Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• tim007
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02-2024
beste,

ik heb een gwn creative zen vision, dus geen :M of :W

is het echter mogelijk(dus bestaat er firmware) die mijn zen vision er laat uitzien zoals de :M?

ik heb nu firmware version 1.42.01

dus mijn zen:
Afbeeldingslocatie: http://www.smh.com.au/ffximage/2005/10/28/icon_zen3_oct28,0.jpg

zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.portigal.com/wp/wp-content/uploads/2006/09/creative-zen-vision2-m.jpg

dus met foto als achtergrond en rollende menus ed

alsvast bedankt

Tim007

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:45

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is puur afhankelijk van de firmware. Probeer eens bij player settings je wallpaper aan te passen, of open een plaatje, heb je dan de optie 'set as wallpaper'? De rollende menu's is puur software, zit het niet in de firmware, dan heb je het gewoon niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:27
Lijkt me niet, hardware ed zullen wel anders zijn en dus niet compatible. Creative let toch al op de centen en maakt neit veel updates. Maar gok er wle op dat als 1 firmware op 2 spelers zou werken ze het ook wel op de site zouden zetten, scheelt hun ook weer werk.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Inderdaad de firmware. Aangezien de ZVM en de Vision nogal wat schelen qua leeftijd kun je je vast ook wel voorstellen dat de Vision op dit gebied wat achterloopt. Veranderen gaan ze het ook niet, ze concentreren zich alleen op de nieuwere spelers.

• tim007
wall paper heeft mijn zen vision nu niet

dat de firmwares niet compatibel waren wist ik wel, alleen vind ik het spijtig dat ze idd geen updates meer brengen voor fimware van zen vision(laatste is van dec 2006), terwijl er reeds recentere zijn van zen vision:M, tenslotte heeft de mijn indertijd meer gekost, en zou het tof zijn mocht deze toch iets langder ondersteunt blijven(tss gwne producten op creative site vind je hem ook niet meer)

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

• RoD
  • Niet online

RoD

tim007 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:44:
wall paper heeft mijn zen vision nu niet

dat de firmwares niet compatibel waren wist ik wel, alleen vind ik het spijtig dat ze idd geen updates meer brengen voor fimware van zen vision(laatste is van dec 2006), terwijl er reeds recentere zijn van zen vision:M, tenslotte heeft de mijn indertijd meer gekost, en zou het tof zijn mocht deze toch iets langder ondersteunt blijven(tss gwne producten op creative site vind je hem ook niet meer)
Dat die van jou meer gekost heeft heeft met de speler zelf te maken. Je betaald voor de speler, niet voor verlenging van firmware upgrades. Uiteindelijk is het ook gewoon eens afgelopen met de upgrades. De bugs zijn er uit, en ze hebben toegevoegd wat ze wilden toevoegen. Ze kunnen wel blijven doorgaan met het uitbrengen van allerlei geweldige nieuwe softwarematige features, maar dat is niet echt handig. 99% zit er niet op te wachten (die vinden de basisspecs wel prima of weten niet eens wat firmware is) en het kost gewoon teveel. Ze moeten zich namelijk ook nog met de nieuwere spelers bezighouden. Ook is het zo dat ze de spelers natuurlijk niet teveel op elkaar willen laten lijken. Dan heb je weer een extra reden om een nieuwe speler aan te schaffen.

Creative doet het vrij goed met firmware-upgrades, dus ik vind het persoonlijk zo vrij in orde.

• tim007
het zal dan maar zo zijn

ik dacht mijn zen even wat 'moderner' te maken, dan zou em weer 'nieuw' lijken..

maar ik zal hem nu maar gwn voort gebruiken, want ben er ng altijd content van...

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:51:
[...]

Dat die van jou meer gekost heeft heeft met de speler zelf te maken. Je betaald voor de speler, niet voor verlenging van firmware upgrades. Uiteindelijk is het ook gewoon eens afgelopen met de upgrades. De bugs zijn er uit, en ze hebben toegevoegd wat ze wilden toevoegen. Ze kunnen wel blijven doorgaan met het uitbrengen van allerlei geweldige nieuwe softwarematige features, maar dat is niet echt handig. 99% zit er niet op te wachten (die vinden de basisspecs wel prima of weten niet eens wat firmware is) en het kost gewoon teveel. Ze moeten zich namelijk ook nog met de nieuwere spelers bezighouden. Ook is het zo dat ze de spelers natuurlijk niet teveel op elkaar willen laten lijken. Dan heb je weer een extra reden om een nieuwe speler aan te schaffen.

Creative doet het vrij goed met firmware-upgrades, dus ik vind het persoonlijk zo vrij in orde.
Niet te vergeten dat vaak de hardware met ieder type model die nieuw uitkomt meegroeit waardoor het technisch vaak niet eens haalbaar is :) Op een gegeven moment is hardware of software obsolete aan elkaar en dient men te vernieuwen/upgraden om optimaal van nieuwe features gebruik te maken. Dual/quad core liepen hand in hand met Vista/MacOS waardoor machine's nog sneller zijn geworden.

