Waarschijnlijk stel ik nu een basic vraag, maar ik ben hier al een dag mee bezig en kom er echt niet uit, ook niet na Googlen en het checken van andere fora.
Ik heb een kleine testapplicatie aangemaakt, waarin ik de "basis" check van de dingen die ik in mijn project wil gebruiken. Nu is het de bedoeling dat mijn project gebruik gaat maken van een klasse. In deze klasse moeten functies komen, die waardes vanuit de eerste form meekrijgen deze opslaan in een variabele, en gaan doorsturen naar het tweede form. Ook is het de bedoeling dat deze variabelen ten alle tijden opgevraagd kunnen worden, de klasse zal dus actief moeten blijven. Maar om de één of andere reden willen de waardes die in het eerste formulier worden verkregen, niet worden doorgespeeld aan de klasse. Even wat code ter verduidelijking:
Form1.cs
Class1.cs
Wanneer ik TextBox1.Text aanroep in de klasse, kan hij deze ook niet vinden met behulp van het Intellisense menuutje wat tevoorschijn springt. Hopelijk is dit niet al te basic voor GoT, ik wacht in spanning af op de oplossing!
Ik heb een kleine testapplicatie aangemaakt, waarin ik de "basis" check van de dingen die ik in mijn project wil gebruiken. Nu is het de bedoeling dat mijn project gebruik gaat maken van een klasse. In deze klasse moeten functies komen, die waardes vanuit de eerste form meekrijgen deze opslaan in een variabele, en gaan doorsturen naar het tweede form. Ook is het de bedoeling dat deze variabelen ten alle tijden opgevraagd kunnen worden, de klasse zal dus actief moeten blijven. Maar om de één of andere reden willen de waardes die in het eerste formulier worden verkregen, niet worden doorgespeeld aan de klasse. Even wat code ter verduidelijking:
Form1.cs
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
namespace WindowsApplication3
{
public partial class Form1 : Form
{
public Form1()
{
InitializeComponent();
}
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
Class1.stringtest();
}
}
} |
Class1.cs
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
namespace WindowsApplication3
{
public class Class1
{
public static void stringtest()
{
string test;
test = TextBox1.Text;
MessageBox.Show(test);
}
}
} |
Wanneer ik TextBox1.Text aanroep in de klasse, kan hij deze ook niet vinden met behulp van het Intellisense menuutje wat tevoorschijn springt. Hopelijk is dit niet al te basic voor GoT, ik wacht in spanning af op de oplossing!