Toon posts:

[nVidia 8800 GTS] blue screen of death zodra game full scree

Pagina: 1
Acties:
  • 1.547 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe bak thuis staan:

Bios uit juli dit jaar, directx 9,0c geintalleerd, en volgens mij ook alle drivers.

ASUS p5w dh deluxe moederbord
Intel Core2 Quadcore (2,40 ghz)
nVidia 8800 GTS 640 mb
4 GB geheugen

Mijn probleem:
Als ik een spel opstart knalt er een blue screen of death op mijn scherm met de volgende melding:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

STOP: 0x00000050 (0xE287D000, 0x00000000, 0x804EA471, 0x00000001)

Ik heb rond gezocht op internet, en alhoewel er veel meldingen zijn van blue screens heb ik de hierboven geschreven code nog niet gezien.

Na wat geprul (meer is het niet aangezien ik een ontzettende n00b ben) kwam ik er achter dat de BSOD pas optreed als een game full screen gaat. Ik heb namelijk een spel gestart waarvan ik wist dat t werkt (unreal tournament, deel 1 ja :P). Windowed is er niet aan de hand, ik kan gewoon spelen, geen framerate problemen, niks aan het handje. Maar zodra ik full screen ga, bam! BSOD :S

Ik heb toen wat gefrutseld met het directx diagnose programma. Direct draw doet het gewoon, maar zodra ik directx 3d versneller probeer, krijg ik weer die BSOD.

Ik snap er de ballen van. windows is up to date, direct x is up to date, de bios is up to date en de comp zelf is hartstikke nieuw met goede hardware.

Wat is er aan de hand en wat kan ik er tegen doen?

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-12-2025
Hoeveel bits is je os?
32 of 64 bits?

En heb je memtest86, hd diagnose enzo al gedraaid?

[ Voor 41% gewijzigd door bóòbó op 26-10-2007 21:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
32 bits

uhm nee, (n00b).

zijn dat allebei download proggies?

Verwijderd

Topicstarter
uhm nee, maar die geldt toch niet voor mij? ik heb SP 2 al en bovendien verschijnt het scherm niet spontaan of als ik mijn computer opstart, alleen als een spel full screen gaat. Voor de rest werkt alles gewoon.

• bóòbó
Draait memtest86 maar even, dat test je geheugen.

Maar je draait een 32bit OS.
Waarschijnlijk (naja, eigenlijk zeker weten) zie je maar 2,7gb van je geheugen. Zonde dus!
Je moet een 64 bit OS als je 4gb geheugen wilt gebruiken.

Wellicht ligt het dara aan.

Verwijderd

Topicstarter
ok, tis zonde, maar daarom ga ik straks ook updaten na een 64 bit OS. Ik heb die 4 gb gewoon gekozen met oog voor de toekomst omdat ik verwacht dat ik binnenkort overstap op 64 bit.

Maar hoe kan het feit dat ik nu te veel geheugen heb mijn computer laten crashen?

Ik bedoel, al kan ik maar 2,7 gb van de 4,0 gebruiken, dat is toch zeker wel genoeg?

Verwijderd

Topicstarter
overigens net memtest 3,4 laten draaien. Nog geen fout gevonden. Alleen heeft die geen nut omdat bij de gebeurtenis waarbij de BSOD komt alles crashed. Inclusief memtest.

En ik heb net even bij systeem info gekeken, en inderdaad, totaal fysiek geheugen van 4 gb en beschikbaar fysiek geheugen van 2,75 gb.

• bóòbó
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:11:
overigens net memtest 3,4 laten draaien. Nog geen fout gevonden. Alleen heeft die geen nut omdat bij de gebeurtenis waarbij de BSOD komt alles crashed. Inclusief memtest.

En ik heb net even bij systeem info gekeken, en inderdaad, totaal fysiek geheugen van 4 gb en beschikbaar fysiek geheugen van 2,75 gb.
Memtest draai je niet tijdens de BSOD, je laat memtest een tijdje draaien.
Dat test je geheugen gewoon, en gaat op zoek naar fouten in je geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
allrightyo, dan laat ik m nog een keer draaien.

