[XP] Opstarten op slaapstand bij openen laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 438 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-02 18:01
Hallo,

Omdat de aan/uit knop van mijn Dell Inspiron 8100 kapot is, wil ik de laptop in laten schakelen door 'm open te doen. Met standby werkt het wel, maar met slaapstand moet ik de aan/uit knop indrukken, maar die is kapot.

Is dit mogelijk?

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-02 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat moet je aan Dell vragen. Ik weet niet hoe oud je laptop is, maar ik weet iig wel dat bij de mijne het niet mogelijk is hem aan te zetten zonder die knop. De reden dat het bij standby wel werkt en bij slaapstand niet, is omdat standby niet helemaal uit gaat. Slaapstand zet het actieve geheugen op de harde schijf en schakelt het apparaat uit. Je kan dan zelfs je accu eruit halen, iets wat je met standby niet moet doen (als hij niet op netspanning staat).

Als je handig bent met schroevendraaier en soldeerbout, kan je, als je garantie toch al verlopen is en je wat durft, zelf proberen die knop te fixen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:25
Mijn ThinkPad doet dit ook (automatisch weer aan als je de klep opent terwijl de laptop in standby staat) bij slaapstand moet ik ook eerst de powerknop weer indrukken. Ik zou eigenlijk ook niet weten hoe je dit kan veranderen.

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-12-2025

Lulukai

God's gift to women

Bij mijn laptop komt hij terug uit slaapstand als je even op het toetsenbord tikt of de muis aait.

.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-02 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

zeus.hestia schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:18:
Bij mijn laptop komt hij terug uit slaapstand als je even op het toetsenbord tikt of de muis aait.
Dit is geen slaapstand, maar sluimerstand, standby dus.

Dit brengt mij wel op een idee voor de TS. Ik weet niet of je laptop WoL ondersteund, anders kan je hem daarmee aanzetten. Of in je BIOS een timer zetten op welke tijden hij aan zou moeten gaan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-02 18:01
Als je handig bent met schroevendraaier en soldeerbout, kan je, als je garantie toch al verlopen is en je wat durft, zelf proberen die knop te fixen.
De aan/uit knop zit op een klein printplaatje. Deze heb ik vervangen met een nieuwe, zonder succes. Het probleem zit 'm in de aansluiting op het moederbord, de contactpunten hiervan zijn doorgebrand. (Koffie overheen gegaan)
Ik weet niet of je laptop WoL ondersteund, anders kan je hem daarmee aanzetten. Of in je BIOS een timer zetten op welke tijden hij aan zou moeten gaan.
Wordt ondersteund, maar ik wil 'm op ieder moment kunnen aanzetten, zonder dat er een andere computer aan te pas komt. Momenteel doe ik 'm aan door de accu 15 seconden eruit te halen en er dan weer in te doen.

[ Voor 34% gewijzigd door jacobras op 28-10-2007 12:41 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja. dat lijkt me strikt gesproken niet echt een Windows probleem meer :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1