Toon posts:

Vista Ultimate 64 heeft geen zin om geinstalleerd te worden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mede tweakers,

Ik ben nieuw hier op dit forum, en zoals je ziet had ik geen inspiratie om een nieuwe forumnaam te verzinnen, vandaar mijn naam. Maar nu even ter zake:

Ik heb net een nieuwe pc in elkaar geknutseld, met een Raptor 150gb (hd 1) en 500gb WD (hd 2) (beide sata schijven) erin die op IDE staan ingesteld in de bios van mijn Asus Maximus Formula mobo.
Nu is het zo dat wanneer ik Windows Vista Ultimate 64-bit (hadden ze de naam nog langer kunnen kiezen? :) ) probeer te installeren gaat alles goed totdat ik bij het keuzemenu kom waar ik kan kiezen op welke schijf ik Vista wil installeren. Ik kan Vista op geen van beide schijven installeren omdat Windows zegt: de hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het optarten vanaf deze schijf niet. Controleer in de BIOS of de schijfcontroller is ingeschakeld. Ik wil Vista overigens installeren op de Raptor. By the way, het laden van drivers van de meegeleverde Asus cd-rom bij het mobo heeft ook geen zin. Heeft iemand een idee wat ik nu moet doen??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:30:
Heeft iemand een idee wat ik nu moet doen??
Ik heb hier wat screenshots voor een RAID controller driverinstall in Vista gemaakt, dus het is eigenlijk een kwestie van de juiste controller driver opgeven...

http://tweakers.net/gallery/4167/fotoalbum/?MapID=8427

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben niet van plan om een RAID configuratie in te stellen, ik wil beide schijfen juist onafhankelijk van elkaar laten werken, dus ik wil ze gewoon als IDE ingesteld laten staan. De ene schijf wil ik als opstartschijf gebruiken en de andere als mijn documenten schijf. Dat is toch gewoon mogelijk? Maar wat moet ik nu dan doen om verder te gaan met de installatie? De hard disks staan wel gewoon in het menu weergeven (ook de bios heeft ze gedetecteerd) maar ik krijg elke keer die melding als ik probeer Vista te installeren op een van de schijven.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat ik me kan bedenken is dat je een niet-gecertificeerde driver hebt, en 64bits vereist certified drivers.

Daar al naar gekeken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Op welke controller heb je ze aangesloten op je bord?
Voor die controller zul je de juiste drivers moeten laden. ASUS kennende zal het een Intel driver zijn, deze kun je downloaden van http://www.intel.com

Verwijderd

Welk type moederboard heb je van asus?
hmzzz

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2007 20:01 ]

Verwijderd

Staat er toch: :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2007 20:00 ]

Pagina: 1