Fiber naar Fiber

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-12-2025

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Topicstarter
Beste Tweakers
Wij zijn hier in huis beizg met een Fiber2Fiber project.
Wij willen tussen 2 van deze devices:
LINK

een fiber verbinding opzetten als volgt:\Beneden verdieping heeft Gig switch,Van gig switch naar Fiber converter,Van 2de fiber converter naar andere Gig switch.

Nou vraag ik me af of dit mogelijk is,En wat voor snelheid ik met deze dingen zal hebben,Heeft iemand Fiber2Fiber in zijn huis gedaan?

het is niet om bizare snelheden te halen of iets dergelijks, we willen wel minimaal de snelheid die we nu halen(GB-Lan) zou dit mogelijk zijn?

TeGek

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

nee dit ding is voor een E1 verbinding en dat gaat max to 2 Mbit.
Buiten het feit dat het gewoon niet werkt. Het is niet zo dat je RJ45 altijd ethernet is. In dit geval is het namelijk een E1 (wat dan eigenlijk weer LAPB of D is denk ik zo)

Verwijderd

Als je perse via fiber wil, kun je gewoon een mediaconverter halen. Of verbind de switches direct met elkaar via fiber?

En dan nog de vraag: waarom perse fiber? :)

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-12-2025

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Topicstarter
We hebben nu 1X1GB omhoog lopen over 1 kabel terwijl er beneden een 16 poorts switch staat(vol) en boven, Het verkeer tussen die twee gaat dus tergent traag als we b.v. grote files van de PC's heen en weer verhuizen omdat hij maar over 1GB naar beneden gaat,
Dus 3 redenen eigenlijk:

1.) Snelheids winst(hopelijk)
2.)Dunner kabels dus meer kabels door 1 goot heen.(is getest,We kunnen 4 X glas naar boven laten gaan en 1 X netwerk)
3.)Tweaking? Ik vind de laatste de beste reden.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

maar het werk nog steeds niet met dit doosje. Sowieso moet je niet vergeten dat je de connectoren van een fiber er niet zelf op kan zetten. Je zal dus fibers moeten kopen met de connectoren er al aan. In het ideale geval heb je LC connectorer en die zijn niet zo groot en kan je zelfs TX en RX loshalen dus zijn ze nog maar de helft zo groot.
Ook is 1GB glas net zo snel als 1GB koper. Met een goede switch kan je meerdere 1GB bundelen maar ik denkt dat dit allemaal je budget te boven zal gaan.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-03 21:00

Stoney3K

Flatsehats!

Wat kost fiber tegenwoordig nog? Ik heb twee Baystack switches met MDA slot staan en ik zou het ook wel leuk vinden om ze met glas aan elkaar te linken. Op koper doen die dingen geen gigabit, op glas wel.

Waarschijnlijk komt er dan één switch beneden te staan en eentje boven, dus de afstand zal zo'n 5 tot 10 meter zijn.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wat voor fiber moet je hebben single mode multimode 50 mu 62,5 mu 9mu 10 mu wat voor connectroren LC SC MT-RJ of ST

http://www.blackbox.nl/pr...4021501707&bmLocale=nl_NL

[ Voor 44% gewijzigd door TrailBlazer op 02-11-2007 17:43 ]

Pagina: 1