Dubbele standaarden, console modding & backups

Pagina: 1
Acties:
  • 510 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na een korte, doch enigzins verhitte discussie in Verwijderd in "Het Nintendo Wii en Gamecube Ervaringen ..." voel ik me toch geroepen om hier eens een berichtje te posten over sommige dubbele standaarden in het console hoekje van GoT. Waar gaat dit over? Console modding en backups!

Sinds de komst van de eerste modchips voor de Wii werd vrijwel ieder bericht hierover in het grote Nintendo Wii en Gamecube topic keihard gedelete door moderators, een mod-break waarschuwt mij nog steeds dat ik dit onderwerp niet mag aansnijden. Toch komt er wel eens iemand langs die deze regel niet kent en het onderwerp, zichzelf van geen kwaad bewust, toch aansnijdt. Dit wordt altijd direct weer gedelete en verboden. Toch storen mij hier een aantal dingen aan. Er wordt naar mijn mening met twee maatstaven gemeten.

Voor zover ik de soms onoverzichtelijke, Nederlandse wetgeving begrijp is het ombouwen van een console illegaal, aangezien er wordt aangenomen dat men dit enkel doet om illegale software mee te kunnen draaien. Uiteraard, lijkt me logisch, is ook illegaal natuurlijk. Logisch dat in het Nintendo Wii en Gamecube topic het laten ombouwen en downloaden van Wii games verboden onderwerp is, helemaal te begrijpen. Wat ik echter niet begrijp is dat de specificaties van de verschillende chips niet besproken mogen worden. Dit aangezien er op meerdere plekken op GoT soortgelijke praktijken plaatsvinden.

Bijvoorbeeld in het GBA & DS (Lite) Backup Tools - Deel 5 topic, wat ondertussen al bij deeltje vijf is aangekomen en alwaar de verschillende flash cards voor de NDS uitvoerig besproken worden. Uiteraard is het ook daar niet de bedoeling om links naar downloads te plaatsen of te discusseren over roms en dergelijke, maar de apparatuur zelf mag wel besproken worden. Dit is natuurlijk een dekmantel, de topicstart laat duidelijk blijken dat men in dat topic zeer goed op de hoogte is van illegale "scene" releases. Ook is het natuurljk flauwekul dat men die apparaten enkel gebruikt om legaal aangeschafte games mee te backuppen, maar het is een mooie dekmantel.

Als er op die manier gesproken mag worden over flashcarts voor de NDS, waarom is het dan verschrikkelijk verboden om over modchips te praten? Zolang de discussie zich beperkt tot het bespreken van de verschillende chips en hun specificaties lijkt het me een discussie die exact hetzelfde is als in GBA & DS (Lite) Backup Tools - Deel 5. Uiteraard geen praat over downloadsites, scene releases, ombouwadresjes of links naar dergelijk materiaal, enkel over de chip zelf? Dit lijkt me toch acceptabel, aangezien het GBA & DS (Lite) Backup Tools - Deel 5 topic in principe ook gewoon bol staan van de "subtiele" verwijzingen naar minder legale informatie en sites. Toch wordt vrijwel iedere opmerking in de trant van modchips in het Nintendo Wii en Gamecube topic linea recta naar de prullenbak verwezen. Beetje vreemd, dubbele standaarden en weinig vrijheid van meningsuiting.

Kortom, wat is hier aan te doen? Hoe kunnen we dit gelijktrekken? Lieve adjes, wat stellen jullie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 14:03

Willybubba

Nut up or shut up.

MOCHT het toegestaan worden (ik heb er een hard hoofd in) dan please net als met de DS wel in een apart topic, ik hoop namelijk dat het GC en Wii topic net als vroeger toch voornamelijk over de games blijft gaan...

(Ik ben overigens sowieso geen voorstander van het modden van een console en gratis downloaden enzo, maar dat terzijde..)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:37

Smoonshine

Feyenoord!!

