PC loopt vast geen idee meer wat het is

Pagina: 1
Acties:

• Dr. Vork
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-02 00:36

Dr. Vork

Moet ik hier iets tiepen?

Topicstarter
Een vriend van mij heeft problemen met zijn computer.
De coputer startte gewoon op. Na een tijdje hield hij ermee op in WINDOWS. Als je dit vaker achter elkaar probeert loopt de PC steeds sneller vast. Ik heb al verschillende keren gehad dat hij vastliep toen ik in de BIOS zat. Soms krijg ik ook geen beeld terwijl, aan de harde schijf te horen, windows wel boot. Ik dacht eerst dat het het geheugen zou zijn. Toen heb ik één van de geheugenmodules eruit gehaald en toen geboot. Niks. De andere in slot 1 gezet en geboot ook niks. Dus het kan niet aan de modules liggen of ze moeten beide kapot zijn. Op een gegeven moment deed de videokaart niets meer, heb ik een andere videokaart erin gezet, liep ook vast na een tijdje, dus dat is het ook niet.HD is het niet lijkt me omdat hij anders niet in de BIOS zou vastlopen.
Wat denken jullie?

specs:
Mobo MSI K9N Neo
Geheugen: 2x 512 Mb
Proc: AMD 3500+
video ASUS nvidia, kan type niet zien op kaart passief gekoeld
Voeding: vikings mpt-350 350W

[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Vork op 27-10-2007 12:21 ]

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 08:09
Zowiezo kunnen we heel weinig met de specs die je opgeeft. Wat voor een voeding zit er in? Wat zijn de temps? Lijkt me dat het of een voeding- of een tempprobleem is. Maar nogmaals aub meer en goede specs aub. Lijk mij dat je vriend weet wat voor hardware hij heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Nilco op 27-10-2007 12:18 ]

• Dr. Vork

Dr. Vork

Topicstarter
Ik dacht ook eerst dat het een temp probleem zou zijn. Maar de proc loopt op normale snelheid, met werkende ventialtor, niet veel stof, de ventilator van de voeding draait ook gewoon, de rest is passief gekoeld. Ik ga toch even kijken of ik in de BIOS kan zien wat de proc temp is. Bedankt iig

Ka nu even niet in de BIOS komen. Heb wel aan de voeding gevoeld. Die is koud. de koelvinnen van de pro zijn ook goed vast te pakken. Een passief gekoelde schip op het mobo is wel heet.

Hij kon de rekening niet vinden, dus ik weet zo niet wat de videokaart is.

[ Voor 31% gewijzigd door Dr. Vork op 27-10-2007 12:26 ]

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als ie al vastloopt voor het BIOS, dan is óf het MB kaduuk óf de voeding doet zijn werk niet goed. Probeer eens een andere voeding :)

• Nilco
Ka nu even niet in de BIOS komen.
Probeer eens een cmos reset. Misschien staan er enkele instellingen niet goed in de bios. Als je dan nog niet in de bios kan komen. Probeer dan (als je die optie hebt) een goede voeding. Loop je dan nog steeds vast dan ben ik bang dat je moederbord het begeven heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Nilco op 27-10-2007 12:46 ]

• Dr. Vork

Dr. Vork

Topicstarter
Andere voeding geprobeerd, bios opnieuw ingesteld, zelfde probleem.

• Nilco
Zelfde probleem als in "Ik kom de bios niet in want loopt dan al vast"? Of als in "pc loopt na paar minuten in windows vast"?

Verwijderd

check de hangen en opstartproblemen troubleshooter eens. Daar staan echt een berg tips in.
My two cents:
Check je geheugen met test-software
Check je HD's met test-software (een rotte HD kan ook voor rare problemen zorgen)
Haal alles los wat niet relevant is om je pc op te starten
Zet een tafelventilator voor je geopende kast om temp-problemen uit te sluiten.
Test, indien mogelijk met een ander mobo (mobo's kunnen stuk)

Zo kan ik eigenlijk nog wel effe doorgaan.

check die troubleshooter ;)

edit: d'n deze: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 13:22 ]

• Dr. Vork

Dr. Vork

Topicstarter
Voor de mensen die het boeit: het was het mobo, na vervanging loopt alles weer.
Bedankt voor de hulp.

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Je kunt toch gewoon met GPU-Z, Everest, PCmark, 3Dmark of dat soort prog's zien wat voor'n videokaart je hebt?

Pagina: 1