Toon posts:

ruis in tv geluid matrox G400 Dualh.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn matrox G400 millenium (superkaart, vooral voor tv out) heb ik met de tweede video out naar mijn tv (composiet naar scart). Beeld is zo goed als je mag verwachten. Het geluid echter is ruk. Ik hoor een diepe brom op de voorgrond en op de achtergrond ook nog wat geluid. Mijn geluidskaart is een SB 1024,, Is het mogelijk om iets te doen aan die brom of zal ik dat op de koop toe moeten nemen?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Zoals je zelf al zegt verzorgt je g400 alleen de tv-out. De SBlive zorgt voor het geluid.
Ik heb precies dezelfde combo en heb geen ruis, dus het moet kunnen!

Een diepe brom is meestal een aardlus. Je hebt waarschijnlijk zowel je tv/video/stereo als je compu geaard. Haal 1 van beide van aarde af en het gebrom is weg

Verwijderd

Topicstarter
weet niets van geaarde tv of compu af... Wat moet ik waar ontaarden:?

• Raymond
randaarde. Die grote stekkers zijn dat. Vervangen door zo'n platte stekker met alleen maar 2 pootjes. Die andere hebben ook 2 pootjes, maar daarbij nog op de rand (randaarde.....) van de stekker een derde contactvlak

Verwijderd

Topicstarter
Er gaat een jack mijn geluidskaart uit, die loopt over op een twee tulpstekkers, die lopen weer over in een scard die mijn tv ingaat... Waar zou er randaarde moeten zitten??

• Raymond
en hierna geef ik het op:
Het gaat niet om die aansluitsnoertjes, maar om de voedingssnoeren van je pc en tv/video

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gewoon de stekker die het stopcontact in gaat, sjongejonge... Die mag bij een van 2en niet geaard zijn, maar die van je tv is al niet geaard toch? Is 9 van de 10 keer een platte stekker. Er bestaat ook nog zoiets als een dubbelgeaarde stekker, maar hoe dat werkt weet ik niet... Heb ik eens gehoord van een huisgenoot die electro techniek studeerde.

Ik raad je aan je pc wel geaard te laten, aangezien er anders stroom op de (metalen) buitenkant kan blijven staan. Als je tv of stereo, waar je geluid ook uit komt, wel geaard is moet je dat opheffen, gewoon een andere (platte) stekker eraan zetten en in het stopcontact steken... Lees ook de faq eens!

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
ik geloof dat de tv via de kabel geaard is, je kan zo'n doosje halen die je tussen de kabel en de tv plaatst, bij mij was toen de brom weg
Pagina: 1