Wat mij betreft mogen die modchip discussies ook buiten de deur. Het gevaar is gewoon dat wanneer je dit grijze gebied toe gaat staan er straks alleen nog maar mensen komen die hulp zoeken met ombouwen.

Ik vind persoonlijk hard ingrijpen ook toegestaan. Iedereen wordt geacht de regels even te lezen van tevoren en daar staat heel duidelijk in dat modchip discussies niet zijn toegestaan. Wanneer vragers dan hardhandig op de feiten worden gewezen kan ik daar geen medelijden mee hebben.

Overigens is dat GBA/DS Flash topic mij ook nog steeds een raadsel, aangezien dit inderdaad niets anders is dan een discussie over het ombouwen/flashen van hand-helds. In mijn ogen moet de lijn dan wel rechtgetrokken. Of geen van beide toestaan, of allebei toestaan.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Het irritante is dat je deze discussie al helemaal niet moet voeren in het wii topic. Daar gaat het wii topic al helemaal niet over en dan zou heel dat topic volgespamt worden met mensen die "mischien wel legaal" daarover vragen stellen. Dat ten eerste iig.

Verder als het zou mogen en legaal zou zijn om dit te gebruiken, dan is een apart topic net als bij de ds toch een mooie oplossing. Dan worden normale gamers die niet hun hardware modden iig niet aangepakt en blijft de discussie gezellig en ontopic :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Begrijp me niet verkeerd, mijn post was niet bedoeld als pro console modding verhaaltje ofzo, ik vond het gewoon verwonderlijk hoe hard er werd opgetreden tegen posts m.b.t. modden in het Wii en Gamecube topic. Vooral verwonderlijk omdat er dus dat GBA/NDS Flashcart topic is, wat gewoon een verkapt modding topic is natuurlijk... Mocht het mogelijk worden om over modchips te praten, dan uiteraard net zoals bij GBA/NDS in een apart topic, niet in het algemene Wii/GC topic.

Ik vind gewoon dat er een duidelijke lijn getrokken moet worden, of zowel voor GBA/DS en Wii verboden, of allebij toestaan, mits er enkel over chips gesproken wordt en niet over downloaden, waar te laten ombouwen etc.

Nogmaals, het gaat mij meer om het meten met twee maatstaven dan dat ik zelf pro modding ben ofzoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 14:03

Willybubba

Nut up or shut up.

Het verschil is dan ook wel dat je volgens mij voor een DS Flashcart de DS zelf niet hoeft te modden waardoor dat al minder illegaal is dan een chip in je console proppen. Maar pardon me if I'm wrong.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Een van de dingen die zeker meespelen is dat alhoewel het modden zelf niet verboden is, er wel wetgeving (eigenlijk voornl. jurisprudentie) is tegen het op commerciele basis bieden van diensten omtrend modding, modchips welke duidelijk gericht zijn op het afspelen of gebruiken van illegale content....

Dat maakt het een erg lastig en grijs gebied .... waar het enerzijds eigenlijk toegestaan is als er niet direkt commerciele belangen bij gemoeid zijn of de indruk bestaat dat dit énkel voor illegale doeleinden is.

Om die reden is het dus onmogelijk om één standaard beleid omtrend modchips te hebben, maar anderszijds zijne r wel degelijk ook gebieden waarbij ze een strenger beleid voeren, juist als er bv weinig 'legale toepassingen zijn of juist gezien de doelgroep illegaal gebruik stukken groter is.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Ik neem aan dat als jij daar een serieus topic over kan maken wat geheel legaal is dan is er denk ik geen probleem. Dan zitten er ook alleen mensen in het topic die kunnen wijzen naar wat wel en niet legaal is. In het algemene topic zitten niet de die hard modders :)

Maarja, ik weet niet wat wel en niet legaal is in dat circuit.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Dat het volgens de wet wel mag wil niet zeggen dat het op GoT dus ook mag. De heren admins/moderatoren mogen hier hun eigen regels voeren en sancties ondernemen als die regels niet worden gevolgd.

