Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Serverkast wilt niet open

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008

• FereiDON
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-11 18:44
We hebben hier een server staan en nu willen wij nieuwe hardware plaatsen. Het enige probleem is dat we de rechterkant van de kast niet open krijgen. Die zit vast aan de bovenkant. De linkerkant ligt er wel vanaf.
We hebben alle 5 schroeven al eruit gehaald. Al geprobeerd te trekken, te sjorren en weet ik veel wat nog meer. We hebben nog gezocht op GoT en google, maar daar was nietzoveel nuttigs te vinden.

Het gaat om een IBM kast, een 8646 31X kast uit de xSeries 220. Dus onze vraag is: weten jullie nog een manier om de kast open te krijgen. Breekijzer hebben we niet bij de hand ;)

[ Voor 15% gewijzigd door FereiDON op 27-10-2007 10:36 ]

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Antec Nine Hundred

Verwijderd

Op IBM.com de (field)service-manual even opsnorren. Dat is een handleiding inzake hoe alle hardware componenten te vervangen. Van fan tot moederboard.
Daar zal jouw vraag ook zeker instaan (duh het antwoord dan :) )

• FereiDON
Ja, we hebben nu een pdf'je (135 pagina's 8)7) gevonden, maar daar vinden we alleen hoe we de linkerkant kunnen opmaken... Maar over de rechter- en bovenkant wordt niks gezegd. We kijken nog wel even verder, maar ik ben bang dat we niks zullen vinden. :/
Edit: wel iets anders interessant voor de nieuwe hardware, maar daar hebben we nu nog niets aan :/

[ Voor 16% gewijzigd door FereiDON op 27-10-2007 11:04 ]

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Antec Nine Hundred

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-11 10:10
Dikke kans dat de top en de rechterkant vastzit met popnagels. Die zal je moeten uitboren. Dit zou ik niet doen met de oude hardware nog in de kast (metaalsplinters) of je moet de boel erg goed schoonblazen met een compressor oid. Plaats anders een foto van de achterkant als je er zo niet uitkomt.
Daarnaast vraag ik me af waarom de rechterkant open moet, vanaf links moet je toch alle hardware kunnen vervangen?

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

De rechterkant gaat niet open. Daar zit het mobo op enz.
Afbeeldingslocatie: http://www-304.ibm.com/jct01004c/systems/support/supportsite.wss/138556_8646.gif

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• FereiDON
Het probleem is dat de plek waar al de harde schijven in horen, vol zit en dus geen extra harde schijf in past (wij willen oa een extra harde schijf erin plaatsen). Dus hebben we een 5,25" -> 3,5" converter gehaald. Maar om de harde schijf goed vast te zetten, moeten we aan beide kanten schroefjes indraaien. Maar als we die rechterkant niet open krijgen lukt dat niet :/
Maar het openen wordt dus niks. Al hebben we nog een keer gekeken, maar volgens mij zit het moederbord niet direct op de rechterkant. Als we die nl. bewegen dan beweegt er niks mee, ook het moederbord niet. :?

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
FereiDON schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:37:
Het probleem is dat de plek waar al de harde schijven in horen, vol zit en dus geen extra harde schijf in past (wij willen oa een extra harde schijf erin plaatsen). Dus hebben we een 5,25" -> 3,5" converter gehaald. Maar om de harde schijf goed vast te zetten, moeten we aan beide kanten schroefjes indraaien. Maar als we die rechterkant niet open krijgen lukt dat niet :/
Maar het openen wordt dus niks. Al hebben we nog een keer gekeken, maar volgens mij zit het moederbord niet direct op de rechterkant. Als we die nl. bewegen dan beweegt er niks mee, ook het moederbord niet. :?
Je kan meestal die rekjes waar je hdd's inzitten gewoon loshalen, de schroefjes vastmaken en weer vastzetten in je kast, probeer dat es.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Aangezien ze dit topic vergeten zijn zal ik het maar ff zeggen :P Het is ze niet gelukt om hem open te krijgen maar ze hebben dat convertertje gewoon maar aan 1 kant vast gemaakt. Ging ook perfect verder.

• FereiDON
Hèhè :+ niet helemaal vergeten hoor, TEAMIKKE ;) Was er vandaag alleen niet. Maar inderdaad, we kregen 'm echt niet open, hij zat bovenin ergens vast (op het plaatje van Microkid onder nr. 5), lukte met geen mogelijkheid. Uiteindelijk maar gewoon aan één kant vast gemaakt.
@ aartrost: Dat rekje van hdd's wel ja, maar volgens mij niet daar waar de dvd-drive in zit. Maar goed, het draait allemaal :) (Nu maar hopen dat het dat blijft doen :/).

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:48

KoffieNT

banaan

Ik zeg:

http://img141.imageshack.us/my.php?image=ikzegwj3.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door KoffieNT op 29-10-2007 10:01 ]

:D

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Koffie en Thee: dit is de huiskamer niet.

Blijkbaar is het gelukt, deze mag dus op slot.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.