Macs hebben ingebouwde ondersteuning voor bluetooth toetsenborden en muizen. Zodra je je nieuwe Mac de eerste keer opstart, zal deze merken dat er geen toetsenbord of muis aanwezig zijn, en instructies aangeven op het scherm waarmee je je bluetooth toetsenbord en muis activeert. Je hebt hiervoor dus
geen bedraad toetsenbord of muis nodig.
Ik heb alleen ervaring met het oude bluetooth toetsenbord. Deze werkt prima, alleen na het opstarten heeft hij even tijd nodig om de Mac weer te vinden (of omgekeerd). Geen last van hickups. Bluetooth Mighty Mouse heb ik geen problemen mee (duurt ook even om wakker te worden). Mocht je een exemplaar hebben wat hickups heeft, meteen ruilen: dit komt wel eens vaker voor (op internet te vinden

). Heeft soms ook te maken met andere randapparatuur.
Windows installeren met Bootcamp is een ander verhaal: de Windows installatie heeft
geen ondersteuning voor bluetooth apparaten, en je hebt dus een USB toetsenbord nodig om de installatie te kunnen doen. Een muis kan handig zijn, maar is niet nodig.
Kortom: je Mac kan het (zowel het OS als het EFI), maar Windows niet

Voor je Mac kan ik het bluetooth toetsenbord en de bluetooth Mighty Mouse absoluut aanraden, voor je Windowsinstallatie moet je misschien nog een oud toetsenbordje gebruiken, eentje lenen of een goedkoopje zelf aanschaffen. (Hoop dat ik zo alles leuk heb samengevat

)
[
Voor 0% gewijzigd door
lhoBas op 28-10-2007 12:58
. Reden: Grr, type ik net een uitgebreid verhaal, heeft de TS al besloten... Note to myself: vaker vernieuwen, vaker vernieuwen! ]