[ Voor 3% gewijzigd door Wokschotel op 26-10-2007 16:49 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17
Willybubba schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:35:
Het verschil is dan ook wel dat je volgens mij voor een DS Flashcart de DS zelf niet hoeft te modden waardoor dat al minder illegaal is dan een chip in je console proppen. Maar pardon me if I'm wrong.
Een modchip in je console stoppen is niet illegaal. Het verkopen van modchips wel.

Het maken/hebben van een kopie van een spel dat je in eigen bezit hebt is niet per definitie illegaal maar nogal een grijs gebied omdat er vaagheid bestaat over de noodzakelijkheid van het hebben van een kopie.

Downloaden van spellen is uiteraard wel illegaal.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Wokschotel schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:49:
Dat het volgens de wet wel mag wil niet zeggen dat het op GoT dus ook mag. De heren admins/moderatoren mogen hier hun eigen regels voeren en sancties ondernemen als die regels niet worden gevolgd.
Ok. Maar mag daar niet over gediscussiëerd worden dan? Het is hier toch geen dictatuur of wel soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

FlowDesign schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:50:
[...]
Het is hier toch geen dictatuur of wel soms?
Fora zijn allemaal dictaturen :) Niet minder dan logisch.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:09

SmartDoDo

Woeptiedoe

FlowDesign schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:50:
[...]

Ok. Maar mag daar niet over gediscussiëerd worden dan? Het is hier toch geen dictatuur of wel soms?
Natuurlijk is discussiëren daarover mogelijk, daar is LA juist voor :)

gitkua: ik volg de topics die je noemt niet dus kan ik je weinig zeggen over het verschil in moderatie. Ik heb de Spielerij mod's op je topic gewezen, zij kunnen er vast wat meer over zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
^^ Bedank daarvoor, ik wacht de reactie van een van de lieve adjes met veel smart af :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
En we wachten nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

ik heb hier vroeger reeds een topic over gemaakt over de inconsistentie in het doordrukken van de regels mbt modding in verschillende topics. Vreemd genoeg werd mijn commentaar weggewuivd met "maar er gebeurt toch niets illegaals in het ds modding topic?", terwijl je wéét dat er volop gecopïeerd wordt vanwege berichtgevingen over mensen die bepaalde games spelen die nog niet eens op de markt zijn (als importgamer valt mij zoiets extra hard op). Ook het feit dat steevast de chips aangeraden worden waarmee je ook "backups" kan spelen (waarom niet gewoon de op de markt verkrijgbare zaken waarmee enkel homebrew mogelijk is?) is wel vrij...uniek.
Ik applaudiseer voor het feit dat modchips in het Wii topic niet gesteund worden (sommige mensen durven dan nog beweren dat het voor homebrew doeleinden is, terwijl er niet eens homebrew mogelijk is op de Wii), maar vind het nog altijd zeer vreemd dat net de DS en de PSP een uitzondering op deze regel vormen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, kvind het toch wel een beetje jammer dat er geen reactie komt.... iets met kop in het zand ofzoiets?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog eens ff dat NDS Backup Tools topic doorgebladerd en ik vind het echt stuitend:
Pokemon games maken gebruik van een batterij voor de klok. Die doen het dus zonder klok op de 3in1. Alleen op de EZFlash 2 werkte de games met klok geloof ik.
Ik hoefde voor mijn 3 in 1 de GBA roms al niet te patchen. Hij deed het gewoon
De games kan je er gewoon eenvoudig zelf opzetten op iedere pc met een usb-aansluiting of een card-reader met SD
Wie van jullie koopt eigenlijk zijn games nog nu die een flash kit heeft?
Ik krijg de browser ook niet werkend.
Gewoon overduidelijk praat over ROMS en hoe je ze werkend moet krijgen op je flashkaartje e.d. Echt belachelijk! Open dan gewoon meteen een GoT Topic over waar je je games lekker kunt gaan downloaden! Echt hoor, hoe meer ik in dat topic lees hoe debieler ik het vind hoe er wordt gereageerd op het bespreken van modchips in het Gamecube en Wii topic, terwijl er in dat NDS topic gewoon gepraat wordt over welke Roms wel en niet werken en hoe je ze aan de praat krijgt, om daarna te gaan discussieren wie er nog gewoon games KOOPT in plaats van alles te downloaden.

