Toon posts:

usb externe hdd, 25mb/s?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Normaal gooi ik altijd kleine bestanden op een extrene hdd, maar heb nu een nieuwe pc, en wil graag de backup van mijn oude pc daarop zetten.

Dit is zo'n 40 gb ofzo. Nu zie ik dat het een uur of wat gaat duren. De snelheid is 25mb/s. Mijn vraag is, is het normaal als ik iets verplaats van mijn (interne) hdd, naar een externe usb2 schijf, dat het met 'slechts' 25 mb/s gaat? Ik dacht dat usb met 480mb/s moet kunnen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je het nou over MB's per seconde of Mb's per seconde ? Als het met 25MB per seconde gaat is dat gewoon normaal.

Verwijderd

Als het een uur duurt heb je of 80 gieg of het gaat maar met 11 MB/sec.

USB2 is 480 megabit per seconde, niet megabyte. Wat je schijven sowieso niet aan zouden kunnen.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:18
USB2 kan theoretisch 60MB/s doen maar door de dikke overhead haal je nooit meer dan 30 MB/s. Zelf zit ik ook meestal tussen de 20 MB/s en 30 MB/s.

FireWire800 oid zou volgens mij het dubbele moeten halen van USB2, weet niet of je toevallig een firewire aansluiting hebt...
PilatuS schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:33:
Over welke externe HDD gaat het eigenlijk precies ? Een 2,5" 4200RPM HDD is een stuk slomer dan een 3,5" 7200RPM HDD.
Via USB is vrijwel nooit de HD de bottleneck ;) Zelfs mijn oude 30GB PATA (DiamondMax 8 ) schijf doet 55~50 MB/s average ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Avalaxy op 26-10-2007 15:34 ]

• PilatuS
  • Niet online
Over welke externe HDD gaat het eigenlijk precies ? Een 2,5" 4200RPM HDD is een stuk slomer dan een 3,5" 7200RPM HDD.

Verwijderd

Topicstarter
3.5 inch 7200 RPM.En hij gaat idd 25 MB/s. Dan is het dus goed. Nooit gemerkt dat het eigenlijk zo traag ging. Nou ja, even wachten dan maar. Dan heb ik alles toch goed geinstalleerd. Dankjullie wel.

Hij doet over nu over 50 GB circa 35 minuten trouwens.Liep nog wat anders op de achtergrond bij die andere move sessie.

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:32:
USB2 kan theoretisch 60MB/s doen maar door de dikke overhead haal je nooit meer dan 30 MB/s. Zelf zit ik ook meestal tussen de 20 MB/s en 30 MB/s.

FireWire800 oid zou volgens mij het dubbele moeten halen van USB2, weet niet of je toevallig een firewire aansluiting hebt...

[...]

Via USB is vrijwel nooit de HD de bottleneck ;) Zelfs mijn oude 30GB PATA (DiamondMax 8 ) schijf doet 55~50 MB/s average ;)
Nee heb geen firewire. Ga ik binnenkort wel aansluiten

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:36:
3.5 inch 7200 RPM.En hij gaat idd 25 MB/s. Dan is het dus goed. Nooit gemerkt dat het eigenlijk zo traag ging. Nou ja, even wachten dan maar. Dan heb ik alles toch goed geinstalleerd. Dankjullie wel.

Hij doet over nu over 50 GB circa 35 minuten trouwens.Liep nog wat anders op de achtergrond bij die andere move sessie.
Een heleboel kleine bestanden gaan sowieso langzamer dan grote bestanden. Als je plaatjes en MP3's of zo aan het overzetten bent is het gewoon slomer dan bij ISO's van 10GB per stuk.
Pagina: 1