Hoe komt het dat mijn FPS extreem laag is? Ik beschik over een AMD X2 4200+ met 2GB-DDR geheugen op PC2700. Daarbij heb ik ook nog een ATI x1950 Pro, wat een uitstekende kaart is (512-gddr3 versie). Ik speel op een resolutie van 1440x900 welke ik niet ga wijzigen, aangezien het er dan niet meer uitziet (heb een Samsung SyncMaster 931BW). Op de settings "Low" haal ik in gevechten nog maar 40fps? Op open stukken niet meer dan 70. Wat kan het probleem zijn? Ik heb de nieuwste drivers van Ati geïnstalleerd...
Staat me iets van bij dat je HL2 (en mods erop dus ook) zo moet instellen, dat ie maar 1 core gebruikt...
Heb je dat al geprobeerd? FPS-limiter er af gehaalt, om te kijken wat écht de max is?
Of drivers van je moederbord?
Overigens vind ik 40fps nog wel mee vallen met 'extreem'...
[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 26-10-2007 21:47 ]
1. Hoe moet je dat afstellen op 1 core doen, dan?
2. Het commando fps_max staat op 1000.
3. Drivers ook allemaal geïnstalleerd.
1) Toewijzen aan een core met de Windows Taskmanager volgens mij...Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:52:
1. Hoe moet je dat afstellen op 1 core doen, dan?
2) Oke, dan kan dat inderdaad de limiet niet zijn...
3) Zou je dit dan een volgende keer willen aangeven?
Heb je trouwens al andere tips van hier op het forum geprobeerd, als je gaat zoeken?
[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 26-10-2007 21:56 ]
Het enige wat ik kan vinden, is een fps-config. Dat wil ik echter niet, want dat ziet er niet uit (en ik wil wel wat mooie beeldjes zien!).
Ik zie anders ook tips als forced DX7 dmv snelkoppeling? Je kan het allicht even proberen, dan weet je waar je het in moet zoeken...Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:56:
Het enige wat ik kan vinden, is een fps-config. Dat wil ik echter niet, want dat ziet er niet uit (en ik wil wel wat mooie beeldjes zien!).
Probeer anders deze tweakguide even...
[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 26-10-2007 22:22 ]
Welk OS draai je? Ik heb zelf een 7900GS en onder XP draait alles soepel, maar onder Vista haal ik ook met moeite 40 fps
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Je mag vanwege de flash-bug niet mee op DirectX 7 spelen. Ik heb Windows XP Professional SP2.GJ-tje schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:04:
[...]
Ik zie anders ook tips als forced DX7 dmv snelkoppeling? Je kan het allicht even proberen, dan weet je waar je het in moet zoeken...
Probeer anders deze tweakguide even...
Verwijderd
Ik heb hier zelf ook een tijdje last van gehad, wat bleek mijn processor werd te heet en gaf daardoor slechte prestaties. Bij mij loste wat nieuwe koelpasta het probleem op..
Dus ik zou het eerst daar zoeken want mijn systeem is slechter en bij mij staan de meeste instelling op high en heb toch bij gevechten een fps van 60+.
Dus ik zou het eerst daar zoeken want mijn systeem is slechter en bij mij staan de meeste instelling op high en heb toch bij gevechten een fps van 60+.
Mijn processor wordt ook aardig warm, en er zit waarschijnlijk ook weinig koelpasta tussen!
Ik zal deze week eens wat koelpasta gaan halen, bedankt!
Even off-topic, pas wel je wel op met de koelpasta?Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:31:
Mijn processor wordt ook aardig warm, en er zit waarschijnlijk ook weinig koelpasta tussen!
(Herinnert zich nog een aantal school PC's waar koelpasta met de paplepel op gekwakt was
Verwijderd
In HL2 staat de FPS limit standaart op 85 dacht ik, dus komt hij niet eens met zijn 70.GJ-tje schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:40:
Staat me iets van bij dat je HL2 (en mods erop dus ook) zo moet instellen, dat ie maar 1 core gebruikt...Heb je dat al geprobeerd? FPS-limiter er af gehaalt, om te kijken wat écht de max is?
Verder draai ik hem ook gewoon dualcore, en geen enkelprobleem hoor.
Maar AMD heeft wel zoon game tooltje, om dat zomige games was raar doen voor dual cores,
zou die dan even instaleren.
AMD Dual-Core Optimizer - The AMD Dual-Core Optimizer can help improve some PC gaming video performance by compensating for those applications that bypass the Windows API for timing by directly using the RDTSC (Read Time Stamp Counter) instruction. Applications that rely on RDTSC do not benefit from the logic in the operating system to properly account for the affect of power management mechanisms on the rate at which a processor core's Time Stamp Counter (TSC) is incremented. The AMD Dual-Core Optimizer helps to correct the resulting video performance effects or other incorrect timing effects that these applications may experience on dual-core processor systems, by periodically adjusting the core time-stamp-counters, so that they are synchronized.
Dat ding dus.
Anders zou ik ook maar eens aan de hardware gaan twijvellen, dus dingen als coolpasta zou kunnen, maar ag spyware,virussen, brakke geluidsdrivers kunnen ook problemen geven.
Pagina: 1