Meer dan 2 nummers meenemen met IPB

Pagina: 1
Acties:

• Coenos
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-12 14:55
Heb op de site van Speedtouch en Siemens zitten zoeken naar de mogelijkheid om alle ISDN nummers afzonderlijk mee te nemen met internetbellen.
Dit houd in het kort in een Experiabox (KPN) met 4 telefoonpoorten om zakelijk / privé / fax fisiek te kunnen scheiden. Ik wil namelijk als de telefoon af gaat weten welk nummer er gebeld is door de bellende partij.
Naar mijn idee; gewoon een speedtouch 780(i) met 4 telefoon-uit/ingangen zou uitkomst bieden maar deze ben ik nog nooit tegen gekomen.
Ik ben dus op zoek naar een simpele mogelijkheid en niet naar uitgebreide VOIP-routers welke dan ook gelijk handen vol geld kosten! Bestaat dit of zeg ik nu hele rare dingen :)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:29

SA007

Moderator Tweaking
Het kan wel, maar niet met consumentenapparatuur.

VZIW is er geen consumentenapparatuur met 4 voip aansluitingen.
Het is wel mogelijk om bij kpn ipb 2 nummers te nemen, en dan 2x (of een dubbele) voip adapter aan de experiabox te hangen.

BTW: Houdt er wel sterk rekening mee dat indien je nummers overzet naar IPB en je terugwil je 4-10 weken (volgens kpn) zonder telefoon zit.
Misschien is het dus verstandiger om een normaal internet abbonement te nemen en je nummers dan over te zetten naar een gerenomeerde zakelijke voip provider, dit is significant duurder maar gezien de onafhankelijkheid van provider en de huidige problemen bij KPN misschien geen onverstandige overweging.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Wil je het zakelijk gaan gebruiken? Kijk dan ff naar InternetPlusBellen XL op kpn.com onder zakelijk.
Daarmee kun je maximaal 8 gesprekken voeren.

PSN: djmurcielago

• Coenos
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-12 14:55
Heren bedankt voor de reactie..., het is mij duidelijk welke stappen ondernomen dienen te worden