• bóòbó
Dat programma kan geloof ik oneindig doorgaan :+
Gewoon 2 of 3 uur laten draaien, als die niets vind weet je dat het niet aan het geheugen ligt.

Wat misschien makkelijker te testen is, is om het hardwarematig te testen.
Dus even je kast open, 3 geheugenreepjes eruit (aangenomen dat je 4*1 hebt), dan als dat wél werkt eentje erbij, en zo een beetje proberen tot je er misschien een vind die niet werkt.

Verwijderd

Topicstarter
nou hij is een paar uur aan het checken en geen errors gevonden. dus we kunnen denk ik wel concluderen dat het niet aan het geheugen ligt.

• Lemmy18
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-01 11:10

Lemmy18

H2O-cooling addict

PolluxDKB schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:48:
Draait memtest86 maar even, dat test je geheugen.

Maar je draait een 32bit OS.
Waarschijnlijk (naja, eigenlijk zeker weten) zie je maar 2,7gb van je geheugen. Zonde dus!
Je moet een 64 bit OS als je 4gb geheugen wilt gebruiken.

Wellicht ligt het dara aan.
in een 32-bits os zie je normaal tot ongeveer 3.25GB, want ik heb nog een tijdje met 3GB ram gedraaid onder een 32bits win xp home ;)

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-02 08:40
zoiezo, waarom zou je in gods naam nog XP draaien als je zo'n kaart koopt met prossecor.. stap over naar vsta business 64-bit en ik weet haast zeker dat je probleem is opgelost..

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 28-10-2007 00:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik ben ook van plan te gaan upgraden naar vista (dat kan dankzij de xp die ik nu draai legaal.
Maar ik moet me nog orrienteren welke ik ga halen en wanneer ik dat doe, want laten de geluiden jegens vista nou niet echt enthousiast zijn. Veel zeggen dat ik het beste even kan wachten tot SP1 voor vista.

Maar tot dan zit ik nog steeds met dit probleem. En alles hoort toch gewoon onder xp te kunnen werken?

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 28-10-2007 00:59 ]

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-02 08:40
erm.. haal 2 GB uit de slots.. en dan is het probleem denk ik ook opgelost...
Modbreak:Het zal mij een worst wezen hoe de legitieme lepel in de pap zit. Een OS zonder geldige licentie draaien zien we hier gewoon liever niet.

[ Voor 47% gewijzigd door Ultraman op 28-10-2007 01:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
geheugen eruit gehaald, eerst de 1, dan omgewisseld. bij allebei weer die BSOD

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:54
Welke driver heb je? Als het het geheugen niet is, dan kan het eigenlijk alleen maar zo zijn dat je drivers niet in orde zijn (voedingsprobleem zou ook bij windowed mode moeten optreden en processorproblemen had memtest ook wel gevoeld ;)). Download eens de nieuwste, 167.xx geloof ik van nvidia.com. En draai ook eens AtiTool (daarna) met de artifact scan.

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02 23:00

mendel129

Radioactivator

mijn ervaring met een p5w dh deluxe heeft me geleerd dat je genoeg spanning over je geheugen moet zetten...

ik heb verschillende bluescreens doorgemaakt op dit moederbord, waaronder de jouwe, telkens kwam het weer terug op geheugen...
ik heb nu 2.1 volt over men corsair's staan, en ik loop zo stabiel als een trein...

tis misschien maar een hint? ;)

Bringer of heat, food and silence!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie hulp. Ik heb de oplossing gevonden.

Een gast die in mijn msn lijst stond wees me op de windows debugger. Ik heb die toen gedownload en na wat gefruts bleek dat het atkosdmini.dll bestand (volgens mij inderdaad onderdeel van de driver) het probleem was. Ik heb "dll" vervangen met "old" en et voila! Hij doet het.

