Toon posts:

terug naar fabrieksinstellingen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.078 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil na 3 jaar eindelijk mijn comp helemaal opnieuw installeren zodat deze terug is naar de fabrieksinstellingen (formateren).

Nu heb ik een Acer Aspire T120 waarop windows XP Home op is voorgeinstalleerd.

De enige 2 cd-s die ik bij de computer heb gekregen zijn:

1. CD 1 System cd
2. CD 2 Recovery CD.

Nu belde ik vanmorgen Acer met de vroeg hoe ik deze computer kan formateren als ik de windows xp CD er niet bijgeleverd heb gekregen...
Zei vertelden mij dat als je CD 1 erin stopt je de computer zou moeten kunnen formateren en dan het systeem vanzelf tijdens het formateer proces om CD 2 zou vragen.

Nu start ik mijn computer op en stop dan CD 1 erin maar dan zie ik alleen een overzicht met de drivers en applicaties voor deze computer, alleen de info en geen link.

Om 16:00 sloot de klantenservice daar, dus probeer ik het hier eens:

Wie weet hoe ik mijn Acer systeem kan formateren als windows xp voorgeinstalleerd is en ik dus geen windows cd heb meegekregen, de enige hulpmiddelen zijn dus CD 1 & 2 als hierboven beschreven.

Alvast super bedankt.

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Het lijkt mij dat je met een Recovery CD het besturingssysteem opnieuw installeerd, meestal een 'back to start' en dat je met een System CD drivers e.d. opnieuw kunt installeren. Begin dus eens met het opstarten met CD 2 in de drive. Let wel dat je meestal alle data kwijt bent en weer zoals de computer was bij aankoop. Succes!

• Ikkeson
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-02-2025
Opstarten en dan zoeken naar een link??

Ik denk dat je cd 1 erin moet steken en dan de pc herstarten. Kan eventueel zijn dat in de bios wel nog de bootvolgorde moet aangepast worden(eerst cd en dan hd)

Iphone 6 - Macbook Pro Early 2008 + 2009 - Ipod Video 30GB

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:20

Theo

moederbord

Sommige laptops hebben ook een (verborgen) partitie waarmee de laptop terug kan worden gezet naar fabrieksinstellingen. Hier kun je bijkomen door met één van de cdroms op te starten.

Nu met WP, PV, EV en PC

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Omdat de HD toch geformateerd moet worden en je je daarom heel wat kunt permiteren let niets je om CD 2, de recovery CD, te gebruiken. Dat lijkt me eerlijk gezegd ook het meest logische omdat dit bij de grotere merken laptops/systemen die ik heb gezien dit zo was.

ARME AOW’er

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) GoT is geen helpdesk. We verwachten hier meer inzet voordat je een topic post en info als je wel een topic post. Als de helpdesk dicht is, ofwel de inzet tonen die conform GoT beleid is, danwel gewoon wachten tot helpdesk weer open is...
2) Overige Hardware is geen dumpbak. Jij wilt je OS opnieuw installeren. Dat heeft niets met (Overige) Hardware te maken :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.