Toon posts:

CDROM/DVD ROM naam hardwarematig wijzigen

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik wil binnenkort een Cortex HDC-1000 mp3 speler gaan kopen. Om mijn dubbele cd speler te gaan vervangen (lees verkopen :P) wil bij deze mp3 speler een 19" behuizing met daarin een actieve USB HUB en 2 CDROM/DVDROM spelers gaan bouwen.

Dit is allemaal niet zo'n probleem, maar ik bedacht mezelf dat wanneer ik 2 dezelfde CDROM of DVDROM spelers zou nemen, de Cortex geen onderscheid zou kunnen maken wat nou het linker of rechter deck is. Ik zoek dus een manier om de naam van de CDROM speler (ik weet niet hoe je het precies noemt, maar het is diezelfde naam die je BIOS ook laat zien als hij de speler dedecteerd.) kunt wijzigen, zodat ik er bijvoorbeeld de namen "left" en "right" aan kan geven.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik weet dat ik de firmware moet bewerken, maar hoe en waarmee? Alvast mijn dank!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt prima 2 devices van hetzelfde type in 1 systeem zetten, er wordt namelijk niet zozeer naar de naam gekeken, maar meer naar de poort waar het ding op aan zit gesloten.
Dus wat dat betreft hoef je het niet te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Na veel geklooi is het me gelukt. Ik heb een drive aangesloten op mijn computer. Met het programma MTKFlash heb ik er de firmware uit gekopieerd. Met behulp van het programma HHD Free Hex Editor heb ik de BIN bewerkt. Ergens in het BIN file stond de naam aangegeven van de CDROM, ik heb deze gewijzigd in "Cortex LEFT CDROM", de BIN opgeslagen en met behulp van datzelfde MTKFlash de speler weer geflashed. Windows herkend hem nu als "Cortex LEFT CDROM, dus ik hoop dat de Cortex dit ook zo doet. Ik denk ik zal het hier neerzetten, misschien heeft iemand anders er nog wat aan.