Wanneer komt er hier een reactie op van een Adje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 15:34:
Nog eens ff dat NDS Backup Tools topic doorgebladerd en ik vind het echt stuitend:
Nav je vorige post ben ik door de eerste 100 reacties van hetzelfde topic heengelopen. Daarbij constateerde ik dat men het overwegend echt slechts had over homebrew en in sommige gevallen oude spellen icm emulatoren, maar niet over het spelen van gedownloade roms. Blijkbaar gaat het ergens in de vele honderden reacties die daarna volgen wel fout.

Het kan dus wel goedgaan al is een topicstart die bewoordingen gebruikt als "kan nog net" en erg de nadruk legt op "backup" natuurlijk vragen om het aangedragen gedrag.

(voor de beurt praat mode:)Er loopt in de crew nog een discussie om dit soort zaken te vangen in een werkbaar beleid, maar dat kost even tijd :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 03-11-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=29019427,noline]Rukapul schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 15:47
Okay, nou in elk geval bedankt voor je reactie, ik hoor graag wat er verder uit gaat komen. Het kan idd zijn dat de 1e 100 reacties weinig discussie over het randje bevat, maar wat wat mij betreft wel duidelijk is is dat het bespreken van flashcarts (en af en toe zelfs roms e.d.) toch in hetzelfde straatje valt als modchips...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Willybubba schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:35:
Nee, dat maakt niet uit. Heb al eerder eens een discussie gehad met een mod over softmods (zoals bij de gamecube kan) maar ook daar mocht niet over gesproken worden terwijl je niets aan de hardware zelf aanpast (daarom soft ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Rukapul schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 15:47:
[...]

Nav je vorige post ben ik door de eerste 100 reacties van hetzelfde topic heengelopen. Daarbij constateerde ik dat men het overwegend echt slechts had over homebrew en in sommige gevallen oude spellen icm emulatoren, maar niet over het spelen van gedownloade roms. Blijkbaar gaat het ergens in de vele honderden reacties die daarna volgen wel fout.

Het kan dus wel goedgaan al is een topicstart die bewoordingen gebruikt als "kan nog net" en erg de nadruk legt op "backup" natuurlijk vragen om het aangedragen gedrag.

(voor de beurt praat mode:)Er loopt in de crew nog een discussie om dit soort zaken te vangen in een werkbaar beleid, maar dat kost even tijd :)
ik vind het echt wel sterk dat verschillende leden kunnen zien dat er regelmatig over illegale roms gepraat wordt (en de vaste posters ook zondigen aan illegale activiteiten) en dat mods die hier reageren er toch "toevallig" overkijken...ik open het topic gewoon nog eens op de laatste pagina en zie direct deze post (ondertussen toch al een paar dagen oud). De poster is ook een vaste bezoeker die andere mensen graag verderhelpt met romproblemen. De hele voorgaande discussie gaat ook enkel over commerciële roms: er worden zelfs hele lijsten gepost!. Doorheen het hele topic worden kaarten beoordeeld adhv hun compatibiliteit met "backups". Over de opera browser wordt nog het meest gepraat, maar de rom hiervan is even commercieel als eender ander spel. Maar illegale activiteit? Nee hoor, "wij als moderator zien geen enkel probleem met dit topic"

*edit* waarom noemt het trouwens het "backup" tools topic en niet het "homebrew" tools topic. De titel alleen suggereert al meer dan genoeg denk ik zo.

