Maximale temperatuur voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:28
Zo juist een Fan-controller in gebouwd met temperatuur sensoren.
Scythe Kama Meter Fancontroller

En ik heb de ventilator van mijn voeding verwijderd en deze vervangen voor een Coolmaster van, tevens heb ik een temperatuur sensor geplaatst tegen 1 van de koelribben in de voeding.

Nu draait de fan in mijn voeding op 810 rpm en dan is mijn temperatuur rond de 55 gr.
is dit normaal en wat is de maximale tempertuur van van een voeding, de sensor zit wel goed tegen de onderkant van het koelrib en daar door wel uit de airflow, misschien dat ie daar door ook nog wat hoger is.

Teteringen

Verwijderd

55 graden zijn de ribben, dus de componenten die gekoeld worden zijn nog iets warmer. Ik denk dat het beter is om de fan hoger te laten draaien voor meer koeling. Je mag immers niet vergeten dat de elco's en dergelijke een bepaald temperatuur bereik hebben. Als ze te warm worden kan je voltage gaan schommelen en dat wil je ook weer niet hebben.

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:28
Ik heb ondertussen een andere fan gemonteerd in mijn voeding die standaard op 1800 RPM draait en die ik kan terug regelen naar 1200 rpm.
Bij 1800 is de temperatuur rond de 48 gr. als ik CRYTEK speel en dat zou volgens mijn redelijk volle belasting moeten zijn voor mijn PC.

Als ik hem terug draai dan zit ik op zo'n 54 gr. bij 1200 rpm wat toch denk ik iets te hoog is.

Klopt dat zo'n beetje, want bij coolmaster kan ik niks vinden over de maximale temeraturen van hun voedingen, iemand nog tips waar ik dat kan vinden of er gewoon voor zorgen dat ik onder de 55 blijf.

Teteringen

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-01 16:21
Mij lijkt het het beste om de "oude" fan terug te installeren, en dan de temperatuur te meten. De fan die er standaard in zit is namelijk berekend op de voeding zelf.
Nadien de nieuwe fan erin zwieren en dan de temps vergelijken. Liggen die slechts een paar graden hoger kan het geen kwaad, maar een pak warmer wijst op onvoldoende koeling.

Je kunt natuurlijk ook altijd een nieuwe, stillere voeding kopen...