Begrijp dat eyecandy belangrijk kan zijn maar het nummer dat je afspeelt word er niet beter of slechter van. Maar dat zal wel de hype zijn dezer dagen dat alles draait om de looks en niet om de basics waar een apparaat geschikt voor is danwel kan, films en muziek afspelen of gebruiken als externe opslag ;)

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat klopt. Ik denk echter wel dat de Vision meer dan krachtig genoeg is. Het kan video afspelen op een redelijke resolutie en moet dus wel wat power in huis hebben.

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 01:31:
Dat klopt. Ik denk echter wel dat de Vision meer dan krachtig genoeg is. Het kan video afspelen op een redelijke resolutie en moet dus wel wat power in huis hebben.
Klopt, hij is krachtig genoeg maar de winst ligt niet alleen maar daar. Ook de toename in compactheid en een zuiniger model dragen vaak bij tot een nieuwe MoBo zal maar zeggen en een wat zuinigere, vaak nieuwere cpu's, opslagmedium, type display etc. wat vaak bijdraagt tot een betere batterijduur :)

Maar het zou een winst zijn als mensen hun produkten eens opmaakten inplaats van, wat tegenwoordig toch wel de tendens is, vervangen terwijl het helemaal niet nodig is vanwege de eyecandy smuk die maar mondjesmaat toegevoegd word. Vind dat jammer genoeg een ondergschikte waardoor we zelf ook een beetje meewerken aan het constant maar komen met nieuwe modellen, terwijl het nog niet echt noodzakelijk is. Een betere natuur begint bij jezelf zeg ik altijd maar :)

• tim007
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 01:40:
[...]

Maar het zou een winst zijn als mensen hun produkten eens opmaakten inplaats van, wat tegenwoordig toch wel de tendens is, vervangen terwijl het helemaal niet nodig is vanwege de eyecandy smuk die maar mondjesmaat toegevoegd word. Vind dat jammer genoeg een ondergschikte waardoor we zelf ook een beetje meewerken aan het constant maar komen met nieuwe modellen, terwijl het nog niet echt noodzakelijk is. Een betere natuur begint bij jezelf zeg ik altijd maar :)
vind ik heel mooi gezegd...

aan die wegwerpmentaliteit doe ik niet mee, ik heb genoeg betaald voor mijn zen vision, dus die mag wel een aantal jaar meegaan.
supersnel verouderen zal hij niet echt doen hoop ik, aleja, hij speeld DivX en Xvid ed af, heeft tv ouput(kabels standaard meegeleverd) en heeft geen klein scherm.
daarom vind ik het spijtig als ze geen fimrware updates meer zouden uitbrengen voor de zen vision, ok hij is niet meer van de jongste(heb hem zelf al een jaar en paar maand(hij was toen ook al aantal maand uit)), maar toch...

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 01:40:
[...]

Klopt, hij is krachtig genoeg maar de winst ligt niet alleen maar daar. Ook de toename in compactheid en een zuiniger model dragen vaak bij tot een nieuwe MoBo zal maar zeggen en een wat zuinigere, vaak nieuwere cpu's, opslagmedium, type display etc. wat vaak bijdraagt tot een betere batterijduur :)
Dat is waar als je het hebt over technische vooruitgang van de PMD's. In het geval van de TS, het kunnen draaien van "moderne" software, denk ik dat de Vision genoeg kan leveren, al zijn de componenten zelf ongetwijfeld niet meer up to date.
Nouja, dat is weer een heel andere discussie.
tim007 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 09:04:
[...]

vind ik heel mooi gezegd...

aan die wegwerpmentaliteit doe ik niet mee, ik heb genoeg betaald voor mijn zen vision, dus die mag wel een aantal jaar meegaan.
supersnel verouderen zal hij niet echt doen hoop ik, aleja, hij speeld DivX en Xvid ed af, heeft tv ouput(kabels standaard meegeleverd) en heeft geen klein scherm.
daarom vind ik het spijtig als ze geen fimrware updates meer zouden uitbrengen voor de zen vision, ok hij is niet meer van de jongste(heb hem zelf al een jaar en paar maand(hij was toen ook al aantal maand uit)), maar toch...
Het is vandaag de dag ook niet echt meer nodig om binnen afzienbare tijd een nieuwe audio/videospeler te kopen. De evolutie op dat gebied is bijna tot stilstand gekomen en de vooruitgang zit em nu vaak in mooie UI's, randzaken zoals wifi en design.

[ Voor 27% gewijzigd door RoD op 27-10-2007 12:27 ]

Verwijderd

tim007 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 09:04:
[...]

Dat is ook een beetje de verkooptruc achter alles, hopen dat jij voor de nieuwe eyecancy valt en dan toch weer een nieuwe koopt, maar is het slecht die Zen, mis je nu echt die eyecandy ? Denk het niet en wat andere zeggen, ach, het zal allemaal wel. Een mens koopt ook geen koe om te slachten om zo de koelkast te vullen en het vlees niet op tijd te kunnen consumeren. Ik vervang alleen iets als het nodig is, eerder niet :)

• tim007
ik ga hem zeker niet vervangen, heb nu een firmware update gedaan(voordien had ik 1.28 of zo)

en nu start hij sneller en efficienter op, dusja, kan wel nng een tijdje voort, tot hij de geest geeft of zo...

Pagina: 1