[ Voor 31% gewijzigd door boe2 op 09-11-2007 18:59 . Reden: wat updates, wat extra voorbeelden erbij aan het plaatsen ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik wil dan wel nog eens de verantwoordelijke mods hun verklaring horen waarom zij de gewraakte posts dan "toevallig" weeral eens niet kunnen zien. Ik check dat topic maar zeer zelden: naar aanleiding van deze draad besloot ik er nog eens een kijkje te nemen en ik stuit direct op posts van meer dan een week oud die keihard indruisen tegen de GoT policy. Ik vermoed dat Brein/FCCU minder blind zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
^^ AMEN! Wanneer wordt hier eens door een mod op gereageerd en de regels gelijk getrokken? Stuitend, vooral die lijst met commerciele roms en compatibiliteits issues, belachelijk.... Zodra je ook maar lichtelijk het onderwerp modding aanhaalt in andere console topics wordt zo goed als gestenigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

het is niet handig dat de policy niet gelijk is. Maar om dat nu "stuitend" te gaan noemen :P. Dan neem je het allemaal net ff te serieus denk ik zo ;).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Die replies zijn hoe dan ook niet de bedoeling op GoT, die heb ik dan ook verwijderd (samen met de 2 van de 1600 posts die ik zo snel ook over games zag gaan). Het is een rotwerk om elke dag 300 dagen per jaar het bij te houden. Je maakt mij niet wijs dat het niet meestel goed gaat. Gezien de enorme hoeveelheden posts in SGD kan ik dat dus niet stuitend vinden. Jammer dat er ook geen TR voor is gemaakt, dan was het al lang weg ("vele ogen maken licht werk").

Er is discussie in de crewfora over dit onderwerp (warez kunnen niet; maar is het niet zonde om niet eigen hardware te kunnen Tweaken; wat dan wel / wat dan niet; etc). We zijn bezig met een wat herzien globaal policy - als we tot 1 conclusie komen dan.

Ik ben ondanks de topictitel niet van mening dat er dubbele standaarden zijn, wel dat er een groot grijs gebied is. Maar te veel of te weinig toelaten zijn beide niet handig.

Even op persoonlijke noot, omdat er nog enige discussie is: hardware en zelfgemaakte software niet kunnen bespreken op GoT zou ik jammer vinden. En dat het misbruikt kan worden is een valide punt maar als ik de statistieken en de gemiddelde (niet-professionele) tweaker een beetje ken is een groot deel van de HDD en DVD capaciteit er om geleecht spul te downloaden en branden, fatsoenlijke boxen en grote TFT-schermen worden gemiddeld genomen vooral gebruikt om gedownloade muziek, films en games in hoge kwaliteit te beleven, etc. Maar dus OM, AH en VB sluiten lijkt me niet de bedoeling :+ Dus een grens is iets waar we goed naar moeten kijken.

Overigens vind ik posts als jelbo in "GBA & DS (Lite) Backup Tools - Deel 5" de reden van dat topic. En ook de hierboven gequote vraag over downloaden vind ik juist wel netjes. Als je nu een zin meer had gequote zie je nota bene dat de vragensteller twijfelt omdat hij juist gewoon wil blijven kopen, maar ook graag homebrew gebruikt...

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 10-11-2007 12:29 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

F_J_K schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:06:
Overigens vind ik posts als jelbo in "GBA & DS (Lite) Backup Tools - Deel 5" de reden van dat topic. En ook de hierboven gequote vraag over downloaden vind ik juist wel netjes. Als je nu een zin meer had gequote zie je nota bene dat de vragensteller twijfelt omdat hij juist gewoon wil blijven kopen, maar ook graag homebrew gebruikt...
Kijk, dat bedoel ik dus met selectieve blindheid: De app die hij aandraagt ziet er leuk uit ja, maar de posts daarboven en pagina ervoor gaan dan toch weeral leuk over welke games je kan spelen met welke flashkaarten en hoe goed ze juist werken. Aangezien je jelbo wel kan quoten ga je nu toch niet beweren dat je dit niet gezien hebt?

