Hamachi + Warcraft 3 1.21

Pagina: 1
Acties:
  • 2.987 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 16:09
Vraagje wat vaker gesteld lijk te worden, maar waar geen werkende oplossing voor te vinden is.

Hamachi, het programma om een VPN tunnel op te zetten om zo over de 5.0.0.0/24 range 'LAN' games te spelen via het internet lijkt problemen te hebben met (de laatste?) patch 1.21 van Warcraft 3 TFT.

Starcraft en alle andere spellen spelen lijkt geen probleem te zijn, en werken goed wanneer we samen in dezelfde hamachi 'room' zitten. Echter wanneer ik een Warcraft 3 (Dota in dit geval, maakt niet uit) server opzet, kunnen alleen degene die fysiek in mijn LAN zitten (naast mij op de stoel ;) ) de game joinen. De mensen van het VPN-LAN van hamachi aan de andere kant van het land kunnen echter niet joinen.

Het lijkt er daarom op dat Warcraft 3 stiekum toch mijn 10.0.0.x adres gebruikt en niet het 5.x.x.x adres van hamachi voor de server. Via google kwam ik tegen dat het probleem gekomen lijkt te zijn met de laatste patch, 1.21, maar niemand lijkt een reden of oplossing te weten.

Ook lees ik iets over het programmatje 'LanCraft' maar dat lijkt enorm oud / outdated te zijn voor deze versie van de sites die ik vind.

Ik hoop dat jullie wel slimmer zijn en mij kunnen helpen :p

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Laat ik maar eerst vragen welke Hamachi versie jij hebt want de allernieuwste versies werken niet echt lekker meer met online games. Versie?

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-11 22:47
als je op got zoekt naar hamaci dan vind je diverse topics met jouw probleem.
als je die ff goed gaat lezen vind je idd dat het komt omdat de nieuwste games een 10 of 192 netwerk ip nodig hebben en niet hamaci's 5xxx.
de enige mogelijkheid om dus toch met hamaci en de nieuwste games te werken is een oude versie te gebruiken.welke weet ik ff zo snel niet meer,maar ik heb het op got gevonden in een hamaci vraag stuk.
heb het zelf werkend gehad,maar heb hamaci niet meer dus kan niet kijken welke versie ik had.

Verwijderd

vind je idd dat het komt omdat de nieuwste games een 10 of 192 netwerk ip nodig hebben en niet hamaci's 5xxx.
Dan zou je dus ook altijd een router moeten aanschaffen om te kunnen gamen?
Denk dat je alleen een 192. of 10. adres nodig hebt om een game over lan te kunnen spelen. Internet-play kan wel gewoon met elk ip-adres? Soort anti-hack beveiliging dus

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2007 17:29 ]

• CU2morO
aXe schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:44:
Laat ik maar eerst vragen welke Hamachi versie jij hebt want de allernieuwste versies werken niet echt lekker meer met online games. Versie?
Ik gebruik idd de laatste versie van Hamachi 1.0.2.3. Begrijp ik het goed dat het aan de versie van Hamachi ligt, en niet de 1.21 versie van Warcraft?

Verder lijkt het mij tamelijk bekrompen dat een LAN-Game persé op 10.0.0.0/8 of 192.168.0.0/16 gespeeld moet worden. Die 2 netwerken zijn inderdaad LAN ranges, maar LAN ranges zijn niet per definitie die 2 netwerken.

• ozziestroker1
de game ontwikkelaars hebben juist gekozen voor een interne ip range voor lan gamen(voor internet maakt het idd niet uit)want zo maken ze het illegaal lan/vpn gamen minder makkelijk mogelijk.je hoeft namelijk niet meer in te loggen op de master server en kan dus een met een illegale serial gewoon gamen met hamaci.

al gezocht naar andere topics hier op got???

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:46
Megh. Je kan een volledige VPN tunnel opzetten naar je router, als die het ondersteund. Merkt niemand iets van, degenen die aan de andere kant van het land zitten hadden net zo goed naast je kunnen zitten.

• CU2morO
ozziestroker1 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 15:14:
de game ontwikkelaars hebben juist gekozen voor een interne ip range voor lan gamen(voor internet maakt het idd niet uit)want zo maken ze het illegaal lan/vpn gamen minder makkelijk mogelijk.je hoeft namelijk niet meer in te loggen op de master server en kan dus een met een illegale serial gewoon gamen met hamaci.

al gezocht naar andere topics hier op got???
Het is wel erg makkelijk om te zeggen dat 'het probleem al zo vaak op got behandeld is' maar dat je vervolgens zelf niet zo snel meer de topics kan vinden heh Ozzie...

Als je mijn posts had gelezen dan wist je dat ik al gezocht had op GoT en op google en dat het probleem inderdaad bekend is en dat er geen oplossing gegeven werd. Ook heb ik echter al verteld dat het onzin is om een link te trekken tussen 10.0.0.0/8 en 192.168.0.0/16 en LAN netwerken aangezien dit totaal niet gelimiteerd is tot deze 2 netwerken.

Als je me echt wil helpen dan mag je me die o zo makkelijk te vinden topics hier op got laten zien. Anders kun je denk ik beter hier niet posten want je helpt niemand met bijdehand gedrag.

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-11 12:23
Wij gebruikten vroeger altijd lancraft, misschien werkt deze nog wel met de nieuwe versie?

• ozziestroker1
nou komt het:

Hamachi en ip-adres

1.0.1.5 versie waarmee ik nu bf2142 werkend heb

Hamachi werkt niet, alternatief

Hamachi probleem - Company of Heroes

V1.0.2.2 heeft problemen met zo ongeveer elke game dus pak dan v1.0.1.1 ofzoiets.
V1.0.1.1 wordt nu trouwens aangeraden voor games.

verder word er ook in de topics besproken dat je eventueel moet kijken naar de UPnP optie in hamachi en in je router.

• Retaliator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 10:28
Hamachi versie 1.0.1.4 werkt bij mij en de mensen waarmee ik altijd W3 TFT 1.21a speel zonder problemen. De nieuwere versies geven wel problemen!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:58

AirX

Tweak Guru

Retaliator schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:24:
Hamachi versie 1.0.1.4 werkt bij mij en de mensen waarmee ik altijd W3 TFT 1.21a speel zonder problemen. De nieuwere versies geven wel problemen!
Hier nog even een kick voor de mensen die ook problemen hebben ondervonden met het spelen van games via de nieuwere Hamachi versies. Om de problemen op te lossen heb ik een HowTo geschreven die hier valt te downloaden: http://www.fonboard.nl/download/HowTo_hamachi_update.pdf

Veel plezier met gamen :P
Pagina: 1