Toon posts:

DHCP stukje in statisch netwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb volgende opstelling:

Adsl verbinding die gedeeld wordt door een Clarckconnect Server, statische IP adressen:

192.168.1.1 = server
192.168.1.2 - 200 -> PC's + printer + Bancontact met een statisch ip adres die een verbinding hebben met internet, niet alle adressen zijn in gebruik
192.168.1.201 -> Een Linksys Wireless-G broadband router (die momenteel 1 Laptop met een statisch ip ingesteld voor de wireless kaart) draadloos met het netwerk verbindt. (is zogezegd een wireless accesspoint op mijn netwerk)

Probleem: Ik heb een HTC S710 die enkel via DHCP een verbinding kan maken met het netwerk.

Het hele netwerk omschakelen naar DHCP heb ik overwogen, maar het Bancontact apparaat staat ingesteld op een statisch IP- Adres, en dat kan je niet omschakelen. Ik zit dus vast aan de statische IP adressen.

Is er een mogelijkheid om de Linksys zodanig in te stellen dat hij adres 192.169.1.210 tot 192.168.1.220 via DHCP kan uitdelen? en zo de internet verbinding te delen? Zodat dhcp wireless geconfigureerde apparaten toch een verbinding kunnen maken met mijn netwerk?

Ik hoop dat ik het hier wat goed uitgelegd heb.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-03 09:15
Je kan gewoon een reservering voor dat ene systeem maken wat een vast ip moet krijgen. Of eventueel een exclusion van de DHCP range.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
djluc schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:22:
Je kan gewoon een reservering voor dat ene systeem maken wat een vast ip moet krijgen. Of eventueel een exclusion van de DHCP range.
Je leest verkeerd om. Hij heeft juist alles statisch, maar wil een kleine range dynamisch.
Sorry, ik zie nu wat je bedoeld. Dat klopt ja! Je kunt dat ene apparaat dat een statisch ipadres moet hebben gewoon een adres geven buiten de DHCP-range.

@daxboy; In de meeste routers kun je de DHCP-range wel instellen, ja. Vaak via de webinterface.

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 27-10-2007 17:16 ]

Koop mijn Nikon 14-24mm f/2.8 en Nikon 24-70mm f/2.8 lensen voor een prikkie! - Meer ads!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Room42 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:14:
[...]

Je leest verkeerd om. Hij heeft juist alles statisch, maar wil een kleine range dynamisch.

@daxboy; In de meeste routers kun je de DHCP-range wel instellen, ja. Vaak via de webinterface.
Die tweede router met de WAN poort aansluiten op de rest van het netwerekn en dan ewoon die 2e router een statisch ip geven aan de WAN zijde. En dan DHCP uit laten delen in een andere range dane rest van het netwerk. Vervolgens stel je een DMZ in van die tweede router in de eerste router

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik snap het probleem ook niet helemaal :?
Je schrijft alles helemaal uit, om vervolgens aan ons te vragen of jou linksys DHCP kan uitdelen ?
Het antwoord lijkt me ja, en met 2 minuten pielen op dat ding weet je het.

Maak een DHCP Scope aan, die buiten je vaste IP adressen valt, en klaar ben je.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.