Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] MCE 2005 geen beeld met ATI 2400/2600 kaarten*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Electrifying
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-10 13:41
Beste Tweakers,

Ik heb een heel vreemd probleem met een systeem wat ik zelf samengesteld heb. Het zit namelijk zo. Ik heb een systeem samengesteld voor iemand die hem graag wil gebruiken voor muziek, films en downloaden en gewoon de standaard dingen. Tevens heb ik hem uitgerust met een digitale tv tuner (floppydtv). Dit is allemaal niet zo zeer het probleem, maar waar het probleem wel ligt is Media Center. Als ik Media Center (het programma dan :P) namelijk opstart, dan krijg ik een zwart beeld. Als ik dan met de muis beweeg dan zie ik wel de muis in het scherm, ik hoor het ook gewoon als je met de muis over knoppen gaat in Media Center. Dit duid erop dat Media Center goed werkt. Maar wat het rare is, is dat als ik de drivers van de videokaart verwijder (Sapphire HD2400 Pro), Media Center zeurt dat hij geen geschikte videohardware vind (wat logisch is) en wel beeld geeft. Ik heb ditzelfde fenomeen kunnen nabootsen door de volledige hardware acceleratie wat terug te schroeven (Media Center geeft beeld nadat bij de hardware acceleratie de DirectX en DirectDraw functies zijn uitgeschakeld). Wat ook erg raar is is dat als ik een spel opstart (ik gebruik hierbij altijd Test Drive Unlimited) en het spel daarna weer afsluit, ik wel beeld krijg in Media Center (zonder wat te veranderen aan de drivers of de hardware acceleratie). Ik ben al een week bezig met dit probleem en ik heb Windows zelfs helemaal opnieuw geinstalleerd maar dat mocht niet baten. Ook heb ik alle updates geinstalleerd tot de laatste, de nieuwste drivers geinstalleerd voor de videokaart (Catalyst 7.10 op het moment) en ook de laatste end user runtime van DirectX 9.0c geinstalleerd (November 2007) allemaal zonder effect.

Ik heb er nu een Sapphire X700 pro inzitten en die heeft het probleem niet, evenals een X1300 pro die ik eerder getest heb.

Ik ben van mening dat dit een driver probleem is van Ati. Maar ik post dit om te vragen of er misschien toch nog andere mensen zijn die een soortgelijk probleem hebben. De HD2400 is niet kapot, aangezien ik dezelfde kaart voor ons eigen media center in gebruik heb en daar werkt ie prima. Ik heb de kaarten dan ook gewisseld om te kijken of het een hardware probleem was, maar met onze kaart deed hij in dat systeem precies hetzelfde.

Specs:

- AMD Athlon X2 4000+ (AM2)
- Twinmos DDR2 512 mb geheugen (komt nog 512 bij, maar moet wachten op nalevering, weet even niet de snelheid uit me hoofd)
- Sapphire HD2400 pro Passive
- ASUS M2N-VM DH moederbord
- Samsung SP2504 Spinpoint 250gb
- Apacer Cardreader
- Nec DVD brander

Verder geen relevante hardware specs nodig denk ik?

Alvast Bedankt _/-\o_

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Zelfde probleem hier met een MSI Radeon 2600 pro agp.
Ben benieuwd naar een oplossing.

Toevoeging:
Ik gebruik ook een FloppyDTV kaartje...
toeval?

[ Voor 27% gewijzigd door pelican op 05-11-2007 08:23 ]

• pelican
  • Niet online

pelican

Verkapte kick...
Hier lijkt het over hetzelfde probleem te gaan, geen oplossing so far...
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=648459

Verwijderd

Ik heb EXACT hetzelfde probleem met de Sapphire Radeon 2600XT, ook zwart beeld na het installeren van de drivers. Na de-installatie een foutmelding van Media Center, maar wél beeld...

Het grappige in deze is het volgende:
Mijn PC draaide op Vista. Hiermee had ik geen enkel probleem! Nouja, behalve Vista zelf uiteraard; Traag en behoorlijk buggie. Vandaar dat ik dus een backup van het systeem gemaakt had om vervolgens XP MCE te installeren. Kijken of dat wél fatsoenlijk en snel werkt.

Maar helaas...
Mij rest dus niets anders dan deze installatie ook te backuppen en de image van Vista terug te zetten.

Ik vind het echter wel héél bijzonder dat de drivers onder Windows Vista geen problemen opleveren...

• Electrifying
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-10 13:41
Sorry, ben dit topic vergeten te volgen.

Het probleem is verholpen met de nieuwste Ati Catalyst drivers! (7.11)!!

In ieder geval bedankt voor de reacties en ik hoop dat dit voor jullie ook werkt (7.11)

Nou vroeg ik me alleen af. Hoe is het mogelijk een LCD tv en een LCD monitor tegelijk aan te sturen met een HD2400. Ik heb gelezen dat dit niet mogelijk was, maar ik weet dat niet zeker. De tv geeft geen beeld maar als ik de monitor op de DVI poort aansluit via een VGA verloopje dan doet de monitor het wel gewoon. (de tv is aangesloten via DVI-HDMI). Ik ga nu een firmware update uitvoeren op de TV. Zijn er nog andere mogelijkheden?. De tv heeft het met een X700 Pro namelijk wel gedaan in de deze opstelling.

Alvast bedankt en Sorry voor de off-topic :P.

• pelican
  • Niet online

pelican

Even een update van mijn kant, heb nu de kerstvakantie even tijd om XP MCE 2005 weer eens uit te proberen.

7.11 (VisionTek) -> geen beeld
7.11 (Ati zelf aangepast voor AGP) -> geen beeld
7.12 (Ati zelf aangepast voor AGP) -> geen beeld

Heb 1x beeld gehad met de drivers geinstalleerd:
snel na het rebooten bij een driver install media center (het programma) opgestart,
het duurt even voordat de Ati drivers echt werken na de 1e keer opstarten.
Start ik het programma media center nogmaals op, dan start het wederom met een zwart scherm.

Kortom:
genaaid door Ati danwel Microsoft,
terug naar Vista.

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-11 00:14

barrymel

BarryMel

ik ben nu al 2 dagen met dit zelfde probleem bezig

hier werkte alles gewoon en van 1 op het andere moment niet meer

ik heb xp mce 2005 opnieuw geïnstalleerd omdat ik echt niet meer wist hoe ik het weer werkend zou krijgen....

toen werkte het dus weer, ik dacht zelf dat het kwam door power dvd 7.3 met 2 patches die die automatisch download als je bluray wil afspelen

maar zelfs daarna werkte het nog.... alles stukje bij beetje geïnstalleerd, toen weer getest, bleef gewoon werken

ik ben even weg geweest, ik wil weer verder gaan en het werkt dus niet meer.... het zelfde zwarte beeld....

idd als ik de hardwareversnelling uit zet werkt het weer of als ik de drivers deinstalleert..... maar ik krijg het hoe dan ook niet meer aan de praat ?

ik heb helemaal niets meer geïnstalleerd van toen het werkte tot het opeens weer het zelfde probleem zoals hier ook omschreven staat....

er zit ook een ati 2400 in en ik gebruik de nieuwste 8.12 drivers

ik heb gister bij de oude installatie nog met oudere versies zoals 7.11 geprobeerd maar dit loste niets op.....

is er al iemand die er meer over weet ?

BarryMel

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-11 00:14

barrymel

BarryMel

Nou mijn oplossing is het kopen van een nvidia kaart geweest.... geen problemen meer dan :)

BarryMel

Pagina: 1