Hardware probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-01 14:59
Hallo,

Een tijdje terug heb ik het high-end gamesysteem van september (reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2007) aangeschaft.

Het syteem heb ik nu zo'n 4 á 5 weken in gebruik. De eerste twee weken werkte hij zeer goed naar behoren, de derde week kreeg ik random vastlopers en op het moment van typen krijg ik Windows Vista Business niet meer geinstaleerd omdat hij ná het rebooten al vastloopt.

Ik vermoed nu dus dat het probleem te maken heeft met de hardware, maar waar moet ik in hemelsnaam naar kijken? Kan ik mijn pc opsturen met de verwachting dat er allerlij onderzoeken op vericht worden om het probleem vast te stellen?

Een wellicht belangrijk detail; toen ik het syteem ontving zat er een heatsink van het moederbord los. Er werdt mij aangeraden het systeem gewoon te gebruiken omdat bij een defect de DOA regeling zou gelden. Hoewel er geen zichtbare schade was aangericht (de heatzink zat los in de zak bij het mobo), zou er misschien wel andere schade kunnen zijn?

Ik zou graag tips willen over wat te doen. Hoe kan ik erachter komen wat er eventueel defect kan zijn?

~Sph

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met te identificeren wat het probleem is, door de testen in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter uit te voeren. Als je het opstuurt voor garantie, dan zul je wel moeten weten wat kapot is, ze gaan dat echt niet uitgebreid voor je testen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• SaphuA
Hoi mensem, ik kwam er net met stom geluk achter dat waarschijnlijk één van mijn harde schijven mankementen vertoond. Vreemd genoeg hebben ze in Raid-0 gedraaid, dus hij heeft het nog goed volgehouden.

Anywayz, de tests van SeaTools gaven fouten dus ik neem aan dat hij niet meer bruikbaar is? Gewoon een kwestie van terugsturen neem ik aan.

Nu vraag ik me af of dit nu duidelijk een productiefout is geweest, of dat het wellicht ook een andere oorzaak kan hebben?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SaphuA schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:03:
Hoi mensem, ik kwam er net met stom geluk achter dat waarschijnlijk één van mijn harde schijven mankementen vertoond. Vreemd genoeg hebben ze in Raid-0 gedraaid, dus hij heeft het nog goed volgehouden.

Anywayz, de tests van SeaTools gaven fouten dus ik neem aan dat hij niet meer bruikbaar is? Gewoon een kwestie van terugsturen neem ik aan.

Nu vraag ik me af of dit nu duidelijk een productiefout is geweest, of dat het wellicht ook een andere oorzaak kan hebben?
Gewoon RMA doen en garantie claimen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SaphuA schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:03:
Een brakke voeding is hetgeen dat hdds het minst leuke vinden. Fluctuerende voltages zijn heel snel fataal voor een hdd.
Maar verder kun je ook goed pech hebben met die disk.

• SaphuA
En dat ik de HDD's in RAID-0 gedraaid heb zou er niets mee te maken mogen hebben?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
SaphuA schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:33:
En dat ik de HDD's in RAID-0 gedraaid heb zou er niets mee te maken mogen hebben?
Bij Raid0 is je kans op defecten 2x zo groot. Immers, je hebt 2 harde schijven. Maar Raid0 ansich sloopt je hdd's niet extra snel ofzo, als je dat bedoeld.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

CSL FAQ - Mijn PC is defect, wat nu?
Dit topic hoort hier niet thuis :o. Test die hardeschijf als enkele schijf, noteer de gevonden fouten en RMA die hardeschijf. Bij het RMA'en kun je dan eventueel die fouten noteren :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.