Toon posts:

Duron800 blijft onstabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Een tijdje geleden heb ik een duron800+Abit KT7-RAID gekocht maar mijn systeem is sindsdien niet meer stabiel te krijgen. Hij crashed vaak en vooral als ie zwaar bezig is (Hitman spelen crashed ie binnen 15 min). Als ik aan het internetten ben crashed ie ook regelmatig.
Ik heb mijn processor wel overgecloked gehad (900 mhz) maar ik moest em weer terug zetten vanwege instabilitijd. Dit hielp niet veel maar hij werd wel weer iets stabieler. Kheb ook al vanalles in mijn bios geprobeerd maar het hielp helemaal niks.

Info comp:
300 watt voeding (nieuw)
128mb 100 mhz (2x64)
geforce2 MX
live 1024 player
netwerkkaart (realtek chipset, verder weet ik niks van dat kaartje)
brander + cd-rom
1 hd
Ilde temp : 25-30 C
Stressed temp : 40 C
Bios versie : 12/15/2000 WW (nieuwste)
Nieuwste Via drivers (4-1)

Kan iemand mij alstublieft helpen? Ik word echt helemaal gek hiervan (kheb dir bericht zelfs 2 x moeten tikken omdat ie toevallig crashte :-(

Verwijderd

Gooi core voltage is omhoog.

Verwijderd

Topicstarter
Heb em al op 1.750 gehad maar dat hielp niks. Bleef onstabiel.

Verwijderd

Op maandag 12 februari 2001 21:08 schreef The_Nugster het volgende:
Heb em al op 1.750 gehad maar dat hielp niks. Bleef onstabiel.
ehm probeer 1.85 v is anders ook ff i/o voltage omhoog. Wat je verder nog kan doen is kaartjes wisselen in pci sloten en erin en eruit halen omte kijken of ie zonder een bepaalde kaart wel stabiel loopt. Je kan je dimmetjes nog omwisselen en eventueel anderen proberen. En de via 4.28 final drivers installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, ik ga voltage nog verder omhoog gooien. Die via-drivers had ik ook al geinstalleerd.

En nu maar hopen dat het helpt..

Verwijderd

Topicstarter
Kheb em nu op core : 1.850v en i/o : 3.70v staan. Kijken of het helpt.

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:05
kzou maar wel op je temp blijven letten......

het staat ook zo lullig alssie doorbrand |:(
maarre zou je niet es trug gaan naar de winkel ? :?

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:50

scorpionv

This space for rent

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar welk os draai je?

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:06

Gamer

Electrified

zorg dat het pci slot onder je agp slot vrij is, ook je onderste slot vrijhouden.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Topicstarter
pci slot onder agp is vrij, alleen onderste is bezet, verzet ik die wel es..
Ik draai onder win98se

Terug gaan naar de winkel heb ik ook niet veel zin in, denk dat ze er weinig aan gaan doen..

Thanx voor alle hulp alvast in ieder geval. Btw. temp is nu idle 34 C, dus nogsteeds niet echt hoog..

Verwijderd

Probeer je AGP timing (in de BIOS) eens handmatig op EA te zetten, helpt in veel gevallen.
Probleem is vaak het KT133(A) chipset van VIA.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Hey da's gek... Ik heb een bijna identieke config, en mijn zyzteem is zuper stabiel!!

Ik heb jouw config ff copy/paste gedaan en aangepast aan de mijne...

300 watt voeding (nieuw) (hele nieuwe systeemkast)
192mb 133 mhz (1x64, 1x128)
Hercules 3D Prophet geforce2 MX
live! value
3com 3c905b netwerkkaart
brander + cd-rom
2 hd's
Ilde temp : ong. 35C
Stressed temp : 45 C
Bios versie : Orgineel op bordje... is van Aug. 2000 ongeveer weet nummer zo ff niet.
Nieuwste Via drivers (4-1) v4.28

Verschillen met jouw systeem:
- geheugen is 133 Mhz ipv 100 Mhz
- een hd'tje meer.
- temp is hoger
- bios is ouder
- sb live! is value, die van jou is 1024?

