Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Automatisch sorteren van bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 688 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Het blijft even wennen, dat Vista... er zitten absoluut mooie dingen in, helaas ook een boel dingen waar ze beter van af hadden kunnen blijven. Per mapsoort een andere kolom indeling is gelukkig met een beetje registry werk van af te komen, maar onderstaande heb ik nog niet gevonden:

Als ik een bestand hernoem, hersorteert Vista automatisch de map, waardoor het bestand spontaan op een andere plek staat. Da's best irritant als je een lijstje met bestanden aan het hernoemen bent en elke keer weer opnieuw naar het punt klikken waar je gebleven was ipv simpelweg pijltje naar beneden :/

Hetzelfde heb je als je een rar bestand uitpakt... in de 'oude' XP situatie wist je van tevoren dat het nieuwe mapje altijd onderaan de lijst terecht kwam. Lekker makkelijk terug te vinden, dat is immers waar je op dat moment mee bezig bent. Helaas verdwijnt ook zo'n mapje nu ergens netjes alfabetisch ergens gesorteerd tussen, waardoor ik alsnog moet gaan zoeken.

Is er een manier om dat uit te zetten? Vista neemt me net ff iets teveel werk uit handen ;)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:53

DataGhost

iPL dev

Hernoemen: geen idee valsspeelmodus: gebruik total commander, als je tenminste volgens een bepaald schema met je renames bezig bent :)
Nieuwe bestanden: sorteren op aanmaak-/wijzigingsdatum?

[ Voor 44% gewijzigd door DataGhost op 27-10-2007 12:56 ]

Verwijderd

k vind het nou juist veel fijner dat het direct op de goede plek gaat staan. en als je dat niet wil dan doe je net wat dataghost zegt, sorteren op "gewijzigd op"

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Met dit probleem worstel ik ook al een tijd. Ik gebruik de Shell van explorer om daar mappen met snelkoppelingen in te stoppen. Vaak wordt de volgorde van de mappen/icoontjes 'zo maar' gewijzigd.

Ook verandert heel vaak 'het beeld' van de iconen. Ik wil ze standaard op 'grote icons' hebben maar ineens staan ze op 'detail' waarna de volgorde van de iconen weer is gewijzigd.

Vervelend probleem. Is hier geen (registry)tweak voor?

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Het 'folder view' probleempje is op te lossen met idd een registry tweak... ik heb 'm gevonden op het volgende forum linkje

Het sorteren kan in sommige gevallen handig zijn, maar voor mij in 99% van de gevallen niet. Ik erger me er alleen maar aan. Het is duidelijk een 'extra' die Vista op eigen initiatief voor je uitvoert... dan moet dat toch ook ergens uit te zetten zijn? :?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Haaglander
  • Niet online
Kaastosti schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:38:
Het 'folder view' probleempje is op te lossen met idd een registry tweak... ik heb 'm gevonden op het volgende forum linkje
De link komt uit op een andere pagina dan bedoeld.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Hier niet hoor... ik kom om de forums van microsoft terecht waar in de 2e post staat hoe je dat probleem kan verhelpen. Werkt hier in ieder geval prima.

• Haaglander
  • Niet online
Kaastosti schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:25:
Hier niet hoor... ik kom om de forums van microsoft terecht waar in de 2e post staat hoe je dat probleem kan verhelpen. Werkt hier in ieder geval prima.
Nu werkt het wel. Vreemd.

Verwijderd

Dit is inmiddels al een heeeele oude topic, maar is er misschien iemand die hier een oplossing voor heeft? Ik kan op Google niks vinden.

Ik vind het echt poep irritant dat verkenner continu mijn bestanden aan het sorteren is, zeker als je meerdere bestanden in een map wilt hernoemen. Enig idee hoe ik dit in Vista kan uitschakelen?

Thanks alvast!

Verwijderd

Ja dit is echt irritant!

Is hier nog niets op gevonden?

Groetjes Pieter! ;)
Pagina: 1