Net de demo van bioshock gespeeld, howly crap wat een graphics en wat een spel, hubba hubba, nu weet ik weer waarom ik zoveel geld aan een videokaart heb uitgegeven ;)

Wederom iedereen bedankt :)

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-01 12:24

nIghtorius

Poef!

atkosdmini.dll.... *zucht*

videokaart is van Asus zeker ?

het bestand komt van "ASUS Enhanced Video" prut. Heb alleen maar problemen gehad met dat stukje software. (Autocad is er ook niet erg wild van. Na installeren autocad krijg je dan direct een BSOD bij het opstarten van Windows en systeemherstel is dan de enige optie)

Om verdere problemen en alles netjes te houden kun je die asus "driver" deïnstalleren. Deze staat in het software lijst als "ASUS Enhanced Video" of zoiets.

doe jezelf een plezier. mocht je ooit je computer opnieuw installeren. Download dan gewoon de driver van NVIDIA en laat die asus CD links liggen.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• sjoe
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02 09:28

sjoe

Klik hier

Zelfde hier.. :/ Zowel bij Crysis en Ghost Recon.. wel intro filmpjes van het spel als het merk e.d. daarna zwart scherm, heel kort BSOD en reboot.
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 02:10:
ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie hulp. Ik heb de oplossing gevonden.

Een gast die in mijn msn lijst stond wees me op de windows debugger. Ik heb die toen gedownload en na wat gefruts bleek dat het atkosdmini.dll bestand (volgens mij inderdaad onderdeel van de driver) het probleem was. Ik heb "dll" vervangen met "old" en et voila! Hij doet het.

Net de demo van bioshock gespeeld, howly crap wat een graphics en wat een spel, hubba hubba, nu weet ik weer waarom ik zoveel geld aan een videokaart heb uitgegeven ;)

Wederom iedereen bedankt :)
Heeft niet geholpen..

[ Voor 70% gewijzigd door sjoe op 03-11-2007 03:03 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:54
Heb je dan met Windows Debugger de BSOD wel geanalyseerd? Zet bij systeem -> geavanceerd -> opstart- en herstelopties dat de pc niet moet rebooten (kun je zien wat de foute module is, mogelijk) en dat hij kernel memory dump moet doen. Dan in de debugger de dump importeren en analyseren (de dump is te vinden in X:\Windows\minidump of iets dergelijks, eindigt op .dmp geloof ik)

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb ik alweer problemen met dat klote atkosdmini.dll bestand, met weer een bsod. Ik krijg de bsod als ik een video afspeel, en aangezien ik een AV designer bent is het erg handig als ik video's kan afspelen :P

Ik krijg wel een andere BSOD:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Stop: 0x0000000A (0x00000016, 0x0000001c, 0x00000000, 0x804E1745)

Na het in windows debug gepleurd te hebben komt er uit dat het waarschijnlijk aan het atkosdmini.dll bestand ligt. Het vreemde is, die had ik uitgezet (door dll met old te vervangen).

Dus zowel aan als uit krijg ik BSOD door dat bestand. Maar deleten kan niet.

Ik heb bij Programmatoegang en -instellingen > Programma's wijzigen of verwijderen gekeken en er staat niets van ASUS enhanced drivers bij. Wel ASUS DH Remote, ASUS Gamer OSD, ASUS WiFi-AP Solo en ASUSUpdate.

Hoe kan ik van dit bestand afkomen? Ik word er gek van.

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-02 01:45
Je moet je geheugenmodules ook een voor een testen.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Check dit even, ik had precies hetzelfde probleem maar alles werkt nu perfect:

OmeRoon in "[XP] BSOD op nieuwe machine"

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

• aznwill
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
kan iemand mij helpen heb echt de laaste tijd heel veel last van die BSOD. tijdens het streamen van video of bij het gamen van call of duty modern warfare 2. ik heb laast nog aantal keren de windows opnieuw geinstalleerd. maar geen resultaten. ik heb nu op dit moment windows 7 opstaan. kan iemand mij daarbij helpen ben echt radeloos.

de error codes zijn:

Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Locale ID: 1043

Additional information about the problem:
BCCode: 124
BCP1: 00000000
BCP2: 85F79024
BCP3: B61A4000
BCP4: 00000135
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Files that help describe the problem:
C:\Windows\Minidump\030710-18735-01.dmp
C:\Users\William\AppData\Local\Temp\WER-27066-0.sysdata.xml

Read our privacy statement online:
http://go.microsoft.com/f...inkid=104288&clcid=0x0409

If the online privacy statement is not available, please read our privacy statement offline:
C:\Windows\system32\en-US\erofflps.txt

ik hoop dat het genoeg informatie is alvast bedankt
Pagina: 1