Toon posts:

[Opensuse 10.3] Gnome start niet meer goed op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje zitten prutsen met het installeren van packages om dvd's te kunnen afspelen en na het opnieuw opstarten van suse krijg ik alleen een blauw beeld (ik heb een blauwe achtergrond op mijn desktop). Normaal komen dan de icoontjes enzo van het desktop maar die verschijnen nu niet. Hoe krijg ik dit weer goed?

opensuse 10.3
amd 2800
1.5GB ram
6800 LE
Gnome

Overigens doet een andere hele simpele desktopmanager het wel (naam ben ik vergeten).

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

XFCE?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet de naam niet meer maar het zag er tov gnome en kde nogal beroerd uit.
Ik heb net geprobeerd om er nog wat comando's in te stoppen om de compiz er uit te krijgen maar het had geen enkele invloed... Na het inloggen krijg ik de blauwe achtergrond en verder gebeurt er niets..

Wel viel me op dat ik even een bericht zag tijdens het rebooten met een "SMART failure" oid. Nou heb ik pakweg 2 weken geleden gehad dat 1 van mijn 2 hardeschijven zat te ratelen als een gek en hiermee zelfs na een reset mee doorging. Nadat ik het stroom af had gehaald voor een paar minuten deed die weer normaal (heb wel backups gemaakt natuurlijk). Ik heb voor de zekerheid met 3 smart capable programmas (in winXP) de schijven gecontroleerd en zie geen enkele indicatie van een error of ander naderend onheil. In windows doen de schijven het verder ook goed en een snelle diagnose met SeaTools levert ook geen bijzonderheden op.

Ik weet niet of dit relevant is, maar ik kan me voorstellen dat gnome weigert bij een smart error oid...