Toon posts:

[portforwarding] 2 routers / 2 netwerk id's.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie als volgt:

internet <--> demon wired router <--> linksys wireless [wpa] <--> sitecom wireless [Open]

linksys krijgt ip van demon wired router
linksys eigen ip adres is 192.168.1.1
sitecom wireless krijgt ip 192.168.1.103 van de linksys (dat is mooi, dat werkt)
sitecom wireless eigen ip adres is 192.168.0.1

Op deze manier heb ik twee verschillende wireless netwerk id's met een verschillend SSID. Precies wat ik wil ook trouwens. (ik wil dus niet dhcp op een router uitzetten en beide routers in hetzelfde netwerksegment). Vervolgens kan nu de sitecom niet op Internet. Ik heb daarvoor een route aangemaakt in de sitecom router als volgt:

0.0.0.0 --> 192.168.1.1 [255.255.255.0]

Na deze aktie kan een computer die wireless connectie heeft met de Sitecom in ieder geval een ping doen (en reply krijgen) naar de linksys 192.168.1.1

Tot zover alles goed dus. Echter Internet niet aan de praat te krijgen. Ik kom met mijn ping tot de linksys router en niets verder. Ook niet op als ik op IP adres naar Internet adressen ping. Misschien heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

Wat ik wil is op zich simpel. Ik wil 1 router beveiligd hebben, daar ga ik zelf op connecten en ik wil graag de 2e router open houden voor iedereen hier in de buurt. Bij voorkeur wil ik natuurlijk nog wel wat aan security doen maar als het eerst maar eenmaal werkt.

Misschien is een switch een oplosing?

Graag hoor ik van jullie ideeen.