Bandbreedte probleem: PC traag, iBook snel

Pagina: 1
Acties:

• Adanedhel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-11-2025
Hallo,

Ik heb een probleem waar ik niet echt uit kom. Wij hebben hier een Sweex Broadband Router en delen het internet over 4 studenten. We hebben het budget abbonement van @home en dat is meestal snel genoeg om youtube filmpjes te streamen.

Tenminste op mijn iBook G4, en ook bij mijn mede huisgenoten. Maar wanneer ik de kabel in me pc plug, gaat het heel erg traag. Ik heb van de week mijn pc opnieuw geinstalleerd, en het blijft traag. MSN downloaden ging met 4KB/s..

Met de vorig router hadden we ook al problemen, en die sprong er soms gewoon uit als ik me pc aan deed.

Wat kan hier het probleem zijn? De router is niet zo geadvanceerd dat het bandbreedtes kan toekennen. Kan het misschien aan mijn netwerkkaart liggen??

Bij voorbaat dank,

Sammy

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

4 studenten op een Sweex Broadband Router is vragen om problemen, koop eens een fatsoenlijke router die bandbreedtebeheer & QoS toestaat :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-03 11:12
iig je sweex vervangen zoals snake zegt kan al een hele hoop schelen. Heb de zelfde ervaring met sweex routers. Nu met U.S. Robotics zelfde opstelling nix aant handje.

• Adanedhel
Maar is het niet raar dat ik wel normaal kan internetten op me iBook?? Ik bedoel het is dezelfde kabel, dus zelfde verbinding, toch?

Zelfs in de vakanties als ik alleen thuis ben, dan gaat het gewoon heel erg traag.

De vorig router was trouwens een us robotic, maar volgens mij ook erg cheapo..

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-03 11:12
Adanedhel schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:59:
Maar is het niet raar dat ik wel normaal kan internetten op me iBook?? Ik bedoel het is dezelfde kabel, dus zelfde verbinding, toch?

Zelfs in de vakanties als ik alleen thuis ben, dan gaat het gewoon heel erg traag.

De vorig router was trouwens een us robotic, maar volgens mij ook erg cheapo..
Dan lijkt het probleem wel bij je netwerkkaart te zitten. Je kan een andere netwerkkaart proberen. Maar zou zowieso als je egt serieuze problemen gaat krijgen toch als eerste je router verdenken.

• Adanedhel
Dank jullie allemaal voor jullie advies. Ik zal de router van me ouders proberen, kijken of het dan wel beter gaat.
Pagina: 1