Verschil Pioneer 428XD, 4280XD & 4280XA.

Pagina: 1
Acties:
  • 454 views sinds 30-01-2008

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 10:26
Graag wil ik de knoop door hakken tussen een van deze modellen.

Pioneer 428XD of 4280XD of de 4280XA.

Omdat ik deze modellen niet samen kan zien in een v/d winkels bij ons in de buurt, twijfel ik sterk tussen, welke ik het beste zou nemen met de mooiste beeldweergave!

Wat ik niet belangrijk vindt bij deze modellen zijn:
• De USB
• Digitale tuner (zou enkel maar voor zenders uit de lucht te plukken zijn)?
• De subwoofer out

Wat ik wel belangrijk vindt bij deze modellen zijn:
• Een uitstekende beeldweergave, zowel in kleur, zwart, scherpte, contrast, enz…
• Optical out (misschien kan ik dit anders oplossen).

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:44

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

M'n ouders hebben de 428XD, ik heb de 4280XA. Aangezien een digitale tuner en de subwoofer-out je niet belangrijk vind zou ik de 428XD en 4280XD af laten vallen. Deze heeft wel een paar extra dingetjes t.o.v. de 4280XA, maar die zijn amper de moeite waard. Het beeldscherm is namelijk exact hetzelfde, en het staat vast dat dit 8e generatie scherm momenteel top of the bill is wat betreft kleurenweergave (inspelen duurt 200 uur, maar dan heb je ook wat :) ). Blijft over de 4280XA.
Optical out heeft hij niet, maar dat heeft volgens mij bij geen enkele tv.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Moris
Volgens jou is er tussen de XA en XD geen verschil te zien in de beeldkwaliteit.
Dat maakt de keuze wel eenvoudiger om misschien voor de XA-versie te kiezen ;)

Hoe is het verschil in kwaliteit v/d afstandsbediening tussen de XA en de XD-versie :?
Ik vond de afstandsbediening v/d XA in de winkel wat aan de zwakke kant!

Wat betreft de Opitcal out:

Mijn Digitale TV-box zou ik via HDMi aansluiten op de Pioneer, wanneer ik het geluid van de Plasma naar de versterker wil brengen dacht ik toch nood te hebben aan die Opitcal-Out
Of kan ik mijn Digitale TV-box (Indi) gelijktijdig voor audio HDMi en Optical aansluiten?

• Microkid

Microkid

Smile

Moris schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:35:
Hoe is het verschil in kwaliteit v/d afstandsbediening tussen de XA en de XD-versie :?
Ik vond de afstandsbediening v/d XA in de winkel wat aan de zwakke kant!

Wat betreft de Opitcal out:

Mijn Digitale TV-box zou ik via HDMi aansluiten op de Pioneer, wanneer ik het geluid van de Plasma naar de versterker wil brengen dacht ik toch nood te hebben aan die Opitcal-Out
Of kan ik mijn Digitale TV-box (Indi) gelijktijdig voor audio HDMi en Optical aansluiten?
De ab van de XD is van metaal en van de XA is deze van plastic. Maar om daar nu echt wakker van te liggen. Ik gebruik hem alleen om de TV aan te zetten, kanalen wisselen doe ik via m'n Samsung HD decoder.

Je kan inderdaad het beeld vanaf je TV-Box via HDMI aansluiten op je Pioneer, het geluid kan je vanaf je TV-Box direct via optical naar je versterker brengen (mits je TV-box optical out heeft). Zo heb ik het in elk geval gedaan. Maar als je TV-Box geen optical out heeft (en dat heeft de Indi niet) zal je toch met analoge kabels moeten gaan werken.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Moris
Inderdaad, ga ik er niet van wakker liggen om mijn keuze te laten maken ivm de afstandsbediening.
Als de beeldkwaliteit tussen de XA en de XD maar hetzelfde is, spaar ik al gauw wat Euro’s uit.

De Plasma wordt wel aan de muur gehangen, neem ik nu het beste de originele muurbeugel van Pioneer of kan dit ook van een ander merk?

Voor de Optical Out:

Heb vorige week de achterkant v/d Indi-decoder nog bekeken en daar was wel een Optical-out op voorzien, misschien was dit de nieuwe generatie.
Wil toch graag het geluid digitaal houden voor mijn surround-versterker.

• Microkid

Microkid

Smile

Moris schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:12:
Voor de Optical Out:

Heb vorige week de achterkant v/d Indi-decoder nog bekeken en daar was wel een Optical-out op voorzien, misschien was dit de nieuwe generatie.
Wil toch graag het geluid digitaal houden voor mijn surround-versterker.
Dan kan je hem direct in je surround versterker prikken ja.

Verwijderd

Ik heb de topictitle even aangepast, deze is wat zinvoller. Aangezien de vraag m.b.t. de beeldkwaliteit beantwoord is en de rest van de vraagjes nogal basic zijn, waarvan je de antwoorden met wat eigen inzet zo kan vinden, gooi ik deze dicht voordat we verdwalen in basic vraagjes :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.