Yamaha versterker defect?

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 15:35
Het volgende probleem doet zich voor met mijn Yamaha RX-V659:

Zodra ik een externe bron aansluit (x-box, dvd speler, laptop) krijg ik een tijdje geluid. Maar zodra het geluid even 'piekt' gaat de versterker uit. Bij pieken bedoel ik: schieten in een film, deur intrappen etc.

Ik kan daarna de versterker wel weer aanzetten, maar het probleem blijft zich voordoen.
Ook na het resetten van de versterker middels de reset procedure, en het verwijderen van de stekker uit het stopcontact voor 30 sec. blijft de versterker om de haverklap uit springen.

Terwijl als ik de radio aanzet, ik die rustig de hele dag aan kan laten staan. Ook op hoger volume.
In de handleiding staat dat de versterker in 'protect' kan gaan door kortsluitende speakerkabels. Maar deze heb ik allemaal nagelopen, en die zien er piekfijn uit :)
Ook staat er iets over oververhitting, maar omdat de versterker soms al na 5 sec. in protect gaat denk ik niet dat dit het probleem kan zijn...

Iemand een id? :?

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:15

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Gaat die versterker bij die bronnen (x-box, dvd speler, laptop) toevallig naar multichannel modus en bij radio naar 2 channel modus?

Dan kan het nog zo zijn dat op 1 van de andere kanalen er iets mis is met speakers of bekabeling.
Speakers controleren zal je moeten doen door even andere speakers te gebruiken.
Of systematisch speakers omruilen van plaats.

[ Voor 11% gewijzigd door remco_k op 26-10-2007 14:42 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
Bij de x-box en dvd speler gaat de versterker op Dolby Digital. Maar als ik een laptop aansluit gaat het gewoon om een stereo signaal via 2 tulp stekkertjes. Maar dan gaat de versterker dus ook vanzelf uit.

Dus zowel bij multi channel en 2 channel, hetzelfde probleem. Ik heb nog niet met speakers geschoven, kan ik wel even proberen, misschien dat daar een probleem zit. Lijkt mij aan de andere kant wel vreemd, probleem deed zich van de een op de andere dag voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:15

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Defecten ontstaan ook vaak van de één op andere dag. :) En anders ontstaan ze langzaam maar uitten ze zichzelf plotseling en zo zijn er nog wat variaties.
Lijkt me een goed plan om even alle externe factoren zoals kabels en speakers (nogmaals) goed te controleren. Als je versterker in 2-ch modus ook al in beveiliging schiet, dan heb je de zoek scope al aardig verkleind naar 2 speakers en kabels.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
Ik denk dat het een kabeltje was, of iets anders, geen id.

De versterker heeft 24uur zonder stekker in het stopcontact gestaan en werkt nu weer als nieuw...
Zelfde speakers, zelfde draad, alles weer onder controle :P