Van bovenstaande settings zou je juist zeggen dat mijn systeem juist MINDER stabiel zou zijn....

- 3com ipv realtek

Nu vindt ik persoonlijk dat realtek echt ZUIG kaarten zijn... haal die er eens uit, en ga es een tijdje zonder? De ISA kaartjes zijn naar mijn mening helemaal bagger trouwens.

Wat ik verder heb:

Windows 2000, dus GEEN Windows 98... nooit Windows 98 geprobeerd trouwens op dit bord, doe ik binnenkort wel mischien.

Ik heb middels http://go.to/kt7faq mijn systeem zo optimaal mogelijk geconfigureerd in de BIOS.

Mijn temp is zo'n 5 graden hoger, en mijn systeem draait gerust een week zonder te rebooten.... en dan nog reboot ik handmatig omdat ik weer es wat installeer/verander ofzo. Crashes heb ik nog NOOIT meegemaakt op deze machine, behalve mischien een een of ander vaag proggie dat eruit knalt omdat het gewoon slecht geschreven is ;)

Mijn core staat op 1.750 trouwens, en io op 3.6 dacht ik maar weet ik niet zeker. Standaard koelertje erop ook. Niet overclocked, maar de Hercules 3D Prophet II MX is wel overclocked.

Die KT7FAQ helpt je echt een heel eind op weg, zeker met BIOS settings enzo. EN probeer een zo kaal mogelijk systeem, dus zonder die realtek, en haal ook die sblive er eens uit. Als het kan, disconnect ook ff beide cdroms, zodat je alleen de HD overhoudt.

Succes, en laat es weten wat het resultaat is... als ie nog steeds onstabiel blijft, dan begin ik het bordje te verdenken.

<edit>
oohw nog ff erbij: mijn Abit KT7 is NIET de RAID versie trouwens....
</edit>

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

ff de volgoorde:
eerst je OS instaleren.... dan de VIA 4-1 en dan de drivers voor video en geluid enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn netwerk kaart en Geluidskaart verplaatst (niet onderste slot en niet slot onder video kaart). Hielp nogsteeds niks. Ik ga die bios settings (video op EA) nog wel es probereren. Ik sloop daarna Netwerk en Geluid er wel es uit. Ik had eerst al bij kt7faq pagina gekeken maar daar werd ik ook niet veel wijzer van... Ik ga ook nog wel es me windows opnieuw installeren, wie weet helpt het.

Ben zelf ook geen fan van realtek maar het was het enige wat er op dat moment werd aangeboden op korte termijn dus ik moest wel. Misschien moet ik dat ding maar ook es gaan vervangen (zjin geweldige dingen die computerers maar ze kosten bakken geld ;()

Thanx alot in iedergeval voor alle hulp tot nu toe..

Verwijderd

Topicstarter
Ohja, nog vergeten: Zou het niet aan de bios kunnen liggen? Dat deze versie niet goed is? Kan ik misschien naar een oudere bios terug gaan. Kheb het al es eerder gehad dat mijn systeem met een nieuwere bios slechter ging draaien... Indien dit het zou kunnen zijn, zijn de oudere biosen nog te krijgen? Op abit hebben ze wel een oudere bios maar met een andere ID (Ik heb WW, die oudere was geloof ik iets van WT ofzo). Maakt dat nog uit?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Ergens een brak onderdeel in je compu hangen? geheugensettings te snel voor je banken? Vidkaart goed ingesteld in bios? 't Kan zoveel zijn.....

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Khad netwerk kaart eruit gesloopt. Leek te helpen. Hij draaide in iedergeval al een stuk langer (nu 45 min ipv. 10 min). Hitman liep pas vast bij het afsluiten.. Verder rotzooien maar. Denk dak windows maar opnieuw ga installen (vervelend werk maar als het helpt.. :r)
Pagina: 1