geinstalleerd, er zijn inmiddels 3 versies gebruikt, elk zonder problemen verlopen. Het woord "upgrade" komt nooit voor.
Cdroms zijn gekocht in het AMC voor weinig en zijn legale versies met key.
Hij had ook de versie van zijn ma liggen; beiden geven de gewraakte melding, hiervoor nog nooit gehad.
In hoeverre kan dit te maken hebben met een splinternieuw systeem, eerste poging voor OS na assemblage??

[ Voor 3% gewijzigd door zwoelie op 27-10-2007 14:47 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

zwoelie schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:03:

"Setup kan de geplaatste cd-rom niet lezen, of de cd-rom is geen geldige windows cd-rom.
Plaats een van de volgende: XP Home Edition, XP prof, 2000.......95" :(

We gebruiken een XP prof. 32 bit student media/work at home versie die het gewoon doet.
Ja, maar dan wel een Upgrade CD in plaats van een Full Product versie.
Die kan je nou eenmaal niet op een kaal systeem installeren zonder die melding.

Het is niet zo dat opeens spontaan de content van die CDs is veranderd :)

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 27-10-2007 16:49 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• zwoelie
alt-92 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:47:
[...]

Ja, maar dan wel een Upgrade CD in plaats van een Full Product versie.
Hallo Alt-92,
de cd vermeldt: Xp prof. upgrade with servicepack 2, juni 2006
Ik heb deze rom gebruikt bij een complete reinstall: eerst format en toen nieuwe install.

Waar zit het verschil dan in met een compleet nieuw systeem, geen "restanten" van andere XP?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

zwoelie schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:54:
[...]

Hallo Alt-92,
de cd vermeldt: Xp prof. upgrade with servicepack 2, juni 2006
Kijk, de CD geeft het zelfs aan :)
Waar zit het verschil dan in met een compleet nieuw systeem, geen "restanten" van andere XP?
Als je alle stappen tijdens de installatie even in je hoofd doorneemt, kun je je dan nog herinneren dat één van de eerste stappen bij het booten van de CD iets is als "windows is checking for previous installations" of iets in die trant? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• zwoelie
alt-92 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:18:
[...]

Kijk, de CD geeft het zelfs aan :)

[...]

Als je alle stappen tijdens de installatie even in je hoofd doorneemt, kun je je dan nog herinneren dat één van de eerste stappen bij het booten van de CD iets is als "windows is checking for previous installations" of iets in die trant? :)
*leest bovenstaande en schaamt zich* :|
Inmiddels opgelost met andere schijf dus dit topic kan dicht.
Pagina: 1