[iMac]Draadloos toetsenbord en muis

Pagina: 1
Acties:
  • 875 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zephaniah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-02 21:10
Ik ben van plan om een iMac aan te schaffen, 20" met Leopard natuurlijk. Nou lijkt het me helemaal compleet met een draadloos toetsenbord en muis. Als je dit besteld krijg je dit er extra bij, dus een extra toetsenbord/muis?
Ik kan me voorstellen dat tijdens het installeren enzo je een bekabelde versie nodig hebt.

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

't Is geen Windows :+

Nee, serieus. Je hebt nergens problemen mee. Gewoon doen die hap en je krijgt er geen spijt van ;)

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 12:46

Nietzman

Woei!

Precies, het werkt gewoon. Draadloze muis en keyboard doen het zelfs onder open firmware, de BIOS van de oude Macs.

• Zephaniah
Hehe ok en als ik bijvoorbeeld met Bootcamp Windows wil installeren of iets dergelijks hoef ik niet bang te zijn?
Thanks!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Ik heb ze beide bij mijn nieuwe iMac besteld en het werkt perfect. Het toetsenbord is geweldig en de muis is oke.

Je krijgt ze er niet extra bij. Ze vervangen gewoon de bedraade versies.

Gewoon doen, vooral van het toetsenbord krijg je geen spijt.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 12:46

Nietzman

Woei!

Zephaniah schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:22:
Hehe ok en als ik bijvoorbeeld met Bootcamp Windows wil installeren of iets dergelijks hoef ik niet bang te zijn?
Thanks!
Dat is wel een goed punt eigenlijk. :'). Geen idee.

Mocht dat niet werken kun je daar misschien altijd nog omheen door die in te stellen via Parallels of VMware.

• Zephaniah
Wellicht dat iemand anders weet hoe dat zit? ;)
Ik vind het wel een belangrijk punt namelijk.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Gezien dat 't tobo ook werkt voordat je ueberhaupt een OS geladen hebt wil ik stellen dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• senn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-01 22:49

senn

jep.

Volgens mij zitten er ook gewoon Bluetooth drivers bij Bootcamp, je zou het spul eigenlijk zonder problemen moeten kunnen gebruiken..

• Zephaniah
Dan ga ik de gok wagen!
Hulde! Thanks all!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Mmm weet niet of het bij de nieuwe iMacs ook zo is, maar met mijn (witte) iMac heb ik de volgende nadelen ondervonden met mijn wireless Mighty Mouse en toetsenbord:

- Na het opstarten kan ik niet meteen mijn wachtwoord intypen, het toetsenbord moet eerst nog verbinding maken. Kan 10 seconden duren, soms is het irritant als je moet wachten. Van de rest nooit problemen met toetsenbord.

- Soms flipt de muis, hij werkt niet zoals het hoort. Als ik click dan gebeurt er niks of hij gaat schokkerig over het beeld. Dan moet je hem uit en aan zetten, hier heb ik nog best vaak last van.

Maar als je met deze kleine dingen kan leven zou ik het zeker doen.

Bootcamp? Mmm nope, volgens mij kan je niet installeren met een draadloze toetsebord en muis. Moet via USB geloof ik.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303572

Daar staat: To use Boot Camp Beta, you need:

An Intel-based Macintosh computer with a built-in or USB keyboard and a built-in trackpad or USB mouse

Kwam ik zelf ook te laat achter, maar uiteindelijk wilde ik Windows niet eens meer hehe :)

[ Voor 4% gewijzigd door FerdiV op 28-10-2007 00:41 ]

• Zephaniah
Ferdi, bedankt voor de nuttige update. Nou twijfel ik natuurlijk weer! ;)

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:04
Ach, desnoods pik je voor 6 euri een USB plankje uit de grabbelbak van de MediaMarkt, kun je je windows installeren...

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Cubefanatic schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:23:
Ach, desnoods pik je voor 6 euri een USB plankje uit de grabbelbak van de MediaMarkt, kun je je windows installeren...
Idd, en een muis heb je tijdens de installatie niet eens nodig.

🌞🍃

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Echt waar het draadloos toetsenbord is echt top! Je kan vast wel van iemand een toetsenbord lenen voor een dagje om Leopard te installeren.

Onder windows werkt je draadloos toetsenbord gewoon weer.

• Zephaniah
ok ok, ik ga voor draadloos

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Macs hebben ingebouwde ondersteuning voor bluetooth toetsenborden en muizen. Zodra je je nieuwe Mac de eerste keer opstart, zal deze merken dat er geen toetsenbord of muis aanwezig zijn, en instructies aangeven op het scherm waarmee je je bluetooth toetsenbord en muis activeert. Je hebt hiervoor dus geen bedraad toetsenbord of muis nodig.

Ik heb alleen ervaring met het oude bluetooth toetsenbord. Deze werkt prima, alleen na het opstarten heeft hij even tijd nodig om de Mac weer te vinden (of omgekeerd). Geen last van hickups. Bluetooth Mighty Mouse heb ik geen problemen mee (duurt ook even om wakker te worden). Mocht je een exemplaar hebben wat hickups heeft, meteen ruilen: dit komt wel eens vaker voor (op internet te vinden ;)). Heeft soms ook te maken met andere randapparatuur.

Windows installeren met Bootcamp is een ander verhaal: de Windows installatie heeft geen ondersteuning voor bluetooth apparaten, en je hebt dus een USB toetsenbord nodig om de installatie te kunnen doen. Een muis kan handig zijn, maar is niet nodig.

Kortom: je Mac kan het (zowel het OS als het EFI), maar Windows niet ;) Voor je Mac kan ik het bluetooth toetsenbord en de bluetooth Mighty Mouse absoluut aanraden, voor je Windowsinstallatie moet je misschien nog een oud toetsenbordje gebruiken, eentje lenen of een goedkoopje zelf aanschaffen. (Hoop dat ik zo alles leuk heb samengevat :P)

[ Voor 0% gewijzigd door lhoBas op 28-10-2007 12:58 . Reden: Grr, type ik net een uitgebreid verhaal, heeft de TS al besloten... Note to myself: vaker vernieuwen, vaker vernieuwen! ]

• Zephaniah
Ja helemaal geweldig! Thanks allemaal! ;)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-02 11:02
Persoonlijk vind ik het echter het scrol-balletje van de MightyMouse wel vervelend, geef mij maar gewoon een normale muis wat dat betreft.

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Icey schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:38:
Persoonlijk vind ik het echter het scrol-balletje van de MightyMouse wel vervelend, geef mij maar gewoon een normale muis wat dat betreft.
Neuh niet echt, soms is hij vuil maar dat is heel simpel schoon te maken. Gewoon op ze kop op een doekje rollen en klaar.

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Icey schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:38:
Ik vind hem wel fijn werken. Lekker klein en handzaam en scrollen gaat supersnel. Heb nog geen ervaring met vieze balletje (heb hem net twee maandjes), dus daar kan ik niet over oordelen.

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 15:26
ik heb vandaag zo'n plat metalen keyboardje gekocht...werkt super. Ik wou de draadloze maar die hadden ze nog niet in de macshop. Evengoed is ie heerlijk.

En die Mac...die moet je gewoon kopen :)

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Pagina: 1