Toon posts:

Van IDE naar SATA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Anderhalf jaar geleden heb ik een pc gekocht bij een internetsite
Ik heb een aantal weken geleden mijn harde schijf opgestuurd omdat deze niet meer deed. op deze harde schijf zat een IDE aansluiting
Die is nog steeds niet terug en ik heb daarom een nieuwe harde schijf gekocht.
deze is met sata aansluiting.
Toen ik deze vanmiddag had aangesloten (volgens het boekje van het moederbord)en de pc aandrukte, liet deze een lange piep horen, toen was het een moment stil, en daarna weer een lange piep. Dit herhaald zit steeds. Moederbord: ECS 865PE-A7
Ik kon de pc alleen nog uit doen via de 0-I knop aan de achterkant, op de voeding
Ik heb het een paar geen geprobeerd, Zonder resultaat.

Toen ik een poos later de pc weer aan deed reageerde deze helemaal niet meer

Ik ben bang dat de voeding het heeft begeven. DEze stuur ik op.

Weet iemand wat de piepjes betekenden? en waarom het niet werkte.
In het boekje van het moederbord staat niks over het installeren van sata drivers.

HULP!!!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 16:15
Ik zou zeggen probeer eens de tips die hier in staan:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Hail to the king baby!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
In het boekje van het moederbord staat wel wat die piepjes betekenen. Zou daar eerst eens naar gaan kijken voordat je de voeding opstuurd. Misschien is met de voeding wel niets mis.

Een BIOS reset kan sowieso nooit kwaad.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De kans dat het niet in het manual staat is erg groot. Even zoeken op beepcodes en je komt haast vanzelf op een website met de verklaring. Bijv. http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
denkjewel ik ga is kijken

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een andere voeding gevonden, in mijn pc zit 350 watt
En de voeding die ik gevonden heb is 200 watt

Zou dit werken>?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Voor een beetje recente pc is 200 watt niet genoeg.
Maar heb je nou al gekeken wat die piepjes betekenen?

Hoe kom je er nou zo bij dat je voeding het probleem is? Heb je je voeding al getest?

[ Voor 8% gewijzigd door job op 29-10-2007 15:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
mijn voeding heeft het begeven onder het inbouwen. En die is echt kapot, Heb deze vanmiddagop de post gedaan.

Ik vond dus nog een oude voeding, in de hoop dat ik nog verder kon, want voor dat ik verder kan, ben ik dan al een paar dagen verder.

MAar ik kan tot nu toe niet vinden wat de piepjes betekenen, Mijn merk staat er ook helemaal niet bij.....

ECS 865PE-A7 (dat is m)

Verwijderd

Topicstarter
Wat gaat er gebeuren als ik toch de voeding van 200 watt inbouw. is dat schadelijk?

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Nee, maar er is een grote kans dat je pc simpelweg niet aangaat, of uitslaat wanneer er meer wordt gevraagd dan de voeding kan leveren.

In beide gevallen een onwenselijke situatie met als gevaar dataverlies op je harde schijf. En verder zijn die klappen op je mobo en processor ook niet echt bevorderlijk voor de levensduur van de onderdelen.

Tip: niet doen dus.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Topicstarter
okiedokie
Pagina: 1