Topicreports zijn een goed begin ja, maar ik check dat topic ook maar zeer zelden. Enkel naar aanleiding van deze draad ben ik eens gaan kijken en reeds direct vielen me verscheidene zaken op die niet door de beugel kunnen.

(*edit* je verwijdert recente posts van de laatste pagina naar aanleiding van mijn opmerking, maar deze heb je dan weer geen problemen mee :?)

[ Voor 9% gewijzigd door boe2 op 10-11-2007 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:09

SmartDoDo

Woeptiedoe

Boeboe schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 18:55:
Ik wil dan wel nog eens de verantwoordelijke mods hun verklaring horen waarom zij de gewraakte posts dan "toevallig" weeral eens niet kunnen zien.
Het ter verantwoording roepen van moderators is hier niet aan de orde :)
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 11:13:
Zodra je ook maar lichtelijk het onderwerp modding aanhaalt in andere console topics wordt zo goed als gestenigd!
Als iets niet is toegestaan dan zal daar inderdaad op gemodereerd worden. Dat er in het geheel niet over te praten is, is niet juist gezien dit topic hier in LA.
Boeboe schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:51:
[...]
Topicreports zijn een goed begin ja, maar ik check dat topic ook maar zeer zelden. Enkel naar aanleiding van deze draad ben ik eens gaan kijken en reeds direct vielen me verscheidene zaken op die niet door de beugel kunnen.
Moderators zijn voor de uitvoering van hun taken behoorlijk afhankelijk van hun medegebruikers op het forum. Het aanmaken van een TR bij misstanden speelt daar een belangrijke tool bij. Een TR aanmaken kan het verschil maken tussen iets al dan niet zien.
Het specifieke modden op postings staat hier overigens niet ter discussie en ik wil je wel het advies geven mensen niet selectief blind te noemen, F_J_K is niet degene die het aangehaalde topic bijhoudt of daarvoor verantwoordelijk is. Als je vind dat een speficieke posting aangepakt moet worden, plaats dan een TR zodat de locale crew ernaar kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Het was ook niet direct mijn intentie om specifieke personen ter verantwoording te roepen, ik was gewoon wat gefrustreerd dat het niemand wat leek te schelen.

Dit topic is ook niet aangemaakt vanwege specifieke posts in het "backup" topic, ik haal die posts enkel aan als voorbeeld (dat ze bij een TR verwijderd worden heb ik ook wel vertrouwen in, maar er zijn simpelweg teveel dubbelzinnige posts in het gewraakte topic). De vraag blijft: waarom dit topic (waarbij het toch wel vrij duidelijk is waar de vaste posters zich mee bezighouden) wel toestaan terwijl het beleid jegens modding in andere plaatsen in SGD enorm streng is?

[ Voor 6% gewijzigd door boe2 op 10-11-2007 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daar heb ik een vraag over trouwens. Het hardwarematig modden van een console is verboden. daarom mag het hier niet besproken worden heb ik begrepen, hoe zit het met softmods?

Maarja ontopic: als je het één verbiedt moet je het andere ook verbieden, so simpel is het. consequent blijven. zwart op wit, dit mag wel, dat niet, grijze vlakken zorgen voor verwarring ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2007 18:41 ]

• FlowDesign
SmartDoDo schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 19:35:
Het ter verantwoording roepen van moderators is hier niet aan de orde :)
Dus tóch een dictatuur! ;) :P (*insert pallet zout)

• FlowDesign
Ontopic: Dit frontpage bericht: nieuws: The Pirate Bay werkt aan opvolger BitTorrent-protocol vind ik ook een behoorlijk grijs gebied als we spreken over wat wel en wat niet kan op T-net.
Ja oké, de ontwikkeling van een nieuw protocol is niets mis mee. Maar iedereen weet dat het doel dat men er mee voor ogen heeft, niet bepaald legaal zal zijn.

Pagina: 1