beginnersvraagje over mail.app

Pagina: 1
Acties:

• rlr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:55
hee

Hoe kan ik fotos toevoegen in een email zonder dat ie als bijlage wordt verstuurd? Dus dat je er tekst en uitleg bij kan geven. Als spam het kan, moet mail.app dat ook kunnen toch?

Waar vind ik dat briefpapier? Waar je bijvoorbeeld ook fotos in een kadertje kan slepen...

Ik beheer 4 mailboxen, maar wil mail altijd versturen van 1 adres. Als ik op reply druk, antwoord ik altijd vanaf dat adres. Dat kan je wijzigen, maar kan je die wijziging ook permanent maken?

thx

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
foto in je bericht slepen..

• rlr
dan komen de fotos bij de ontvanger (vb gmail) nog steeds onderaan de mail, met alle regeltjes tekst en uitleg erboven ;(

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

//edit: nvm

[ Voor 94% gewijzigd door Mei op 27-10-2007 13:48 ]

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Foto's
Dan moet je waarschijnlijk wel HTML opmaak gebruiken, anders komen ze inderdaad als bijlage.

Briefpapier
In Leopard of Tiger? In Leopard staat het standaard rechtsbovenaan bij een nieuw bericht.

Reply met één adres
Dat is een lastige, volgensmij is dat niet mogelijk. Of er zou ergens een script voor moeten zijn, maar ik heb 't nog nooit tegengekomen. Wat je zou kunnen overwegen (als een ander emailadres selecteren teveel werk is) is om bij elke account de naam+email in te voeren waarmee je standaard wilt antwoorden.

Dit staat los van de accountgegevens waarmee je de mail ophaalt. Dus je houdt meerdere accounts en eventueel meerdere inboxen, maar bij het antwoorden zie je gewoon een dropdown met overal hetzelfde adres.

Je kunt ook meerdere adressen invoeren bij een account, kommagescheiden. Helaas is Mail zo slim om dan alsnog het goede adres te selecteren, en niet het eerste adres wat is ingevoerd, dus daar heb je niets aan in dit geval. Voorbeeld. Je hebt bij een tweede account 'blaat' deze emails ingesteld:

standaard@domain.com, blaat@domain.com

Als je nu een bericht ontvangt op deze account, en je antwoordt, zal Mail alsnog blaat@domain.com invoeren, en niet standaard@domain.com. Maar als je overal alleen standaard@domain.com invoert bij de settings, zul je ook alleen deze te zien krijgen. Als je nooit met een ander adres mailt is dit te overwegen.

[ Voor 75% gewijzigd door Serenity op 27-10-2007 14:36 ]

• rlr
ok bedankt!
gebruik mail in tiger...
Pagina: 1